CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, February 16, 2015

Üks päev, kui ma olen tööl

Näiteks esmaspäev, 16. veebruar. On teine praegu käepärast. No Ritsik ju palus!

Hommikul ärkan 5.39 õudusunenäo peale. Unenäo teemaks on kevadisel ajal meie garaaži ees askeldav väike karu ja minu karuhirm (meil on aias karu käinud). Üritan endale selgeks teha, et see oli ainult uni, õues on jõlekülm ja karud praegu magavad, aga magama enam ei jää.

Ametlik äratus on 6.20. Vajutame Mehega mõlemale telefonile "kordus" ja lesime kuni 6.40-ni. Lahkun esimesena voodist, teen kraadiklaasi nähes "iiiik!" (õues -12'C, toas +14,5), keedan kohvi, märgin lastele ära selle päeva iseseisva töö ülesanded. Et Mees kohvi juurde üldse midagi sööks, teen talle ühe marmelaadisaia. Tal pole sageli päeva jooksul aega söömas käia. :S

Kell 7.00 lähen lapsi äratama. Ega nad selle üle õnnelikud ei ole, aga täna on huviringipäev ja tuleb Linna minna. Kontrollin sokkide olemasolu ja muude riiete puhtust, kiiruse huvides assisteerin Lillebrori ja kamandan, keda vaja. Jah, pange lumepüksid, Lillebror, sina paned kombe, õues on külm! Kui me kõik autos istume ja auto juba liigub, on kell 7.13. Teel kontrollime laste arvu - klapib, kaasasolevate telefonide arvu - klapib, ohime libeduse ja varase kellaaja pärast.

Linnas puistab Mees kõigepealt Vanaema juurde pudrulõhna sisse lapsed, siis kooli parklasse mind. Tõstan kasukakrae nii üles kui võimalik, sest ilm on ka Linnas väga külm.

Koolimaja alles ärkab, kell on umbes 8. Täpsemalt pole aega vaadata, sest päeva esimene lapsevanem juba ootab ukse taga. See ema on äärmiselt diskreetne, laseb mul kasuka seljast koorida ja jalanõud ära vahetada, alles siis astub sisse. Räägime tema lapsest ja muredest. Püüame teineteist mõista, saavutame mõned kokkulepped. Lapsevanem lahkub kell 10.15.

Olen juba väsinud. Eks öö jäi ka lühikeseks. Hingan korraks, loen mõne hetke Piiblit, vaatan meilid üle. Tuleb sotsiaalpedagoog. Räägime tööasjadest ja natuke eraeluasjadest ka.  Ega inimlikku mõõdet ei või välistada.

Kell on 11.10, kui mu telefon heliseb. "Psühholoog, kus sa oled, mina olen logopeed, meie ühine lapsevanem on siin!" Ui sa jeerum, ma ajasin kellaajad segi! Jooksen, hõikan jooksu pealt ühele kolleegile, et ma ei saa tema klassi last praegu ette võtta, mul on üks ema! Vestleme emaga. Ema tundub olevat koostöövalmis, tunnistab, et on mure küll.

Tagasiteel kabinetti kohtun trepiotsa peal ühe õpetajaga, kes küsib nõu. Ega mul talle potti ega panni anda ei ole, aga vestleme. Meie ühistest lastest ja õpetaja ainest. Mööda jookseb hommikuse lapsevanema klassijuhataja, hõikab, et ta olevat mulle meili saatnud. Asooh. Kui jutt räägitud saab, astun kabinetti, loen meili. Meili saatnud õpetajal on vaba tund, ma pidin niiehknii temaga rääkima, praegune hetk sobib hästi.

Kappadi-kappadi jälle teise tiiba. Vestleme, arutleme. Lapsed tulevad laulmast, suhtlevad. Lippan ennist "vaatamata" jäänud lapse klassijuhataja juurest läbi, tuvastan, et laps on logopeedi juures. Lepime kokku, et ma siis mõnel järgmisel päeval tegelen.

Taas kabinetis. Tee peal on olnud põgusaid kontakte neljanda klassi ja üheksanda klassiga. Vaatan oma ajakava ja otsustan, et lähen söön midagi, kes teab, millal jälle saab. Koolitoit ei ahvatle, aga mingi valik on ikka.

Otse söömast lähen õpetaja Õunapuuhaldjaga vestlema, meil on paari tema klassi lapse teemal lahtised küsimused. Õige pisut olen lapsevanem ka.

Kell 14.00 peaks minu juurde saabuma viienda klassi poiss, aga tuleb välja, et tema-mehikene on hoopis päev otsa puudunud. Popipanija ta ei ole, ju on haigeks jäänud, puu otsast alla kukkunud või midagi taolist. Kirjutan hommikusele lapsevanemale kirja vahepeal selgunud asjaolude kohta ja saan varsti sõbraliku tagasiside.

Toimetan veel natuke arvuti taga, hetkel väga pakilisi kirjatükke ei tundu olevat, mõtisklen viimastel nädalatel üles kerkinud teemade üle, püüan mõnele olukorrale lahendusi välja mõelda. Lõpuks teen niisama aega parajaks, kuna Mehe tööpäev on täna väga pikk ja pole nagu erilist tahtmist külma ja libedaga linna peale kolama minna. Äkki pistab ukse vahelt pea sisse üks õpetaja. Tema olla mööda läinud ja näinud, et ma olen veel majas, kas võiks rääkida? Räägime. Ega ma midagi väga konstruktiivset öelda ei oska, aga õpetaja saab mure südamelt ära ja midagi nagu laheneb.

Kell on 17.05, kui ma saapad jalga panen, et jõuaks enne Mehe saabumist lähedal poes käia.

Poes olen nagu peata kana ja kirun ennast maapõhja, et ostunimekirja tegemata jätsin. Käin oma käru ja kasukaga õige mitu korda edasi-tagasi, nii et Mees jõuab enne minu juurde kui mina kassasse. Uued saapapaelad Lillebrorile jäävad ostmata, sest neid lihtsalt ei müüda. Arvatavasti teisel korrusel mõnes kingapoes müüakse, aga kell on kole palju.

Korjame kolm poisslast Vanaema juurest peale. Viipame Vanaisale (sest helilist suhtlemist ta peaaegu enam ei kuule) ja vestleme paar lauset Vanaemaga. Kodutee on libe, taevas paistab hulk tähti.

Köögiakna all näitab kraadiklaas toas (vastu välisseina ja kleepimata-toppimata akent) 12,5 kraadi sooja. Tuletegemise kõrvalt viskan korraks pilgu kellale - 18.41.

Kõigisse ahjudesse, pliidi alla ja esiku raudahjukesse tuli, võileivamaterjal lauale. Ostud kottidest kappidesse. Mees teeb Häält: "POISID! SÖÖMA!" JJ omandas eile sünnipäevaks saadud rahade eest mingi puldikulguri, seda on ju vaja piristada.

Võileibu süüakse meil alati kiiresti. Lapsed kaovad JJ kulguri kallale, mina viskan pilgu töövihikutesse. Lillebrori Ä-tähtede rida on kangesti lombakas. Võta ja kirjuta nüüd kolm ilusat ka. Unistaja on korrutanud ja liitnud lõngakeri, aga lisanud juurde ka pildil olevad. Arvuta uuesti, tekstülesande puhul pilt ei loe! Jõugu Juhi inglise keele harjutus ajab juukseid katkuma - arvake, mis asi on pirfdai? Selle teeb ta ümber homme, õpiku abiga, aga täna on vaja lõpetada lõpetamata harjutus eesti keele töövihikust - kui on öeldud, et kirjuta välja küsilaused, siis "mis, siis, vaid" ei ole õige lähenemine. Noormehed on mõnevõrra mossis, aga teevad tööd suurema nurinata korda.

Siis on kell 19.55 ja lastel algab multikas. Kõigepealt vaadatakse KiKa (saksa riiklik lastekanal, reklaami- ja vägivallavaba) pealt Sandmännchenit, siis viikingipoiss Wickie seiklusi. Kuna tavalist laste teadussaadet täna pole, vaatavad lapsed natuke aega Super RTLi pealt Tomi ja Jerryt. JJ tahab vaadata laste uudistesaadet, milleni on natuke aega. Poisid pesevad hambad ja lähevad taas kaminasaali puldikulgurit piristama. Mina loen Internetti läbi, blogin päeva üles ja teen natuke käsitööd.

Kell 21 või umbes nii pakutakse tavaliselt unejuttu ja selle lõppedes - vastavalt unejutu pikkusele - ajame lapsed voodisse. Mina panen nõudepesumasina ja pesupesumasina pesuvalmis, teen ahjuringe ja tavaliselt loen, telerit vaadata ei viitsi. Kui mõni kass sülle tuleb, siis tegelen kassiga. Kell 23 võtan kassi kaenlasse ja lähen voodisse, tee peal vajutan masinad tööle - ööelekter ju! Mees lisandub voodisse mõni minut hiljem ja hädaldab, et kass laiutab. Eadööd.


0 comments:

Post a Comment