CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, March 21, 2015

Ja miks ma kümneaastasele Freudi teooriatest pidin rääkima

Jõugu Juht on eas, kus igasugused intiimsemad teemad ajavad kangesti itsitama, aga enda meelest on tal juba päris palju teadmisi. Kuna Unistaja vaimustub jätkuvalt kõikvõimalikest roppustest ja kardetavasti pole aastataguseid sündmusi ka veel päriselt unustanud, lendavad lastetoas aeg-ajalt ikka veel inetud sõnad ja JJ jagab neile lahkesti selgitusi. Õnneks räägib Lillebror, keda inetused nii väga ei köida, kõik ilusasti ära.

Kõigepealt oli meil sel teemal JJ-ga päris korralik pahandus - sest ilusasti räägitud ja vanemate juurde teadmisi täpsustama kutsutud on teda kümneid, kui mitte sadu kordi. Järgmisel hommikul saabus Lillebror ja teatas, et JJ oli oma käsilolevat raamatut ühe lõigu kaudu tutvustanud. Mis lõigu kontekst on, seda ma ei mäleta, aga lause, mille JJ valis ja Lillebror mulle edasi tsiteeris, kõlas: "Kas seal on midagi pistmist s*ksiga*?" Jah, äsjalahkunud sir Terry võis "Mortis" niimoodi kirjutada küll, seda JJ hetkel loeb.

Veerand tundi hiljem oli JJ neljakõrvajutu jaoks sobivalt käepärast. Meenutasin eelmise päeva pahandust ja uurisin, miks ta just selle osa valis, mitte seda, et Surma tütre hommikumantlil oli jänes tasku peal või et Surma kodus oli kõik must ... Vastuseks sain õlakehituse. "Kas see tegi sulle nalja, sest sa ei saanud päris hästi aru?" JJ vaatas üles ja naeratas - see olevat indikaator, kui oled lapse mõttest aru saanud.  "No nii. Mäletad, ma olen sulle öelnud, et Pratchetti lugemiseks peaks olema maailmast rohkem teadmisi kui sul praegu on? See ongi niisugune koht. Oli kord üks mees nimega Sigmund Freud, ja tema arvas, et kõik asjad maailmas, kõik teod ja mõtted on s*ksiga seotud ... Temale seal viidataksegi." JJ tegi segaduses nägu, rääkisin siis väikese Hansu loost - teate küll, see enam-vähem ainus laps, kellega Freud tegeles ja kelle hobusehirmu ta seostas kastratsioonihirmuga või midagi taolist. Olen Freudi kohta ilmselt rohkem unustanud, kui normaalne inimene oma elus jooksul üldse kuuleb, aga JJ teadmistega tundus mul meelesolev sobivat. Igatahes noormees noogutas, kommenteeris, et imelik seletus küll, ja kappas minema.

Õhtul vaatasime filmi "Minu pere ja muud loomad". Filmis oli kenasti ära toodud lõik, millest ma raamatut ette lugedes sujuvalt üle libisesin** - kus noore Geraldi hariduse teemal vesteldes väidab Larry, et vend peab juba praegu - 10-aastaselt? - saama õige ettekujutuse s*ksist, aga Leslie peab oluliseks purjetamist ja jahipidamist. JJ, kes loeb subtiitreid peaaegu sama kiiresti kui täiskasvanu, naeris, kuid naljaka ütlemisena tsiteeris Lesliet. Tähendab, tegi õige valiku. Sai kiita ka ja ilmselt taipas, miks ma kiidan.

Eks ma suhtuksin asjadesse rahulikumalt, kui poleks olnud Unistaja kogemust ja sellele järgnenud käitumisi - aga meie praeguses olukorras on parem, kui vanem vend oma teadmisi võimalikult vähe lehvitab. Õnneks tundub ta siiski vähemalt mõnikord aru saavat, et Unistajale ja Lillebrorile on mõned jutud - eriti varapuberteetikust venna poolt esitatuna - veel liiga vara.

__________
*ma tõesti ei soovi tekitada tõsiseid pettumusi inimestes, kes hoopis teistsuguseid teemasid otsivad, seetõttu on taolised sõnad üldjuhul natuke moonutatud.
** olen jätnud vahele ka kilpkonnade paaritumise kirjeldused. Pole tarvis provotseerida arutelusid lastetoas ja valede järelduste tegemist.

0 comments:

Post a Comment