Monday, May 25, 2015

Tjah

Unistaja käis täna koolis vastamas. Seekord inimese-ja loodusõpetust. Eesti presidenti ja pealinna teadis, inimese kehaosi teadis, veeringluse skeemi ei teadnud. Muidu nagu teab, et vesi aurab ja siis on pilved ja pilv sajab alla ja läheb maa sisse ja aurab ja ... aga skeemi me tõesti joonistanud pole.

Pärast me jalutasime natuke kahekesi poe poole. Unistaja soovis vestelda Hitleri motiividest sõjapidamisel ja Boko Haramist.

***
mõttepaus

***

mõttepaus kestab

***

Riikliku õppekavaga haakuv vabaõpe autistlike laste puhul ei tööta, aga vabatahtlik vabaõpe - toimib ju! Maailmapoliitilistest sündmustest on Unistaja saanud teada oma lemmik-infokanali - teleka - kaudu. Lastele suunatud uudistesaade "logo! Die Welt und ich" on selle koha pealt absoluutselt suurepärane. Olen väga tänulik, et Unistaja on multikatest ära õppinud saksa keele (ta muide tabas keelekonstruktsioone juba kolmeselt, ise ei rääkinud veel õieti eesti keeltki, aga saksa keelt taipas õhust), ja sama tänulik, et ta suudab saksakeelsetest saadetest infot välja noppida ja meelde jätta. Küll seal kunagi räägitakse veeringlusest ka.

2 comments:

  1. Äge, see saksa keele asi :)
    Meie Aspijooneline poiss õppis sama moodi 4-aastaselt rootsi keelt, aga kui rootsikeelne taust ära kadus, kadus aastatega ka keel...

    ReplyDelete
  2. Heh, puhas vormistamise küsimus taas. Meie kolmandik "ei ole omandanud" muusikas ra-astmerida, väidetavalt ka mingeid rütme jne. (?) No pole hullu, eelmine päev kodus minu kontrollimise käigus paistis, et on omandanud, aga koolis ei osanud omandatut vormistada ja jättis ülesande tegemata lihtsalt. Õnneks ei lähe seda päris elus vaja kah. Viiuldab ja laulab edasi. Ning taaskord tuleb tõdeda, et test ei näita midagi. Või tegelikult, näitab ikka - seda, et õpetaja ootab kindlat vastust, (lauset, mida ta ise õpetanud on), et mõõta, kas tema jutt jõudis kohale. Tegelikke teadmisi ja oskusi ei näita.
    Matemaatika tasemetöö sai ka nelja, vormistamise vead võtavad punkte maha ju.

    ReplyDelete