CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, August 20, 2015

Reisikiri läbi lapse silmade

Jõugu Juht kirjutas kirjandi - meie eksperiment "kaks kuud koolivaheaega" hakkab otsa saama. Kirjand kujunes selline (kirjaviis muutmata):

Reis Saksamaale

Saksamaa on Eestist väga palju suurem. Me hakkasime liikuma Eestist. Sõitsime kaks päeva. Siis läksime Poolast praamiga Saksamaale. Seal oli üks inimesi täis linn. Linnas oli piir millest me üle sõitsime. Siis olime Saksamaal. Me katsusime vett see oli väga külm. 18C.  Ilm oli jahe ka. Siis sõitsime ööbimis koha poole. See oli veel üsna kaugel. Me käisime poes riideid ostmas, sest meie ema unustas kogematta riided maha. Siis läksime ööbimiskohta. Seal oli tore ööbida. Seal oli hobune ja kolm jänest. Teisel päeval nägime traktori paraadi. Me vaalasime kirikuid ja käisime ühe korra ujumas. Me käisime Roslockis. See on Hansa linn. Kui me esimesest ööbimiskohast ära hakkasime lõuna poole minema seal pool oli teine ööbimiskoht. Tee peal käisime soola muuseumis. Seal oli huvitav ja tore. Siis jõutsime ööbimis kohta. Seal olid kaks poissi kellega sai mängida. Seal käisime vaatamas päris dino jälgi. Mõned olid väiksed, mõned suured ja mõned väga suured. Me käisime ka Hamelnis. See on rotti linn. Legend räägib, et seal olid rottid väga palju rotte. Siis kutsuti rottipüüdja. Rottipüüdja ajas rottid linnast välja. Aga linnapea ei andnud seda raha mida rottipüüdja tahtis. Rottipüüdja vihastas ja viis kõik lapsed linnast välja. Jäid ainult kaks last. Me vaatasime linnas ringi ja hakkasime minem. Me jäime tagasiteel kiirte ummikusse. See kestis väga kaua. Järgmise päeva öösel saime koju. reis oli tore

Õiguse seda kirjatükki üles blogida ostsin lisa-arvutiaja eest, sest JJ taipas ise ka, et tema õigekirjale on suvi mõjunud hävitavalt. Vähemalt oli tal meeles "sest" ja "et" ette koma panna. T-tähe kriipsud on aga endiselt ebaolulised.

Tundub, et uus koduõppeaasta - avaldus on saadetud ja meie armsa sekretäri sõnul ka arvesse võetud - saab endas sisaldama hulgaliselt õigekirjaharjutusi. Aga teksti loogilisuse ja tasakaalustatuse mõttes, ma loodan, käib kümneaastase kohta küll?

Alice said...

Ma ütleks, et palju mitmekesisem ja täpsem ülevaade teie puhkusest kui Su enda reisipostitus :D :D.
Palun täna Jõugu Juhti selle jutu eest. Eriti meeldis mulle see rottide legend :)

reet said...

:D Annan tänu edasi, kui ta üles ärkab, hetkel ta loodetavasti magab ega loe enam telefoni valgel "Harry Potterit". Ma ise, jah, püüan neid reisipostitusi, niipalju kui neid tuleb, suruda kokku mingiks ühtseks kamakaks. Linke on tegelikult mõtet avada. :)