Wednesday, October 14, 2015

Meie pere loogika

Kõigepealt ohkasin esikupõrandat küürides nukralt taga oma varalahkunud aurumoppi. Jõugu Juht kõõlus pesemata põrandaosa peal ja küsis, kui palju uus mopp maksta võiks. Mina arvasin, et sadakond eurot vast ikka, aga sadat eurot meil pole - noh, igatahes mitte mingite luksus-kodumasinate jaoks.

Kaks tundi hiljem mängis Mees natuke leheküljel skyscanner.net ja selle tulemusena läheme me jaanuaris Lübeckisse. Lennupiletid edasi-tagasi maksavad meie perele sada eurot. Pluss sõit Riiga ja tagasi pluss auto parkimine pluss kulud reisi peal. Ööbimise, ma loodan, lahendab couchsurfing.org.

Eks ole? Kodumasina jaoks raha pole. Mitme muu isegi vajalikuma asja jaoks raha pole. Reisimise jaoks äketse on.

Me pole kunagi rahaga arukad olnud ... või kuidas võtta. Me ei osta kutsimutsi kotte ega käi restoranides või seiklusparkides, poes vaatame allahindlusi ja mõtleme mitu korda, kas ja mida üldse osta. Aga raamatutest ja reisimisest ei saa ju loobuda? Eriti, kui seda nii odavalt pakutakse?



12 comments:

  1. Seiklusparkides käime meie -40% soodustusega (perekaardiga, mida vähemalt 3-lapseline pere taotleda saab).
    Raamatuid ostame meie ka, soodustuste ajal ja siis, kui raamatukogust laenata ei jaksa enam. No ja toidukaupu ostab ilmselt enamus inimesi soodustustega, nii et mind see küll ei häiri. Ma võin vabalt osta mõnda asja korraga 8 pakki või rohkem, kui kannatab osa sügavkülma panna või säilib niisama kenasti ärasöömiseni.

    Aga reisimine on äge :) See ei tähenda ju hoopiski seda, et te rahaga arukad pole, kui teete rahaga just neid asju, mida tahate?

    ReplyDelete
  2. Minu kui spordipõlguri jaoks on seikluspark niisugune asi nagu lumelauaga sõitmine, eksklusiivne ja mõistetamatu paik. Kui poisid veel kasvavad, siis ma pean ilmselt oma suhtumist revideerima, praegu on nii, et Lillebror on paljude tegevuste jaoks ilmselt liiga madal ja tema on pärinud minu ja Mehe kõrgusekartuse, nii et ta peab enne jõudma vanusesse, kus soov äge olla ületab hirmu.

    Ma tean päris palju inimesi, kes minestavad valjusti juba mõttest, et kellelgi võiks kolm last olla, viiest rääkimata - see lastekantseldamisele kuluv aeg ja raha, mis iga lapse peale kulub, sest laps vajab ju seda ja toda ja noid ja neid asju ... Nii et selles kontekstis me ei ole niiehknii arukad. Ja tegelikult on meil hädasti vaja uut katust, aga 400 eurot reisiraha ei too meile katust põrmugi lähemale, ootame imet.

    Hm, ma ei teadnudki, et perekaart nüüd kolmelapselistele on, arvasin, et selleks peab neli last olema. Aitäh, uurime seda asja.

    ReplyDelete
  3. Vaatasin järele, perekaardi kodulehel on kirjas, et ikka neli last peab olema. Aga tore on, et seitsmelapseline reklaamipere on meie sõbrad.

    ReplyDelete
  4. Well spent money! Aurumoppi reisiga küll samale pulgale ei saa seada. MIs asi see aurumopp üldse on? Ma pole sellisest asjast enne midagi kuulnudki. Tundub väga Harry Potterlik :)

    ReplyDelete
  5. Ma olen sellest isegi kunagi kirjutanud, aga asjalikum tekst aurumopi kohta on siin: https://en.wikipedia.org/wiki/Steam_mop Täiesti imeline põrandapesu-abivahend.

    ReplyDelete
  6. Reet, Tartu Pereliitu saab kolme lapsega ka ja nende kaudu saad perekaardi ka. Konks on ainult Pereliitu kuulumise kuutasu (mida vist peab uute liikmetena aastaks ette maksma vms). Ja meil on seal Jõgevamaa ja muude ümberkaudsete piirkondade rahvast ka, nii et ei pea ainult linnas sees elama.

    Laste peale kuluvad meil mõned trennirahad, 1 lasteaiamaks, mõned koolitarbed ja mõned riided/jalanõud/sporditarbed. Viimati ostsin 9 euro eest rulluisud näiteks, 37 suurusele. Natuke on suured, aga võibolla pole siis kevadeks väiksed. Kuna meil on lapsi palju, siis enamus asju on meil tegelikult olemas, ostma peab ainult suurtele lastele :D

    Inimesed on erinevad, minule tundub 3 või 5 last peres mõnus punt näiteks. Aga jah, aurumopist ei tea ma ka midagi. Pean ka siis uurima asja. Hinnaklassi järgi paistab midagi sellist, mis võiks minu eest midagi ise ära teha :D

    ReplyDelete
  7. Ohoh. ma pole iialgi neisse pereliitudesse ja asjadesse süvenenud, sest tundus, et kolm on ikkagi liiga vähe. Tegelikult on kolm last peres minu meelest ja minu jaoks eluterve miinimum, aga eks igaüks ise teab, mistalle paras arv on.

    Jah, mina ei saa ka aru, mismoodi laste peale nii õuuuudselt palju raha kulub nagu kõik need inimesed ütlevad. Siis vist küll, kui osta riideid ainult Kaubamajast ja igale lapsele igaks hooajaks uued isiklikud asjad, et taevapärast ei peaks midagi taaskasutama. Eks see ole kah isikliku suhtumise küsimus.

    ReplyDelete
  8. Tartu Pereliidu liikmeks saab 3 lapsega, kuid Perekaardi saab siiski vaid alates 4 lapsest peres.

    ReplyDelete
  9. Aaa, umbes sellise aurumopiga puhastasime me vanas kodus aeg ajalt meie kogupõranda vaipu. Meil endal seda küll ei olnud, sest ost ei oleks ennast ära tasunud arvestades kui harva me seda kasutanud oleks, aga meil on nende laenutamine laialt levinud. Mopp ise küll näeb natuke rohkem tolmuimeja moodi välja, aga põhimõte on sama :)

    ReplyDelete
  10. Prioriteedid peavad ikka paigas olema ning minu loogika järgi tuleks ka Lüübek enne aurumoppi.
    Kahju muidugi, et te autoga ei lähe, ma oleks ehk siis üritanud teid ära veenda mõnd kasti kaasa võtma. Vaatan siin oma ema hoidistevabrikut ja kratsin pead. Peab sel pagana lennukil pagasipiirang olema...

    ReplyDelete
  11. Autoga läheme praeguste plaanide järgi kunagi augustis, peamiseks sihtpunktiks Legoland, sest Unistaja peab oma sünnipäevareisi saama.

    ReplyDelete
  12. Reisimine ongi olulisem :) Hiljuti lugesin mingit uurimust, mille järgi pakub uute asjade ostmine vaid lühiajalist rahuldust ja õnnetunnet, reisimine ja reisimälestused aga pikaajalist rõõmu! Nii et unusta kõik mopid ja reisile!

    ReplyDelete