Saturday, December 26, 2015

Aasta vähemkäimist

Vaatasin, et minu esimese vähemkäimise-päeva sissekanne on kirja pandud aasta ja neli päeva tagasi. Mingi kokkuvõte sobib nüüd hästi, ma arvan. Pange tähele, see ei ole veel aastakokkuvõte, sellega tegeleme uuel nädalal.

Perekondlikus plaanis on minu vähemkäimine, poiste koduõpe ja Mehe projektipõhine töötamine kindlasti suurepärased asjad. Saate aru, meil on nüüd aega! Isegi kui pereelu toimub sektsioonides, st Mees toimetab arvutis, mina teen kästiööd ja poisid madistavad hoopis teises toas, on meil ikkagi mingi ühisolemine. Enam ei ole - kui just haigus ei murra - seda kõikehõlmavat, tapvat väsimust, mis oli meie igapäevaelu osa paari aasta eest. Kui Mehel on projektidega vaiksem periood, siis me oleme ka nädala sees mõnel päeval kõik koos, tuterdame niisama ja lihtsalt naudime aeglast elu.

Kodumajanduslikus plaanis ei ole see aasta olnud siiski nii produktiivne kui ma lootsin. Jah, me sööme aeglasi toite ja mul on tekkimas korralik maasikakasvatus, aga aknad on endiselt pesemata ja lubadus igapäevaselt lina laual hoida on nojah ... läinud Lillebrori nahka, sest tema suudab ükskõik mida süües tekitada rasvapleki, mille ma muidugi järgmise masinatäitmise ajaks ära unustan, plekk jääb töötlemata ja ei lähe välja, lina maandub uuesti pesukorvis ... Ehk on asi selles, et varem tegin ma samas mahus koduperenaise-töid jooksuga, aga nüüd tasasemas tempos?

Finantsiliselt on olnud ... huvitav. Teid ka kindlasti huvitab, teiste inimeste rahakotti vaatamine on ju põnev. Minu sissetulek on märgatavalt väiksem ja Mehe sissetulek on nii, nagu on. Mõnikord on kohe palju ja mõnikord pole mitte midagi. Sedamööda kõigub ka meie toimetulek - mõnikord on pärast arvete maksmist pangas järel muljetavaldav summa, aga mõnikord on olukord hõredamast hõredam. Säästude kallale pole veel pidanud minema ja see on tore. Et meil üldse säästud on, on kah omamoodi kummaline kogemus, kui me mõlemad täiskohaga tööl käisime, ei tekkinud sääste kohe kuidagimoodi. Nüüd on aga nii, et hõredal puhul kraamin sügavkülmast välja headel aegadel ostetud pardid ja seaküljed (nali - me sööme hõredamal ajal aedviljasuppi, kaneelisaiu ja toormaasikamoosiga putru -, aga üks part on meil hetkel tõepoolest külmas, Rimis pakuti poole hinnaga) ja headel aegadel lapime neid auke, mis hõredal ajal tekivad. Näiteks hakkasime sel aastal alles detsembri alguses jõulukinke ostma, tavaliselt alustame sellega oktoobris. Sigaseid väljaminekuid esineb paraku ka, viimane oli püksid Lillebrorile (sest kolmest paarist linnapükstest oli ühel põlve peal auk, teisi ta keeldub kandmast ja kolmandad rippusid restil) ja lähiaja järgmine saab olema auto bensiinipumba parandus. Urr.

Tervise koha pealt on nii, et lapsed on ptüiptüiptüi mõnevõrra tervemad kui varem. Mees ka. Mina ... noh, ma pole kunagi hea tervisega olnud, talvel paar korda siruliolemine on normaalne. Süüdistame selles kohalikku inimeluks sobimatut kliimat ja saame jälle terveks.

Aga endiselt tundub mulle, et aeglane elu ja vähemkäimine sobib meile märgatavalt paremini kui oravaratas. Rahul.

4 comments:

  1. Mul on pesumasina kohal kapis kriiti. Aitab rasvaplekkide väljahirmutamiseks küll, kui enne pesu rasvane koht kriidiseks teha. Kui VÄGA hoolega kriiditada, siis võib isegi valgem laik jääda - ükskord jäi - aga järgmise pesuga oli väljas. Sapiseebiga sai vanasti ka, aga no kriidiga on vähem lödistamist :)

    ReplyDelete
  2. Ohoo. See on küll väga hea mõte, aitäh! Niimoodi saab ju lina ette valmistada juba pesukorvi panemise hetkel - mul on see häda, et tavaliselt ma lobistan enne masinassepistmist plekile Vanishit peale, aga sama tavaliselt on lina masinassetoppimise ajaks plekk meelest läinud. Tuleb kriit poenimekirja panna.

    ReplyDelete
  3. Ka kästiööd on üks ütlemata muhe sõna saanud :) (vabandust, ma olen selline tähenärija, et ma olen isegi Piiblist kirjavigu leidnud...)

    ReplyDelete
  4. Näri aga tähti. Normaaltingimustes trükin ma hirmus kiiresti ja alati ei viitsi piisavalt korralikult läbi lugeda. Hea, et ma blogiga raha teenida ei ürita, muidu peaksin palkama keeletoimetaja.

    ReplyDelete