Tuesday, December 15, 2015

Jõuluheategu

Selles jutus on natuke ka irooniat. Mitte palju, ärge kartke.

Me tegime täna ära jõuluheateo. Ühes Kaubanduskeskuses liikusime korruste vahel, et tuvastada kõige mõistlikuma hinnaga mänguasi. Ülemisel korrusel eskalaatori juures vaatas üks kahe kotiga, Vanaema eas vanaproua abiotsivalt ringi. Pöördus Mehe poole, kas see saaks üht tema kotti kanda, kuni ta ise eskalaatoriga alla sõidab. Siis vaatas minu poole - mul esineb endiselt mõningaid tasakaaluhäireid, Leonooreke, teate, ja ma olin turvalisuskaalutlustel Mehe käevangus. Ega vist ikka ei saa ...

Saab küll, pakkusime meie. Mees võttis koti, memm proovis ennast eskalaatori peale sättida ... Ei õnnestunud. Oeh, tegi memm. Ma segasin vahele - sest parajasti oli päris hea olla -, et ma võtan ise teie koti, aga teie toetuge Mehele. Toimis. Mees upitas memme eskalaatorile ja pärast sealt maha, mina viisin pidulikult kergemapoolset, aga puhevil kandekotti.

Linnuke kirjas.

Nüüd täitsa ilma irooniata, neid memmesid võiks sagedamini märgata. See juhtus julge ja tegus memm, palus ilusti abi, aga ilmselt on liikvel palju memmesid, kes ei julgegi abi paluda, vaid ainult ohkavad ja astuvad trepist, üks samm korraga. Või jätavad üldse astumata, sest trepist ei jaksa ja eskalaatoriga ei julge. Või on nad pangaautomaadi juures hädas või kusagil mujal. Timurlasi oleks vaja, sellist memmeabi-kiirreageerimisjõuku ... Hakkame ise, igaüks omaette, seal, kus parajasti mõni memm hädas on? Ega see tavaliselt kaua aega ei võta, kui juba abistatakse, siis on memmed päris nobedad.

1 comment:

  1. Mhmh. Ja hädasolevaid lapsi ka. Me just J-ga paar päeva tagasi jälitasime linnas üht särgiväel poisikest, kes täiskasvanuid jutule ei võtnud. Pidasime häirekeskusega sidet ja andsime infot, kuni patrull tuli ja noormehega vestlema hakkas. 1,5 soojakraadi ja särgiväel poisike, aga enamik inimesi kõndis tuimalt mööda!

    ReplyDelete