CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, December 13, 2015

Üks lihavõimalus

Mees on viimasel ajal ostnud poest ilusaid sealihatükke, millest saab teha ahjupraadi. Mina olen seepeale otsinud võimalusi ja ideid, mida nende lihatükkidega peale hakata. Seapraadi hapukapsastega pole meie majja veel lubatud.

Eile uhmerdasin kokku paar teelusikatäit sinepiseemneid, teist niipalju (või natuke vähem) pipart, teelusikatäie meresoola, näputäie suhkrut ja hästi ettevaatlikult pool teelusikatäit apteegitilli seemneid. Viimastel on nimelt õuuuuudne aniisilõhn ja seda me ei salli, aga noh, katsetamise mõttes ... Loksutasin seda kõike tänase praetükiga (kilo kandis) koos kilekotis. Kotile sõlm peale, liha külma.

Täna puhastasin kõigepealt liha pealt suurema osa maitseainekihist maha - et aniis ja pipar ja ... Malmvormi, mis on arvatavasti vanem kui mina, loputasin oliiviõli ja lõikusin kaks sibulat. Kuumutasin. Lisasin liha. Liha praadis kenasti ühelt poolt ja teiselt poolt. Siis kallasin peale klaasi jagu veini - mul oli kunagi ammu Prantsusmaalt toodud hõõgveini-tüüpi punane, joogiks kõlbmatu, aga kastme sisse sobib küll -, kehitasin sibulat ja panin Jamie Oliveri õpetust mööda paberi peale. Tuleb nimelt võtta tükk küpsetuspaberit, see kokku kortsutada, külma veega väga märjaks teha ja kenasti vormi peale sättida. Eelmisel korral toimis hästi. Siis läks vorm koos lihaga ahju. Noh, 150 kraadi oli seal küll ... Tahtis 180 kraadi, aga mu praeahi on hm, kutu.

Umbes poole tunni pärast oli paber kuiv ja liha küpsemisele üsna lähedal. Nüüd läks põnevaks. Kuna mul ei Jamie soovitatud apelsinimarmelaadi ega "Good Foodis" mainitud punasesõstramoosi polnud, määrisin lihale peale ebaküdooniamoosi. Tunde järgi, 5-6 teelusikatäit. Paber läks pliidi alla, liha jätkas ahjus.

Oleks olnud veel põnevam, kui ma poleks porgandite häält passides liha ahju unustanud. LõhnaslõhnasLõhnasLÕHNAS! Kui lõhnama hakkab, on 20 sekundit liiga hilja. Ärge teie nii tehke. Sellegipoolest maitses liha kenasti ja sibulad kraapisime ka kokku - need olid hm, väga intensiivse maitsega nagu Bridget Jonesil.

Tuleb uuesti proovida, ja siis ma ei unusta, ausalt.

0 comments:

Post a Comment