CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, January 3, 2016

Olla "kellegi inimene"

"Minu inimesed" - need on sõbrad, head tuttavad. Kolleegid, kellega koostöö sujub. Ka juhuslikud kohtumised, mis jätavad hea tunde.

Minule on paar kolleegi öelnud, et ma olevat "nende inimene". Paljuke sellist juttu ikka räägitakse, kui koolikell kuklasse kõliseb ja kiire on. Olen nende eest tänulik. Kolleegide hulgas on "minu inimesi" ikka rohkem, ka neid, kellega muud kui krõbisevuseni asjalikku juttu räägitud ei olegi. Nad lihtsalt on nii toredad ja me ajame sama asja.

Sõprade hulgas on "minu inimesi" kohe hulgi. Loomulikult. Ma loodan, et mina olen ka neist "kellegi inimene". Aga kuidas selleks saada ...?

Ükskord lähenesin kellelegi sõbraliku uudishimu ja hea sõnaga. Vastuseks sain kõvasti ninast hammustada. Rohkem me päris mitme aasta jooksul vestelnud ei ole. Ju ma siis ei olnud "tema inimene". Mis siis, et meil on tõesti palju ühist ja me satume sageli samasse elementi. Kellegi teise poole pöördudes olin esmaselt paluja rollis, hiljem tuttava tuttav ja sugulase sõber - see, minu suhtes palju kõrgemal positsioonil isik säilitas minu suhtes, ma usun, sõbraliku uudishimu hoiaku ja vaieldamatult on ta "minu inimene".

Ma arrrrrmastan "oma inimesi". Nendega võiks lausa koos süüa teha. Neid võiks ahnelt ja armastusega koguda - mitte ilmtingimata näoraamatusse või salmikusse, aga südamesse. Kui ainult suudaks säilitada sõbralikku ja siirast uudishimu, kuni inimene "omaks" saab. Ja ei saaks ninast hammustada või hullem, pika katseaja möödudes ukse taha tõstetud. On sedagi juhtunud ja kardetavasti olen seda isegi teinud.

Täna lugesin FB-st eks-presidendiproua poolt ülesriputatud soovitust (ei, ma ei jälgi teda, aga seda teeb üks väga armas inimene, kelle suhtes ma veel ei tea, kas ta "minu inimene" on, aga tõenäosus selleks on suur): "Üks tark arst ütles: "Parim ravim inimeste jaoks on ARMASTUS." Keegi küsis: "Aga kui see ei tööta?" Ta naeratas ja vastas: "Suurenda kogust."" Tõsi, tekst on kohmakavõitu ja "diip", aga mõte on siiski õige.

Kui ainult jätkuks jaksu ja enesedistsipliini lihtsalt inimesi armastada, ja kui sellest kasu ei ole - kui nad näiteks ninast hammustavad -, armastada rohkem ... Ma ei ole siinkohal nõus arutlema teolt tabatud kurjategija armastamise üle. Mul, patusel, on raskusi kõigi üldjoontes kenadegi inimeste piisava armastamisega. Ega elu ei peagi lihtne olema, aga ...

Selle võiks võtta palveteemaks - et võiks inimestes, kaugeis, lähedastes, ära tunda Jumala loodut.

0 comments:

Post a Comment