CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, February 15, 2016

Ja miks ma sellele mõtlen

Vahetasime täna ühe kolleegiga mõtteid pagulastest. Mitte kõik meie mõtted ei olnud sarnased. Lõpuks jättis kolleeg esitama küsimuse, miks ma ometi oma pead selle teemaga vaevan ... aga ta peaaegu et esitas. Rõhk sõnal "ometi".

Ja siis ma järsku teadsin vastust - aitäh, vaidlemisest ja teineteisemõistmatusest on vahel ikka kasu ka.

Ma hoian ennast selle teemaga kursis ja püüan endale luua seisukohta, mis ei oleks ei sinisilmne sallivuse-ajupesu ega äärmuslikult vaenulik, sest mul on lapsed. Ma tahan oma lastele säilitada vana Euroopat. Kirikutorne ja vabadust, keelte ja rahvusköökide paljusust, külatraditsioone ja uskumatult mitmekesist loodust nii väikese maalapi peal. Seda vana Euroopat, kus on kuningakojad, mitmesaja-aastased piiripostid (kui tähelepanelikult otsida, siis mõnelt poolt ikka leiab) ja alpi ümisejad. Seda vana Euroopat, mida ma ise nii väga armastan.

Ma ei tea, kuidas seda säilitada. Ma ei tea, mida tuleb teha, et säiliks inimeste isikuvabadus, usaldus maailma vastu ja põhimõtteline sõbralikkus. Aga narril kombel ma loodan, et kui ma neid artikleid loen ja mõtlen ja mõtlen ja mõtlen ... siis ma äkki kunagi saan aru, mida teha. Või oskan üles leida inimesed, kes seda juba teevad, ja neid kuidagi abistada. Eesti oma Ku Klux Klan ei ole lahendus, kuigi tundub, et mitmed tuttava tuttava tuttavad paistavad seda pooldavat. Samuti ei ole lahendus pagulaste usu muutmine erivajaduseks, nagu "Õpetajate Lehes" keegi mees hiljuti soovitas - et koristatagu koolisööklast ära sealiha ja lugemikust kutsupilt, sest see solvab! Niisugused artiklid, muide, ainult suurendavad võõristust ja hirmu tundmatu suhtes. Lahendus peaks olema kusagil vahepeal, aga kus ja kuidas? Küll tahaks, et oleks olemas ühest Agatha Christie raamatust ("Saladuslik reisija") loetud headuseseerum, mida kõigile inimestele sisse sööta ja ...

Võib-olla ei muretseks ma oma laste tuleviku pärast nii väga, kui nad ei oleks kohevarsti suureks saamas. Ainult mõni aasta veel ja juba nad lähevad ... vahetusõpilasteks, õpipoisteks, ametit õppima, naist võtma! Jõugu Juhti lahutab korralikust puberteedist ainult mõni hetk, tundub mulle - ja siis on ta ju otsemaid täiskasvanu! Küll oli lihtne, kui neid kõiki sai veel kühvli ja ämbriga liivakasti saata ...

Nojah, ja tegelikult ma leian, et ka minu ja Mehe inimõigus oleks umbes 30 aasta pärast mööda vana tuttavat Euroopat reisida, käia kõigis kirikutes, kus me tahame, kanda täpselt nii rohelisi koerapiltidega riideid, nagu me ise tahame, ja näha ümberringi kõigi võimalike silma- ja juuksevärvidega lapsi. Erinevused on ju lõppkokkuvõttes huvitavad.

2 comments:

Nele said...

Mina pooldan pagulasi ja neile varjupaiga andmist. Aga pagulase all mõtlen ma inimest, kelle kodu päriselt katki pommitati ja kes soovib tulla kasvõi siia külma põhja, et ellu jääda. Need (enamasti noored mehed), kes Armani riietes ja Iphoned käes Saksamaa pagulaslaagrites ootavad kuni Norrasse sõprade juurde pääsevad ei ole pagulased vaid lihtsalt kekatsid ja hõlptulu lootjad. Meid siin põhjas säästab ilmselt talv, selleks, et Süüriast tulnu oleks nõus meie kliimasse jääma peab ta ilmselgelt oma elu eest põgenema :) Ja nagu meediast kuulda on siis ka Soomest-Rootsist sõidetakse busside kaupa lõunasse tagasi kuna "külm on".
Odinlasi ja muid "pagulsvihkajaid" ma kohe kindlasti ei poolda. Peamiselt seetõttu, et rääkigi paranolilised mida tahavad, meil pole ju pagulasi. TTÜ välistudengite ja Kalevi korvpallurite peksmine ja mõnitamine ei ole aktsepteeritav.

reet said...

Jah, mina ka ei poolda pagulasvihkajaid. Hõlptulu otsijaid ma ka ei poolda. Sellepärast tahakski mingit lahendust kogu olukorrale - ja lahenduse saavutamisele kaasa aidata -, aga näe, ei tea, mis see võiks olla.

Post a Comment