Saturday, February 13, 2016

Kui isegi Ritsik küsimustele vastab ...

... siis võin ju mina kah. Niikuinii mingit paremat vaimu peal ei ole ja sokikudumine ei edene.

Mis on viimases sõnumis, mille kõige viimasena kirjutasid ning kellele see oli?
Ma vihkan sõnumeid. Mu telefon ei söö neid, nende toksimine võtab terve igaviku ja kasu pole neist põrmugi. Nii et ma ausalt ei mäleta, millal või mis asjaoludel kellelegi sõnumi saatsin.

Mis on viimases sõnumis, mille sa viimati said ning kellelt?
Vaata eelmise küsimuse vastust. Tegelikult sain sõnumi pangalt, et palka on makstud. Need on piisavalt lühikesed, et telefon neid ühekaupa välja kannataks.

Mis kellast sa enamasti ärkad?
Kui korralikult magada lastakse, siis kümne ringis. Tavaliselt ei lasta, kas peab varakult kuhugi minema, päike paistab silma või kargab kass kõhu peale ja äratab üles.

Kas sa kardad hilisõhtul üksinda jalutada?
Ma ei tea, pole ammu proovinud. Noorena eriti ei kartnud.

Mida sa teed, et lõõgastuda peale pingelist päeva?
Olen keras ja loen. Teetass võiks ka käepärast olla.

Kus leidis aset su viimane suudlus ja kellega?
No on ikka küsimused ...Ma olen viimase 15 aasta jooksul ainult ühe Mehega musitanud. Loogiline?

Kas sa sattusid koolis tihti jamadesse?
Ei. Ma olin usin, kasin, puhta põllekesega ja suutsin enamasti üsna edukalt varjata seda, kui kirglikult ma seda süsteemi põlgasin.

Kas sa naudid oma tööd? Kui oled töötu, siis miks?
Vahel naudin. Vahel on mõttetu. Vahel on kole. 

Kas sa saad kergelt aru kahemõttelistest asjadest?
Kahjuks saan aru kergemini, kui tahaks.

Kas sulle on pakutud narkootikume ning oled keeldunud?
Ei tea, et oleks. Ma olen sellest east juba väljas ja nooruses selliste inimestega ei kohtunud. Mis keelduksin, ma helistaksin otsekohe politseisse! 

Kas sa oled kohanud kedagi, kes on pannud sind teisiti mõtlema ja nägema?
Seltsimees kunstiteadlast? Küsimuse rõhuasetus on segane, jään vastuse võlgu.

Kas sa tarvitad narkootikume?
Ei, ma ei ole selleks piisavalt rumal.

Mis see on, millele sa viimasel ajal palju mõelnud oled?
Mismoodi mu lapsed elama hakkavad, kui nad on piisavalt suured, et ise oma eluvalikuid teha? Ja mida teha, et vana, kristlik, kultuurne Euroopa päästa? (mitte et keegi minu arvamust küsima tuleks)

Millal sa viimati hoidsid oma arvamuse enda teada ning surusid oma emotsioonid alla, et vältida vaidlust ja konflitki?
Ma teen seda tööl üsna sageli. Seisus kohustab.

Kas sa tavaliselt kallistad esimesena?
Ma ei kallista meelsasti kedagi peale Mehe ja laste. Sõbrannadel ja naiskolleegidel luban ennast kallistada, kui neil vaja on.

Kas sa oled südamlik inimene?
Ma ei tea, üks kursusekaaslane kunagi ütles, et olen.

Kas sa suudad kerida omale ise suitsu?
Ei tea, pole kunagi proovinud. Ka suitsetamiseks ei ole ma piisavalt rumal.

Mida sa ootad tulevikult?
Paljude lapselaste vanaemaks saamist. Lotovõitu või muud rahalist imet. Lähemalt tulevikult kevadet.

Kas sul on tätoveeringuid? Kas sa tahad neid juurde teha?
Ei ole ja ei taha neid mitte kunagi teha, ma kardan valu.

Kas sa oled vaimselt tugev?
Ei tea, mõnikord vist olen. Kas see näitab midagi, et ma olen suutnud enne klassi ette minekut ära nutta, siis rahulikult lastega rääkida ja pärast oma kabinetis jälle natuke edasi nutta?

Kas sa oled füüsiliselt tugev?
Üldse mitte, aga mul on Jonn. See aitab kestvusaladel nagu maakaevamine ja puukandmine.

Kas sa arvad, et sa oled hea inimene?
Tahaksin olla.

Nimeta üks asi, mida sa sooviksid oma elus muuta praegu?
Paremat tervist tahaksin.

Mida sa enamasti hommikuks sööd?
Seda, mida on. Moosisaia näiteks.

Kas kõik väärivad tõe teada saamist?
Oleneb, mis on tõde ja mis kellegi isiklik arvamus.

Mis oli viimane vale, mida sa ütlesid?
Amet kohustab vahel niimoodi laveerima, et see on juba peaaegu valetamine.

Nimeta kaks asja, mida on lihtsam teha kui tunnistada?
Ju need mingid salapahed on.

Kui palju suhteid või flirte sul on olnud elu jooksul?
Rohkem kui oleks vaja olnud. Kahjuks ma väga noore ja abiellumishimulisena ei teadnud, et tuleb ainult kannatlikult oodata, kuni päris Mees tuleb.

Kui mitu südant sa murdnud oled?
Loodetavasti mitte ühtegi.

Nimeta kolm asja, mis sulle enda juures meeldib?
Mul on väga hea mälu. 
Ma oskan peaaegu igasugust naiskäsitööd.
Ma ei tea ... Figuur? Minu vanuse, toitumis- ja trenniharjumuste kohta?

Kas sul on palju sõpru, kellega aega veeta või on vaid mõned üksikud?
Piisavalt, tänan küsimast.

Mis on viimane film, mida vaatasid?
"Üksinda kodus" kolmas osa, lapsed tahtsid vaadata ja ma olin samas ruumis.

Millal sa viimati kinos või teatris käisid?
Eelmisel kevadel vist. 

Kas sa õpid oma vigadest?
Natuke kindlasti, aga see ei meeldi mulle!

Mida sa oled õppinud „valusalt“?
Et keerulised suhted on halvad suhted.

Mis paneb sind ennast vanana tundma?
Minust kolm päeva nooremal sõbrannal ... vist tuttaval, sest me pole palju aastaid päriselus kokku saanud ... on nii umbes 22-aastane laps. 

Milliseid keeli sa oskad?
Eesti, saksa, inglise. Algtasemel prantsuse, vene. Lugedes saan ebamääraselt aru itaalia, hispaania, hollandi ja soome keelest, kui tekst on lihtne ja sisu kohta mingi vihje olemas(nt. filmi kirjeldus telekavas)

Kui oluline on sinu jaoks privaatsus?
Oleneb olukorrast.

Kas sulle meeldib tihti üksinda olla?
Jah, aga seda ei juhtu eriti sageli.

Mis on sinu lemmikud lastenimed?
Osad on juba ära pandud ja neid ma ei ütle. Järgmisele pojale võiks panna Samuel, kui ta peaks meile kunagi tulema. Tüdrukunimedest Rutt, Rahel ja Rebekka. Veel meeldivad Liisa, Epp ja Lumi, aga need ei sobi meie perekonnanimega põrmugi.

Mis rikub sinu jaoks ära vestluse?
Taustaks mängiv teler.

Mis on sinu arvamus „teise võimaluse“ osas?
Oleneb inimesest. Mõni tegu on lihtsalt liiga koletu, et meeleparandus võimalik tunduks.

Kui sa saaksid valida ükskõik kelle maailmast, siis keda sa sooviksid oma õhtusöögile külalisena kutsuda?
Hmm. Tänapäeva kroonitud pead vist eriti peent toitu ei söö. Nii et see võiks olla keegi kuninglik isik.

Kas sa sooviksid olla kuulus? Millises valdkonnas?
Tänan, ei. Kui, siis nii umbes 40 aasta pärast Aasta Vanaema või midagi sellist.

Kas sa harjutad enne telefonikõnet teksti, mida edastada soovid? Miks?
Oleneb kõnest. Vahel mõtlen küll enne läbi, mida ja mis tooniga räägin.

Millest koosneks sinu ideaalne päev?
On suvi. Mees on nõus üsna varakult tõusma. Ilm võimaldab toimetada aias ja toas. Käin seenel. Lapsed ei tee pahandust. Õhtul läheme näiteks vabaõhu-sümfooniakontserdile.

Millal sa viimati endale laulsid?
Ma ei laula, selle võimaluse hävitas krõõbist muusikaõpetaja vist igaveseks.

Kui sa elaksid 90-aastaseks ning saaksid viimased 60 aastat sellest säilitada vaid ühe – 30 aastase keha või 30 aastase mõistus – kumba sa valiksid?
30-aastase keha tahaks tagasi küll, palun. Mõistust, ma usun, on vahepeal palju juurde tulnud.

Kas sul on mingi aimdus, kuidas sa sured?
Ei ole. Loodan, et jõuab asjad korda ajada, nii inimeste kui Jumalaga, ja ei ole väga valus ega kõrvalseisjate jaoks kole.

Nimeta 3 asja, mis sinul ning su kaaslasel on ühist?
Me oleme mõlemad laisad nagu porikärbsed, armastame reisimist, fantaasiakirjandust ja lasanjet.

Mille üle sa siin elus kõige rohkem tänulikkust tunned?
Jumala arm, muidugi.

Kui sa saaksid muuta midagi seoses sellega, kuidas sind üles kasvatatati, siis mis see oleks?
Vähem ärahellitamist ja vati sees hoidmist!

Kui sa avastaks hommikul ärgates, et sulle tekkis üleloomulik võime, siis mis see oleks?
Tervendamise andi olen korduvalt palunud, aga näe, ei anta.

Kas sa oled millestki ammu unistanud? Miks sa seda teinud pole?
Perekondlikust jalutuskäigust näiteks Prantsusmaale. Punaseks värvitud aiakäruga.
Teinud ei ole seda sellepärast, et paikse elu peale läheb vähem raha, Mees ei ole nõus ja tegelikult ei ole mu tervis nii hea, et võtta ette kuus kuud enam-vähem järjestikust õuesolemist.

Mis on siiani sinu elu suurim saavutus?
Kõik, mis mul on, on tegelikult Jumala armust.

Mida sa hindad sõprussuhtes kõige enam?
Üksteisest õigesti arusaamist.

Mis on sinu parim mälestus? 
Ei tea. Provence. Esimesed jõulud Majas. Lillebror Wuppertali loomaaia pingviinimaja juures - olime juba tiiru ära teinud ja läksime mõnede lemmikute juurde teist korda. Mees jäi suuremate poistega miski puuri juurde pidama, mina jalutasin Lillebroriga edasi. Kui Lillebror pingumaja ära tundis, hakkas ta jooksma. Peatus uksel ja lehvitas sissepoole. Ma ei tea, mida ta pingudele ütles, aga kuklast oli ka see häbelik-õnnelik naeratus ära näha.

Milline on sinu halvim mälestus?
Mõned halvad inimesed, keda ma olen elus kohanud. Kahjuks.

Milliseid rolle mängivad sinu elus armastus ja kiindumus?
Totter küsimus.

Millised on sinu suhted su emaga? 
Väsitavad. Minu ema on maailma kõige kenam inimene, aga ta on 77 ja tunneb ennast ilmselt üsna üksildasena, sest nooremana oli ta äärmiselt sotsiaalne, meil käis pidevalt külalisi ja emal oli ka tööl tihe kohvijoomise-graafik. Nüüd aga on muist sõpru surnud ja enamik liiga vanad, et aktiivselt suhelda. Ema suhtlemisvajadus on aga alles ja ta püüab seda siis lähedaste peal rakendada.

Üks piinlik moment sinu elust? 
Libisesin klaaslibedal teel 20 km/h kiirusega teisele autole otsa. Mitte midagi katki ei läinud, aga kole häbi oli teise auto omaniku ees.

Millal sa viimati nutsid kellegi ees? Millal üksinda olles?
Kui kolmiknärv hirmsasti sähvis, siis nutsin päris palju, valus ja hirmus oli.

Retooriline küsimus: kui su partner reisib välismaale, ta kohtub ning veedab öö võõra, aga huvitava naisterahvaga. Arvestades, et nad ei kohtu enam eales, siis kas sa tahaksid, et su partner selle sulle üles tunnistaks?
See on erakordselt juhm küsimus. Kedagi abielurikkumises kahtlustada ... Iga meie tutvusringkonna mehe jaoks (Mees kaasa arvatud) on olemas ainult üks naine - oma abikaasa, teised on sooneutraalsed nagu kaksikõde või midagi sellist. Huvitava inimesega öö läbi vestlemist ei pea varjama ega üles tunnistama.

No comments:

Post a Comment