CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, March 13, 2016

Urr

Saatanal on kõige rohkem tegemist pühapäeva hommikul, leidsime kunagi emmede palvegrupis. Selle juurde sobib hästi see video: https://www.youtube.com/watch?v=ydf4gqjapBE

Tundub, et kurjadel jõududel oli kuri plaan ka koguduse koosoleku ajal. Lapsed, kes peaksid teoreetiliselt omavahel mõistlikult läbi saama ja teadma, kuidas käitutakse pühapäevakooli ruumides niikaua, kuni vanemad koosolekut peavad, hääletavad ja muid täiskasvanute asju teevad, olid täna olnud täitsa pöörased.

Vahetult enne koosolekut tormasid mulle otsa kaks põngerjat. Põrkusid, kehitasid õlgu ja tormasid edasi. Ei mingeid vabandusi. Püüdsin ühe kinni ja ütlesin talle, et inimestele otsajooksmine on ebaviisakas. Teine näitas mulle eemalt keelt. Kui selle kinni püütud sain, võeti noomimine vastu sõnadega: "Mina pole midagi teinud!" See on muidugi filosoofiline küsimus, kas siis, kui inimene ise oma tegu ei märka, on tegu toimunud? Kuueaastane laps peaks juba ennast nii palju kontrollima, et ta ei jookse võõrastele otsa, ja teab, et ka võõramate täiskasvanute* sõna tuleb kuulata, eriti kirikus!

Kogu noomimise aja passisid mu enda lapsed ja veel mitmesuguse päritoluga poisikesed kõrval - küll oli põnev, et keegi pahandada sai! Mulle ei meeldi ahvid, aga täna oli poiste "ülespidamine"** ühemõtteliselt ahvilik. Paavianid, pärdikud, makaagid - valige ise.

Lillebrori kampsun on vildikaplekke täis. Autoriks Lillebrori väitel üks 11-aastane tütarlaps!

Meie poisid ja kaks tundmatu päritoluga poissi olid korraldanud kambaka ühele rahutu loomuga sellile, kes, tõepoolest, on varem Lillebrori Sõbra Õde kiusanud. No aga kolme-nelja-viiekesi kolki anda ...

Mis nad veel tegid, ma ei tea, aga neist sündmustest piisab mulle, tänan väga, õige mitmeks päevaks. Lillebrori kampsuni kasimisega tegeleb 11-aastane neiu ise, olen ma otsustanud - ja ma usun, et seda otsust toetab ka neiu väga sümpaatne ema. Kambakate teemal sai poistele peetud Loeng. Et see kolkiandmine on minu teada esmakordne ja juhtus just selle mehe pihta, on tööl saadud kogemustele tuginedes ... unustage ära, ma pole midagi öelnud, igaüks kasvatab oma lapsi ise ja hoiab neid eemale neist, kellest tema meelest vaja. Meie poistel on igatahes nüüd kannatanu ja tema vendadega suhtlemise keeld.

Lapsevanem olemine on enamasti väga tore, aga vahel tekib küsimus, miks ei võiks lapsed olla natukenegi rahumeelsemad ja tasasemad? Nagu näiteks Christopher Robin ... ahjah, tema oli ju ainuke, meil on neid kolm. Tänu Jumalale ilusa ilma eest, äkki rabeleb see hävituspataljon õues ennast mõnusalt väsinuks ... loota ju võib.

_______
* A teab suurepäraselt, et ma olen Lillebrori ema. Või vähemalt peaks praeguseks teadma. Kükitasin ilusti maha, võtsin tal käest kinni ja edastasin sõnumi, et tema käitumine ei olnud ilus, paluks edaspidi mitte nii teha - jah, mulle sobib, kui keegi ka minu lapsi väära käitumise puhul noomib.
** Vanaema nimetab nende tänast olekut "ilule minemiseks". Mis asjaoludel see toimus, ei saa aru, pühapäevakool oli tore olnud.

0 comments:

Post a Comment