CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, April 19, 2016

Tänulik. Üheksateistkümnes päev. Ja natuke midagi veel.

Eile olin väsinud ja jätsin kirjutamata, et mõnikord olen lihtsalt Kuulava Kõrva rollis. Ja kui minust kui Kuulavast Kõrvast on natukegi kasu, siis tekitab see minus küll tänumeelt. Ühtpidi, et keegi usaldab mulle oma muresid, ja teistpidi, et ära kuulates ja loodetavasti õige koha peal ahhetades saan toeks olla. Me palvetame küll ka, jah.

Täna jällegi ... kuulsin tuttavate teismeliste hädade kohta ja mõtlesin, et tagantjärele tuleb olla tänulik, et minu teismeaeg pikaks venis ja et ma ihulise küpsemise mõttes hilisõieline olin. Sellega pälvisin poistelt ainult ühemõtteliselt negatiivset tähelepanu, ei üritanud keegi minu silmis isane olla ega midagi. Sest nagu kuulda on, kipuvad teismelised poisid oma mehekskasvamist valede võtetega tõestama - mitte tütarlapsele lilli viies või talle ust avades (kussasellega!), vaid kasutades sõnu, mida võiks äärmisel juhul oodata bordellikülastajalt* ...

Õudselt kahju on, et noored poisid oma ebakindlust niimoodi varjata üritavad - ometigi on kõik asjassepuutuvad korralike perede lapsed ja tegelikult pole neil ühtegi põhjust ennast ebakindlalt tunda. Olen kunagi tööalaselt üht (küll teistsuguse rõhuasetusega) labatsemise-olukorda klaarinud. Kui hinge tõmbasin, palus Kooli Kõige Toredam Poiss: "Aitab kah, meil hakkas juba piinlik." Mõnikord peab piinlik hakkama, et aru saadaks, miks miski on vale. Ma tahaksin väga, et minu lapsed - nii päris- kui koolilapsed - ilma piinlikkuseta aru saaksid, et mõnd tegu lihtsalt ei tohi teha.

Muide, mis puutub labasusse, siis hetkel murrab meil släng uksest ja aknast sisse. Paari päeva eest RÖÖGATASIN pärast umbes seitsmendat rahulikku korrigeerimist JJ peale ja seletasin siis rahulikult edasi, et tarbetuid slängisme kasutavad minu hästi keeruliste perede lapsed** ja kodus ma tõesti ei tahaks kuulda muud kui ilusat eesti keelt ... või ilusat saksa, inglise ja prantsuse keelt. Merci für attention. Vähemalt pole ühtki "essat" enam kuulda olnud, aga tänaseks oli Lillebrorile õpetatud, et esimeses klassis on nuubid meisterdamised ... oeh.

______
*isiklikult ei saa ma üldse aru, miks peaks keegi mees olema nii hale ja meeleheitel, et ta bordelli satub. Ainuke vabandus on akadeemiline uudishimu, nagu üks sõber kunagi ammu rääkis, et ta oli kohaga tutvumise mõttes läbi astunud ... ta jättis täpsustamata, kas ta pakutavat kaupa ka tarbis, ma meie vastastikuse lugupidamise huvides loodan, et mitte. (me vestlesime sellest rohkem kui 15 aastat tagasi, vallalised psühholoogid räägivadki omavahel imelikke jutte)
** jah, mu lapsed teavad, milles emme töö seisneb. Siiski valmistasin ma neile pettumuse, kui nad küsisid, milliseid lollusi nad teha võiksid - emme, sa ju tegeled lastega, kes on lollusi teinud, anna ideid ... mitte midagi ei tulnud pähe.

0 comments:

Post a Comment