CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, July 19, 2016

Oeh

"My on jälle piparriisikaid korjanud," tähendas mamma.
"Mineval aastal korjas ta kärbseseeni," ütles papa.
"Noh, loodame et ta tulevaasta jõuab kukeseenteni," ütles mamma ja tõusis.

Või umbes nii seal "Nähtamatus lapses" oli. Muumiraamat on lastetoas täitsa olemas ja lapsed veel ei maga, et ei saaks otsima minna, aga ma ausalt ei viitsi täpset tsitaati otsima minna.

Vist üle-eelmisel nädalal korjasid kõik poisid tühjaks kaks eriti varase loomuga punasesõstrapõõsast. Pärast olid põõsaalused erepunased, sest Unistaja ja Lillebror mängisid marjasõda, aga Jõugu Juht ajas topsi ümber.

Täna korjas Kogu Gäng tühjaks ühe (1) mustsõstrapõõsa, selle kõige viljakama ja kõige kergemini ligipääsetava. Samal ajal korjasin mina igal pool mujal, astusin lapikuks nõgeseid ja harutasin metsistunud põõsaste oksi - me ei hoolda taga-aias mitte midagi, aga sel aastal kannavad ka need puud ja põõsad, mis iial pole kandnud. (Mees ajas tööasju ja vahepeal niitis mulle paar põõsast nõgestest vabaks, nii et tegemist oli temalgi.) Mina sain kolm-pool kilo puhtalt korjatud marju. Poisid said 2,3 kilo marju ja mulda - sest Unistaja ja Lillebror hakkasid mullasõda mängima. Jumal tänatud, et mul polnud mingit kavatsust marju külmutada, moosisõstrad on ikkagi pestavad. Köögivalamu oli viimati nii mullane sügisel, kui ma poriseid porgandeid pesin.

Noh, selle tulemusena saeb JJ homme Mehe seltsis puid või teeb muud meestetööd, nooremad korjavad minuga tikreid. Ükskord tuleb aru saada, et toiduga ei mängita. Tikrid on kergesti pestavad ja nõuavad suuremat keskendumist kui sõstrad, äkki jääb seekord mängutuju tulemata. JJ poolt emadepäevaks kingitud udupeen kätekreem ravib edukalt tikriokkakriime, nii et selle koha pealt ei pea ka muretsema.

Kui nad just ei rakenda seda noorte abielumeeste strateegiat, et teate küll, kui naine paneb mehe esimest korda voodit tegema, tuleb tekitada hirmus sasi, ja teisel ja kolmandal korral ka, kuni naine ülejäänud abielu jooksul voodi ise üles teeb ...

Igatahes, juhul kui Kogu Gängi laps-olemise ajal peaks veel mõni hea marja-aasta tulema, siis tuleb meie kahe-pooleaastase vahega kaksikud* panna erinevatesse aia osadesse korjama. Sama põõsa kallal nad mõistlikult hakkama ei saa.

________
*noh, Unistaja oskab korrutada ja inglise keelt, aga Lillebror on tumedapäine ja peenike. Käitumuslikke erinevusi nagu eriti ei ole, peale selle, et Lillebror jonnib hetkel rohkem. Mis teha, Unistaja on kord juba natuke teistsuguse tempoga laps.


***
Ja mis puutub tikritesse, siis esimesed kaks põõsast andsid kokku 7 kilo, kolmandat põõsast ma ühe päevaga tühjaks ei saanud - 12 kilo sain ja veerandik põõsast jäi veel korjamata. Esimesed 7 kilo menetles Vanaema kompotiks, järgmised 6 kilo puhastasin ja panin sügavkülma. Vanaema lubas kuue kiloga veel hakkama saada. Korjata on veel umbes kaks suurt ja viis väikest põõsatäit. Ma väikestesse põõsastesse pole süvenenud, aga suurte põõsaste oksad - sest ma ei hoolda tikripõõsaid põhimõtteliselt üldse - on rohkem sassis kui Unistaja juuksed (noh, ta on ju blond, hästi peene karvaga) ja tõeliselt tigedad. Pidevalt tuleb peale passida, et juba tühi oks nagu mingi piiksuma trifiidiastel üle näo ei vibutaks. Ma saadan homme vähemalt Lillebrori väikese põõsa kallale, see võiks ohutum olla. Ega ma neilt kummaltki põõsa tühjakstegemist ei oota, Unistaja võib suurest põõsast korjata sealt, kust kätte saab, küll mina vaatan seda trifiidiasja - aga urr, noh.

Homme korjan sõber K.-le, kes rinnalapse kõrvalt nii hästi ära ei saa, ja C. lubas neljapäeval korjele tulla. Käskisin suure mahuti kaasa võtta. Kui keegi veel tikreid tahab, siis võib soovi avaldada.

1 comments:

Kerli said...

Me vaatame. Täna saame musta sõstart korjata. Aga võib-olla võiks tõesti millalgi ühendada natuke marjakorjamist ja J. lauamänguhuvi ja niisama koosolemist? Peame sidet :)

Post a Comment