Monday, August 8, 2016

Lõpetage Vanaema kiusamine! Teine osa.

Vanaema ja Vanaisa - tänan küsimast, tervis on nii korras, nagu pärast insulti üldse olla saab - toimetavad oma asju vaikses tempos ja üldjuhul iseseisvalt. Vahel on vaja midagi suuremat tõsta, siis aitab Mees. Vahel on vaja kuhugi ronida, selleks käivad nende juures kolm poisslast. Kui Vanaema on keegi kole elukas selja pealt hammustanud, siis ta laseb minul järele vaadata, mis see on, no ja hoidiste osas küsib ka juba pigem Vanaema minult nõu, aga üldiselt on nad veel üpris hästi toimetulevad seeniorid.

Täna käis Vanaema pangas, et maksta ära majakindlustuse arve. Maja peab käima lukus ja olema kindlustatud, usub Vanaema. Mina usun ka, nende tänavas on ajaloo jooksul liikunud igasugust rahvast. Niisiis sõitis Vanaisa pangamaja juurde, aga ei saanud sobivat inva-parkimiskohta, pidi parkima kuhugi kaugemale. Pangamaja kõrval nimelt toimub mingi ehitus või asi, nii et parkimiskohtadega on kitsas. See ajas Vanaisa närviliseks. Vanaema lubas kähku ära käia ja kõndis pangamajja sisse, kindlustuse arve näpus ja prillid igaks juhuks ettehaaravalt nina peal. Arveid makstakse ju pangas, üle leti, eriti kui tegu on suure arvega.

Nii. Vanaema võeti vastu. Telleriks oli Vivian Värvuke (nimi privaatsuse huvides muudetud). Preili või proua - FB andmetel püsisuhtes - Värvuke oli vaadanud Vanaema poolt esitatud arve üle ja teinud pangapoolse kindlustuspakkumise. Pange tähele, Vanaema esitas kohe alguses soovi maksta meie usaldusväärse kindlustuse arve, mitte otsida alternatiive. Preili Värvuke organiseeris Vanaemale pangapoolset kindlustuspakkumist - olles töötanud kahtlase väärtusega kauba pähemäärijana (mida kõike FB-st teada ei saa), oskas ta Vanaema ilmselt veenda, et selline asi on vajalik -, Vanaisa käis närviliselt pangamaja ukse vahelt piilumas. Kokku võttis pangapoolse kindlustuspakkumise korraldamine - mida Vanaema üldse ei vajanud, vabandage - aega kolmveerand tundi, mille jooksul jõudis aina pahuramaks muutuv Vanaisa kolm korda ukse vahel urisemas käia.

Kogu ettevõtmise tulemusena eraldati Vanaemale tõend pangapoolse pakkumise eest maksmise kohta ja lähiriigi kindlustusfirma kodukindlustuse üldtingimused. Lepingust mitte õhkagi. Meie usaldusväärse kindlustuse arve anti ka tagasi.

Kodus hakkas Vanaema asja uurima. Vaatas läbi prillide ja üle prillide, küsis telefonitsi Mehe käest nõu, sest Vivian Värvukese soovitatud pangapoolne pakkumine oli kuidagi nagu imelik. Kuidagi nagu nelikümmend eurot kallim imelik.

Mees pakkis Vanaema autosse ja sõitis aru pärima. Õnneks oli pank veel lahti. Vivian Värvuke oli ise ka täitsa olemas, ütles, et ega meie ei saa ega tohi kedagi mõjutada mingeid otsuseid tegema ja üldse. Õnneks paistis Mees vist piisavalt kuri, nii et preili Värvuke oli nõus ülekande tühistama ja tundmatule firmale eiteamille eest (lepingut ju polnud!) makstud summa tagasi kandma.

Igatahes kõigutas see lugu tõsiselt minu usaldust meie kõigi ühise panga vastu. Kui ma ainult teaks, milline on rahade hoidmise ja olulisem, arvete maksmise asutus, mis oleks olemas inimeste jaoks, mitte raha jaoks, siis koliks kõik arved sinna ümber. Kardan küll, et sellist asutust pole Eestis olemas.

Ja tõepoolest, suure panga klienditeenindajad on ju ometi koolitatud erinevate klientidega toime tulema! On olemas igasuguseid inimesi ja olukordi, mõni klient tuleb kolme lapsega, sest tal pole neid parajasti kuhugi panna, mõni on kurt, mõni on umbkeelne ... Mõni on lihtsalt kõrges eas ja seetõttu kergesti segadusseviidav, nagu Vanaema. Ausa äri puhul tuleks sellega arvestada. (Sõber Meremees ütles kunagi, et aus äri on olemas, sellepärast ma kasutan sõnu "aus" ja "äri" koos; väljaspool sõbrapoodi pole ma ausat äri eriti näinud, aga küllap Meremees teab, mis räägib.)

Urr.

No comments:

Post a Comment