CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, August 15, 2016

Mida Lillebror kooli-mõttest arvas

Eile õhtul küsis Lillebror minu käest murelikult: "Kas ma siis pean nende riietega minema, nagu Unistaja läks ...", mõeldes selle all esimese klassi aktust, väike sinine lips ja puha.
Vastasin, et ma ei tea, aega veel on, räägime Õpetaja Õunapuuhaldja ja õppealajuhatajaga, tema annab ju pidulikult aabitsa ...
Lillebror tõmbas kulmu kipra: "Aaaaaaabitsa? See on ju väikestele lastele ... Millise aabitsa?"
Mina vastu, et ma ei tea, äkki on seesama Anna ja Aadama aabits, kust sa lugema õppisid ...
"See oli ju niiiii lihtne!" hüüatas Lillebror nördinult.

Aga Lillebror, miks sa üldse nii kooli vastu oled, mis sulle selle mõtte juures ei meeldi?
"Ma kardan, et seal on väga igav ... Ja hommikuti peab nii kole vara üles tõusma..."

Ega ta rohkem negatiivset välja tuua ei osanudki. Hommikune kolevara on objektiivselt inimestepiinamine ja sellega ma olen täitsa nõus. Aga igavusega on nii, et ... Lillebrori ppk rühmas on laps, kes on juba mitu korda käinud Aafrikas ja vähemalt korra USAs. Lillebror oskab saksa keeles suhelda. Lillebrori Sõber on aasta aega käinud muusikakoolis. Mõni laps jällegi pole oma elus oma linnaosa piiridest välja saanudki, ei tea, mis paik on Toomemägi ega ole elu sees raamatupoodi lähedalt näinud (meil juhtub selliseid lapsi ka). Mõni laps on kasvanud maal talus ja loomapoegade-õppimine on talle igav. Iga laps tuleb oma silmaringiga ja riiklik õppekava hakkab sellesse silmaringi lisama teadmisi, mida sel konkreetsel lapsel veel ei ole.

Lillebroril poleks esimese klassi lugemise- või arvutamisetunnis tõesti üldse mitte midagi akadeemilises mõttes huvitavat omendada. Sellesse ma usun nüüd küll. Aga kui ta kord suurem on ja kooliasjad keerulisemaks lähevad, on arvatavasti temalgi uusi asju, mida õppida ja kes teab, äkki areneb see südamekenegi niikaugele, et Lillebror tohib joosta ... või saab ta ise nii targaks, et oskab ülepingutamist niisamagi vältida (kardioloog ütles, et võib tavakoolis käia küll, kui üle ei pinguta ... Lillebrori tundes ei ole see lähiaastatel veel võimalik). Praegu veel ei oska. "Nende riietega minemise" ma küsin asjassepuutuvatelt isikutelt üle, aga igapäevaselt hakkab Lillebror siiski tõusma hiljem kui kell pool seitse, ja peale aabitsa tegelema paljude muude asjadega. Näiteks inglise keel ja koolis nõutavast mahust palju, palju rohkem ilukirja. Sest nii on talle vaja.

0 comments:

Post a Comment