CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, October 24, 2016

Õhinapõhise vabaõppe tulemus

Tundub, et poisid teevad üksinda kodus olles arvutis muudki peale mängimise.

Jõugu Juht seletas: "Mulle meeldib kõige rohkem Vivaldi, sest tema muusika on rõõmus. Mozart meeldib ka, aga Beethoven ei meeldi, tema muusika on nii sünge."

Ma olen neil vist üks kord Vivaldi "Aastaaegu" kuulata lasknud! Ja Beethovenit kah üksainuke kord! Ei ole võimalik, et JJ-l oleksid kõigi klassikute nimed ja muusikastiilid ühest kuulamisest meelde jäänud. Et nad millalgi suve lõpus meie ära olles pannkooke küpsetasid ja Mozartit kuulasid, me teame, aga ilmselt on nad valinud klassikalise muusika kuulamise muudelgi hetkedel. Mulle sobib.

***
Mul on olnud viimasel ajal privileeg natukehaaval tõlkida üht demokraatlikest koolidest rääkivat filmi. Hakka või uskuma, et see ongi hea asi - või siis vabaõpe. Mina saan vabaõppest aru nii, et lapsele antakse lihtsalt võimalused tegeleda ükskõik millega, ja laps siis valib tegevusi ja selle käigus areneb. Noh, et käepärast on muusikariistad, raamatud kõikvõimalikel teemadel, info peaaegu et kõigi maailma asjade kohta, kunsti- ja sporditarbed ... Kui neid põhikooli lõpueksameid ees ei oleks, siis peaaegu et võikski nii. Ja kui mul ei oleks hirmsat hirmu, et mõni eluks vajalik asi jääb siiski arenemata. Autistlike joontega lastele ei pidavat vabaõpe sobima, lugesin kunagi kuskilt, nii et ... No ja kui laps ei taha, siis ta ilma sundimata ei omanda, minule söötis Vanaisa ette igasuguseid füüsikakatsetega raamatuid ja tegi mulle TÜ spordihoonesse ekskursiooni, aga ma kannatasin viisakalt välja ja süvenesin esimesel võimalusel taas ajalukku ja käsitöösse. Füüsika hinde sain lõpuks ilusate jalgade ja hea mälu eest "viie" küll (poisslaste puhul selle tublide tüdrukute õpi- ja unustamisvõime peale vist loota ei saa) , aga meeles pole mul sealt muud kui erinevate õpetajaisiksuste plejaad ja 11-kraadises klassiruumis mütsi ja kinnastega istumine - üheksakümnendate algus, kütet polnud ...

Kui neid põhikooli lõpueksameid ees ei oleks, tõepoolest!

0 comments:

Post a Comment