CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, November 12, 2016

"It's like you're always stuck in second gear ..."

Kuu aega tagasi kirjutasin siin meie köögiseina mööda roomavast needusest. Eile õhtul küpses kuningannapirukas pealtpoolt väga hästi, altpoolt ... nagu üldse mitte. Tahkeks sain ta mõningase pöördõhutamise ja köetud puupliidi peale istutamisega. Praeahju põhi, mis pidanuks olema tuline, oli sellise ... kuumema jalavannivee temperatuuris, laskis käega katsuda küll.

Eks see ahi on meil juba pikemat aega kehvakene olnud, aga nüüd oli selge, et midagi tuleb ette võtta. Täna pidid meil olema Joel Ostratist (kes mulle nädala eest Prismas isiklikult oma valmistoite maitsta pakkus) inspireeritud kreekapärane quiche ja kaneelisaiad, homme ebaküdooniaglasuuriga ahjuliha ja martsipanisai (isadepäeva puhul, noh). Ilma praeahjuta ei tuleks suurt midagi välja. Puupliidil meil kohe meelega praeahju ei ole, ma ei salli olukorda, kus nupust kraade määrata ei saa ja pöördõhku pole. Elektripliidi pliidiosa aga pole kesktalvel, külmal ajal peaaegu üldse tarvis, ainult hommikupudru keetmiseks - mis on mu mehed hetkel keskmiselt ära tüüdanud - ja koogivõi sulatamiseks. Ah jah, pannkooke nad teevad seal ka, aga neist ei hooli jälle eriti mina.

Viis aastat tagasi see poolpidune Beko meile sisse kolis, teise, 15 aastat tagasi ostetud Beko asemele, sest tollel olin ma suutnud pliidiplaadid katki kõrvetada. Praeahi töötas. Praegusel Bekol töötavad plaadid ja praeahi on kutu, täpselt sama mudel, meie vana on kuivas ruumis 5 aastat seisnud ... Hmmmm tegi Mees ja hakkas uurima, kuskohast see pliit lahti käib. Kahest kruvist, tuli välja. Testisime praeahju, nüüd lõhnab meil sooja seebi järele, sest enne testimist ma natuke kasisin seda - kesse praeahju ikka puhastab, kui see kavatsetakse kohe-kohe ära visata ja ainult ajutiselt kolikambrisse tõstetakse?

Ühesõnaga, käimas on projekt "Ehita kahest katkisest pliidist üks tervem". Loodan väga, et see ettevõtmine õnnestub ja kahest kokku ehitatud pliit kestab, ütleme, kevadeni. Selleks ajaks peaks meie majanduslik hõreolek vähekene leevenema (muuhulgas on minu arvutuste järgi lootus, et saavad läbi ehituslaenu tagasimaksed, mis hetkel meie eelarvest üsna suure tüki haukavad) ja on ka aega uut, korralikku pliiti otsida.

Uue ja korraliku pliidi omadused on minu meelest sellised:
1. suuremat kasvu, 60 cm laiune.
2. tavaliste plaatidega, mitte induktsioon- ega keraamilise plaadiga - ma küll panne väga ei loobi, aga ikka võib juhtuda, et midagi raskemat pudeneb käest.
3. eraldiseisev.
4. praeahjul peavad temperatuur ja kuumutamise viis olema eraldi reguleeritavad, pluss pöördõhk, muidu ei küpseta ühtlaselt, kui mul seal korraga näiteks neli plaaditäit jõuluküpsiseid sees on.
5. ülearu kallis ei tohiks ka olla.
Kui keegi on viimasel ajal poes mõnd sellist eksemplari kohanud, võib teada anda, aga eks me käime ise ka vaatamas. Aga nüüd tuleb vist minna pliididetaile hoidma ja tõstma, Mees päris üksi ei saa ...

Edit õhtul: kaneelisaiad läksid just ahju. Neli tundi muterdamist, kasimist ja mööbeldamist andis tulemuseks täiesti uue välimusega pliidi. Kõik neli plaati lähevad vupsti soojaks, praeahi küpsetab enam-vähem viisakalt - igal juhul paremini kui eile ... Mees arvas, et paar aastat võiks ikka vastu pidada. Mina arvan, et kui nii umbes maikuuni töötab, on juba väga tore. Rõõmus.

2 comments:

karina said...

Äge, et sellise uue pliidi saite! Pikka iga talle.

reet said...

Jah, see on nagu vana kleidi pahupidi pööramine - kohe on täitsa uue olemisega hilp!

Post a Comment