CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, October 4, 2017

Kuidas me praegu koduõpime

Päevadel, mil mina olen tööl, koduõpivad Lillebror ja Unistaja iseseisvalt. Suutäishaaval, harjutushaaval. Midagi tuleb, aga midagi on olnud ka sellises vormis, et paari päeva eest pidasin mõlema noormehega väga tõsise ja pahase jutuajamise. Küsimus ei ole oskamises ega oskamatuses, vaid käekirjas ja kogu ürituse üldises tulemuslikkuses. Jutuajamise järel nuusati nina ja tekitati mõned eeskujuliku välimusega tööd.

Päevadel, mil ma olen kodus, loeb Lillebror ikka Lassie raamatut edasi ja areneb. Kui nüüd Lassie läbi saab, tõmbame eestikeelsele emmele-ettelugemisele joone alla. Siis teeb Lillebror Õpetaja Õunapuuhaldja saadetud töölehti ja muid taolisi asju. Inglise keelt õpime ka ja Lillebrori kiituseks peab ütlema, et ta küll ise lauseid ei moodusta, aga minu poolt genereeritud lihtsaid mahakirjutamise-lauseid (nagu Suuremate Poiste Esimeses Koolis tehti) tõlgib päris edukalt. Niigi palju kasu "Growtopia" mängimisest. Lillebrori häda on, et ta on ülearu terane. Ausalt. Vaatab matemaatikaülesandele peale, mõtleb korraks ja teab vastust, aga teine klass peab õppima ülesannet juppideks võtma ja küsimusi esitama. Me just vaevlesime mitu minutit traadilt õhku ehmunud pääsukestega - no mitte ei tulnud pähe midagi nii triviaalset, et võiks küsida, mitu pääsukest ära lendas! Olen asjast niimoodi aru saanud, et ülesande juppideksvõtmise oskus aitab edasi tulevikus, kui ei arvutata enam teps mitte viit pluss kolme pääsukest, vaid näiteks basseini täitumise kiirust või midagi sellist. Muide, Jõugu Juhil oli sama häda ja on natuke siiamaani - mis nendest vahepealsetest etappidest, kui vastuse peast kätte saab!

Unistajaga koos loeme kindlasti inglise keelt ja harjutame prantsuse keelt. Suvevaheaja jooksul on tal väga palju keeleoskust ära hajunud, aga tema suur pluss on leplikkus - kui emme ütleb, et nii hääldatakse, küllap siis nii peab. Muret tekitab endiselt Unistaja tegutsemistempo. Olen kunagi tööalaselt kohanud noormeest, kes tegi kõik asjad ära õigesti ja hästi, aga vajas tegutsemiseks sõna otseses mõttes poolteist korda rohkem aega kui teised lapsed. Kui Unistaja samasse kanti läheb, pole midagi väga hullu peale selle, et eksamiteks ja muudeks ajaliselt piiratud üritusteks tuleb õppida kõik äärmiselt selgeks, et mõtlemise peale aega ei peaks raiskama ja saaks vastused kohe (kujutage siinkohal ette aegluubis liikuvat pliiatsit) kirja panna.

Mõnes asjas oleme kooli tempost eest - huhh!, mõnes asjas maas (ah sa piiks). Õnneks on veel aega. :)

0 comments:

Post a Comment