Thursday, April 2, 2020

Kolm nädalat ja kaks päeva

Umbes nii palju aega on möödas sellest, kui maailm üsna kiiresti täiesti jaburaks pööras.

Plusspoolel on, et vähemalt minu jaoks hakkab tekkima mingi rutiin. Tõustakse kella kaheksa ja kümne vahel, sealkandis on ka hommikusöök. Siis - või vajadust mööda juba enne - teevad lapsevanemad tööasju, nii nagu neid parajasti juhtub olema. Lapsed õpivad ja esitavad täpsustavaid küsimusi. Mina tegelen pesudega, kui neid on - mõni nöörile ja mõni sorteerida. Siis teen köögilauya lagedaks ja neelan selle päeva elusa konna ehk viimistlen ühe (1) kaltsuvaiba. Vaipade sõlmimine ja "kõrvade" äralõikamine on lihtsalt nii tüütu! No ja siis, kui töötööasjad väga peale ei pressi - enamasti ei pressi -, lähen kangast kuduma. Päev otsa süüakse seda, mis kellelegi meeldib, õunad ja banaanid näiteks hingatakse kogusest sõltumatult ära niipea, kui neid poest tuuakse. Umbes kella nelja ja seitsme vahel on õhtusöök ja kui ma olen tubli, siis pakutakse pärast ka magustoitu. Võib-olla juhtub päeva jooksul ka aiatöid või veel midagi kasulikku. Lapsed kannavad puid või teevad midagi muud mõistlikku värskes õhus. Millie käib õues ja häirub kuivanud lehtedest.

Miinuspoole mõtlesin täna vaipa kududes enda jaoks selgeks. Minult on ära võetud kolm kõige olulisemat koduvälist asja. Reisimine - mu lapsed pidid märtsis ja aprillis kahel reisil käima! Raamatud - mis mõttes pandi kaubanduskeskuste sulgemisega ka raamatupoed kinni, eluks hädavajalik pidi ju avatuks jääma! Ja osadus. Olen tänulik jumalateenistuste videoülekannete eest, aga see pole see.

Ärge mulle e-raamatupoodidest ega e-raamatukogudest rääkige, need ei kõlba. Ja videosuhtlust ma palvegrupiga vms seltskonnaga ei hakka parem proovimagi, ma vihkanvihkanvihkan videokõnesid. Pealegi ei ole osadus ainult otsene suhtlus, vaid ka see hetk, kui juhtud kirikukohvikus üksi istuma jääma ja vaatad üle kohviku inimesi, kellest kõik (või peaaegu kõik, külalisi ikka juhtub) on selgelt ja ühemõtteliselt omad.

See teeb kurjaks. Õnneks on palderjan ja palve. Homme on jälle uus päev, uus konn ja uued infod. Kuni ühel päeval ehk öeldakse, et olge lahked, minge pühapäeval taas kirikusse. Siis tuleb küll kindlasti kohale minna.

No comments:

Post a Comment