Thursday, March 30, 2023

Veel noppeid - aga ma lähen kohevarsti magama, ausalt!

Ootamatult naasis meile talv. Olen terve päeva muudkui kütnud ja külmetanud. Jõle. 

***

Kuidas toidetakse teismelisi tüdrukuid? Üks tütrerikas hambaarst kogudusest ütles mõne aasta eest, et söövad nagu hobused... Heina ma pole tõepoolest kunagi pakkunud. Tähendab, harv või lausa ühekordne külaskäik ei ole probleem, aga Sõbrannat näeb siin viimasel ajal sagedamini ja ma kuidagimoodi ei saa aru, kui palju selline pajuvitsake sööma peaks - ehk siis, mida talle süüa teha nii, et talle tõesti ka maitseks. Tagasihoidlik ja viisakas on, ega ei ütle ka, kui ei sobi... Ja teda ennast süüa tegema suunata ma tõesti veel ei tahaks, las olla praegu ikka külalise rollis. Või kui, siis Legolase juhendamisel, see muidugi kitsendab võimalusi. Pealegi süüakse meil kord päevas kõik koos. Kohupiimakook mirabellide ja kakaose purutainaga sobis viimati küll hästi, eks ma pean järgmiseks korraks midagi järgmist välja mõtlema...

***

Nii Freyal kui Millie'l on olnud aasta esimene puuk. Lumi on maas ja kassid toovad puuke, eks ole.

***

Mõni asi ei edene kohe kuidagimoodi. Olen pitsitamise käigus ära harjunud KnitPro varrastega, see kampsun on hoopis teist sorti varraste peal... Nagu esimest korda elus kooks, nii ebamugav ja aeglane on see tegevus. Võeh. Punase kampsuni nimel pressin muidugi edasi, kehaosa tükid on peaaegu olemas, varrukad veel vaja. kududa. 

***

Ega kudumise edenemist eriti see ka ei toeta, et pool õhtusöögijärgset aega õppisin Legolasega geograafiat (ja arutasime natuke teemaga seonduvaid kontrolltööväliseid küsimusi) ja teise poole jooksul vaatasin üle Jõugu Juhi uurimistööd. Kaua tehtud... kohmakas. Imelik, neil oli uurimistööseminar eraldi õppeainena, aga JJ ei oska teha automaatset sisukorda ega tea, mida sissejuhatusse ja kokkuvõttesse kirjutatakse. Nojah, ei osanud... nüüd oskab ja teab. Ma ei mäleta, mitut uurimistööd ma meie gümnaasiumis juhendasin ja koordineerisin, igatahes oli neid palju. Teemad laste kõne arengust tänavakunstini, vahepeal muusika, kassitõud, kirjad koolilaudadel (see oli tõesti põnev), vaba aja veetmine, Linna subkultuurid, värvainete sisaldus kommides... Enamik uurimistöölisi olid tublikesed, mõni ilusa sabaga orav eksis ka kampa ära ja ühel kahetsusväärsel juhul ütlesin kaitsmisel, et selle töö juhendajaks palun mind mitte märkida - sest kõiki juhiseid ignoreerinud õpilane kirjutas uurimuse asemel sõnaohtra ja sisutühja kirjandi. Aga enamasti, jah, oli see kõik puhas rõõm. 

***

Täna hommikul otsustasin sisse viia uue reegli - kes külalise kutsub, see koristab. Eelmisel reedel ajas Legolas mind tolmuimejaga ruumist ruumi, samal ajal kui mina ühe armsa tuttavaga mammut-telefonikõnet pidasin. Selle kõne tõttu sain ka teada, kuidas ainult ühe käega põrandaid pestakse. Läks puhtamaks küll, mul on see, noh, põrandalapihoidja... Aga PLNi järgi peaks Legolas ka homme õhtul koristama. Mulle sobib suurepäraselt.

***

Lillebrori kohver jõudis täna lõpuks koju. Nüüd on meil ka teine Carcassonne'i kindlusega külmkapimagnet, aga hoopis erineva kujundusega muidugi. 

***

Olen sel nädalal kolm ööd vähemalt kuus tundi magada saanud. See on suurepärane. Ma lähen ja proovin nüüd täna öösel seitse tundi välja venitada. eadööd. 


No comments:

Post a Comment