CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, February 4, 2013

Näide sellest, kui tähtis on Oma Õpetaja

Jõugu Juhi Klassijuhataja oli nädal aega haiguslehel. Kes haige oli, tema või mõni ta lastest, ei tea, kuid tunde andis asendusõpetaja, kes lapsi eriti ei tundnud. Loomulikult, kuidas ta saakski mõne päevaga õppida tundma kahtkümmend nelja elavhõbedaühikut? Igaüks pealegi täiesti erinev.

Ühel õhtul teatas JJ, et lugemisõpikust tuleb üks jutt pähe õppida. Noh, lugeda, et meelde jääks. Sohoh. Lugu oli peenikeses kirjas ja kaks lehekülge pikk, päheõppimise-käsk ei tundunud tõsiseltvõetav. E-koolis polnud nagu midagi, päevikus ka mitte ... Äkki õpetaja käskis läbi lugeda ja meelde jätta, mis seal juhtub, et oskaksid jutustada? JJ kehitas õlgu. Aga ma tean, mis seal juhtub, ma lugesin läbi.

Proovisime. Olulisi kohti JJ tekstist välja otsida ei osanud ja plätud läksid ka vanaema botikutega sassi. Võta nüüd ja loe läbi, ise püüa meelde jätta, kus see laps parajasti on, mida need jalanõud talle igaüks ütleb ja mis lõpuks saab. Noormees luges, luges, siis ütles, et valmis - ja tõesti, ta oli põhisündmused kenasti endale selgeks teinud.

Pean tunnistama, et ma tegelikult ei ole süvenenud, mida nad seal koolis täpselt teevad. JJ puhul on alati võimalik, et klassis on jutustamise ideed küll õpetatud, aga meelde pole see jäänud ja kodus pole sellest räägitud ... JJ räägib ise peamiselt kunstitunni tegemistest ja vahetunnist, matemaatikas ja eesti keeles tehtava vaikib maha, et sealgi midagi tehakse, näeme meie töövihikutest. Nii et võimalus, et lugemispala oli jäetud jutustama õppimiseks, oli täiesti vastuvõetav.

Päev hiljem teatas JJ, et ta lihtsalt pidi selle loo lugemist kodus harjutama. Et ilusasti lugeda oskaks.

Tjah, ilmekalt lugema õppimise peale me ei tulnud ja Klassijuhataja väitel loeb JJ niigi ilmekalt ... aga JJ jutu järgi mõned klassikaaslased veel veerivad. Ei teagi, mida Asendusõpetaja tegelikult mõtles, aga tõepoolest, Klassijuhatajast on JJ harjunud aru saama ja tema ütlemised jõuavad koju nii, et sõnum ei lähe kaduma.

Oma erialatöös olen näinud päris mitut klassi, kellel algklassides pikemat aega Oma Õpetajat ei ole (ikka haiguste tõttu, mis mööda inimesi käivad). Kahju on neist lastest, sest ilmselt ei suudagi keskmine algklassilaps pidevalt vahetuvate suhtlemisstiilidega piisavalt kiiresti kohaneda. Nädalase puudumise puhul ei ole muidugi traagiline, aga kui Oma Õpetaja jääb haigeks kuuks, kaheks, kolmeks ...? Isegi Oma Õpetaja plaaniline vahetumine ja kabinetsüsteemile üleminek enne teismeiga võib tundlikumad lapsed segadusse ajada, kuigi muidugi ei pruugi see kõigiga juhtuda. Jääb ainult soovida head tervist algklassiõpetajatele.

0 comments:

Post a Comment