Thursday, October 9, 2014

Paar uitmõtet värske seaduse teemal

Järgnevat võib nimetada norimiseks, aga see see ju tegelikult ongi. Keeleline norimine, midagi taolist käis mõne päeva eest kuskilt juba läbi ka.


Mõne aja eest helistas mulle üks lapsevanem, kes muuhulgas (noh, ta laps on natuke nagu erilisem kui teised ...) andis teada, et nendepere verinoorelt alanud ühiselu on jõudnud läbi mitme lapse ja mitme kriisi ja lõpuks ametlikult abieluna registreeritud. Üsna lõbus ja armas oli kuulata, kuidas värskelt tanu alla saanud proua Seejasee plikaliku kihina saatel muudkui rõhutas, et minu abikaasa tegi seda ja minu AbiKaasa (just nii ütles) tegi toda. Ma kahjuks ei tea, kuidas härra Seejasee oma naist võõraste vastu nimetab ja kas tema oli sündmusest tol hetkel sama elevil. Aga ... kui perekond Seejasee puhul on tegu abikaasadega, isegi AbiKaasadega, nagu ilmselt ka terve hulga muude abielupaaride puhul, kuidas peaks teineteist võõraste vastu kutsuma kooselu registreerinud inimesed? Kooselukateks?

***
Ühel armsal, korra - filmiklassikat tsiteerides - õigest mööda läinud kolleegil on igatsus enda kõrvale leida hea inimene. Soov on mõistetav, muidugi on koosolemise vorm hiljem tema ja selle hea inimese valida, aga kui elu meid vahepeal lahku viib, siis ma ikkagi tahaksin teada, kas kolleeg abiellub või koosellub?

Lingvistidel on igatahes nüüd tegemist.

No comments:

Post a Comment