Monday, November 24, 2014

Kuidas ma Tuntud Loomeinimesega sõnumeid vahetasin

Hiljuti tekkis mulle Facebooki sõbrakutse Tuntud Loomeinimeselt. Sõbrakutse võiks olla tore, aga ... Kuigi ma tean, et Tuntud Loomeinimene on olemas, olen isegi tema loomingu üht tahku üsna kõrgelt hinnanud ja lugu pidanud, ei ole mul selle inimesega mitte midagi ühist! Me ei ole tuttavad. Meie poliitilised ja ususlised vaated tõenäoliselt ei sarnane. Meil ei ole isegi parve (nii umbes 15 ja rohkem) ühist tuttavat!

Olin jahmunud, kustutasin kutse. Mõtlesin, et see on mingi eksitus.

Mõned päevad hiljem - jälle kutse! Mõtlesin juba huviga, kes see on ... Määh. Jälle Tuntud Loomeinimene. Ei, me ei olnud vahepeal kohtunud ega kuidagi muidu tuttavamaks saanud.

Olin jälle jahmunud, kustutasin kutse. Äkki mingi võõras või nali või ...

Siis sain ma Tuntud Loomeinimeselt veel kutse ... ja veel.

Ja siis tuli meelde, et kusagilt ajakirjandusest jooksis läbi, et Tuntud Loomeinimene kavatseb Linnas hakata poliitikat tegema või midagi sellist. Ja mina olen Linna ametnike hingekirjas. Peale poliitreklaami tegemise soovi ma küll ühtegi muud põhjust ei suutnud välja mõelda, miks Tuntud Loomeinimene peaks üleüldse teadma, et ma olemas olen. Ja kui inimesel on mingi parem põhjus kontakti otsida, siis ta ju ometi saadab ka sõnumi, et tere, mina olen seejasee, soovin suhelda sellejaselle pärast ... Pealegi on minu töömeil äärmiselt lihtsasti leitav. Kui mind juba Linna palgal olevate ametnike seast üles leiti.

Võib-olla on FB-s ka võimalik saata mass-sõbrakutsed kõigile oma sõbralisti inimeste sõpradele? Sest paar ühist (või "ühist"?) tuttavat nagu oli.

Igatahes hakkas asi mind häirima ja täna saatsin Tuntud Loomeinimesele kirja, et on tekkinud mingi segadus, minu teada me ei ole tuttavad, ja nii edasi, loodan, et leiate segadusele lahenduse. Tuntud Loomeinimene vastas mõne tunni pärast viisakalt vabandades, et tema ise neid kutseid saatis jah, aga ta siis nüüd enam ei saada. Ei seletanud, mida ta minust tahtis. Kahju, oleks olnud huvitav teada saada.

Aga tõesti ... Mina jagan FB-s natuke pilte ja palju pärleid rubriigist "lapsesuu". Natuke pereelu ja natuke niisama isiklikku arvamust, mitte et seda keegi oluliseks peaks pidama. Sõbralistis on peamiselt, noh, sõbrad, natuke niisama-tuttavaid, mõned sugulased, mõned kolleegid, paar õpilast (kes ise tahtsid, ma omal algatusel õpilasi ei lisa) ja muidugi oma lapsed ka. Pole nagu põhjust kuidagi gruppe tekitada, et sellega jagan seda ja tollega teist. Tuntud Loomeinimene ei sobitu nagu ühtegi kategooriasse ja et ma teda võib-olla olen 20 aasta eest laval esinemas näinud ... Ei mõista mina neid, kes Getter Jaanit ja Gerli Padarit sõbralisti lisada püüavad. Või mis siin mõista, mina selliseid asju ei tee. Ei jaga üldjuhul nännivõitmise-lootusi ka. Igaühele omad kombed.

Kuigi endiselt jääb vastamata küsimus, mida Tuntud Loomeinimene minust ometi tahtis.

4 comments:

  1. Mõnele lihtsalt meeldib palju sõpru omada, rohkem on parem ja jätab valimiste ajal hea mulje ka. Ära selle pärast küll pead valuta, et ta mida ta tegelikult tahtis ;-). Ühte nime veel tahtis ja on ju parem kui inimesed on pigem ontlikud riigiametnikud kui mingi suvaline eiteakes.

    ReplyDelete
  2. Ei ma sellepärast muretsegi. Ju ta oleks öelnud, kui tal asja oleks olnud, täiskasvanud inimene ja rääkida (ja kirjutada) oskab küll.

    ReplyDelete
  3. Kirjelduse järgi sain ma aru, et ta tahtis lihtsalt sõbraks saada!? :) Nüüd on teine kindlasti kurb, et keegi ei tahagi teda endale sõbraks ... Ja peabki edasi elama nagu Muhv, kes iseendale kirju saatis. Kurb.

    ReplyDelete
  4. Tere lugemast, Hundi Ulg! Usun, et Tuntud Loomeinimest tahavad endale paljud sõbraks - mõned minu tuttavadki olevat tema sõbra-nimekirjas. Ja kuna ta tegelikkuses kirjutada oskab, pole ka ilmselt hirmu, et peaks iseendale ainult ühel teemal kirju saatma nagu vaene väike üksildane Muhv ...

    ReplyDelete