Saturday, November 22, 2014

Õudusunenägu - päris elus

Jõugu Juht käis täna oma pühapäevakooli rühmaga Ahhaas. Bussiga linna, bussiga tagasi. Ostis bussijuhi käest pileti meie peatusesse, istus bussi. Loomulikult läks Mees autoga peatusesse vastu - pime ju.

Õnnetuseks sattus bussijuht, kes inimestest vähimalgi määral ei hooli.

Mees ootas autoga peatuses. Buss aeglustas käiku ... ja kiirendas siis jälle. JJ jäi bussi peale. Kui me ta lõpuks telefoni otsa saime, oli ta segaduses ja hirmunud. Taustal oli kuulda, kuidas juht JJ-d sõimab ja keegi reisijatest ka pragab. Kohkunud JJ andis telefoni bussijuhile. See karjus minu peale - ilmselt oli ka eelnevalt lapse peale karjunud - ja teatas, et tema asi ei ole meeles pidada, kes kus maha läheb, tal on 25 peatust! JJ-st on väga selgelt näha, et ta on väga noor. Lõpuks sai Mees bussi kinni püütud ja lapse kätte.

Tegu on põhimõtteliselt koolibussiga!

Bussifirma kodulehel on valed telefoninumbrid. Kirjutasin loomulikult kaebuse, loodetavasti oli vähemalt meiliaadress õige.

Minu kogemust mööda sõidab sellel liinil ainult üks tugeva vene aktsendiga bussijuht. Kuna see mees armastab reisijaid terroriseerida tugeva tubakaleha ja jälgilt familiaarse käitumisega, kahtlustan väga, et ongi sama isik. Noh, kui ei ole sama mees, siis on sõidab seda liini kaks erakordselt ebameeldivat inimest.

Uskumatu. Ma veel mõtlen, kuidas see asi peaks lahenema. Põhimõtteliselt on tegu kriminaalse maiguga hoolimatusega - pime, külm, paks mets, siinkandis on hundid ja karud.

Ja vabandage, hetkel mind ei huvita, et bussijuhtide palgad on viletsad ja töö raske ja üldse on keeruline sellele tööle inimesi leida. Bussijuhi töö eesmärk on hoolitseda, et kõik reisijad jõuaksid turvaliselt punktist A punkti B. See bussijuht seadis JJ elu teadlikult ohtu. Mis siis, kui keegi ei oleks saanud autoga järele minna?

Kaks päeva hiljem.
Arutasime Mehega, et tõenäoliselt tuleb poliitkorrektne kiri, oi kui paha, et nii juhtus, kurb küll, bussijuht on koolitatud ja palume vabandust, ikka juhtub. Tuligi.

Tere!

Täname OÜ Tarbus poole pöördumast.
Bussjuhile täiendavalt selgitatud kohustust jälgida enne igat peatust kassaterminali ekraanile ilmuvat  väljuda soovivate sõitjate arvu, mis tuleneb sellest mis peatuseni  pilet osteti.
Kahjuks bussijuht enne seda peatust ei heitnud pilku ekraanile ja seoses sellega antud juhtum ka tekkis, kuna Teie laps ei tulnud ka enne peatust bussijuhi juurde väljumiseks.
Bussijuhi väitel kedagi peatuses ei oodanud  (sõiduauto olevat seisnud paarkümmend meetrit peatusest eemal) ja mahasoovijaid bussijuhi juures ei olnud, siis kahjuks sõitis juht edasi.
Bussijuht olevat lapse isa ees samuti vabandanud.
OÜ Tarbus vabandab Teiega juhtunud ebameeldiva juhtumi pärast.

Noh, Mees seisis autoga peatuses täpselt seal, kus alati. Bussijuhi meetrid on küll lühikesed. Bussijuht olevat JJ-le (kui see Suure Ehmatusnutu vahelt midagi seletama suutis hakata) käratanud, et ta ema sõimab ja üldse.  Ma ei sõimanud bussijuhti, vaid pärisin viisakate sõnade, kuidolukorrast tulenevalt ärritatud tooniga aru, mis toimub ja kuidas bussijuht lahendust ette kujutab. Mingi normaalse lahenduse moodi vastuses sain temalt siis, kui lubasin, et lasen ta vastutusele võtta. 

1. Vahetult enne meie peatust on paari kilomeetri pikkune, võrdlemisi turvaline sirge, kus ka libeda tee puhul on üsna mugav sõita. Ootamatult teelehüppava põdra eest (ja meiekandi põdrad on tuntud pigem oma rahuliku jalutamistempo poolest) ei kaitse mitte üks vägi, nii et ekraani vaatamata jätmine ei olnud põhjendatud. 
2. Laps, kes ilmselgelt sõidab bussiga harva (muidu oleks õpilase sõidukaardi läbi piiksutanud), ei pea eriti kottipimedas teadma täpselt, kus tema poolt soovitud peatus asub, pealegi ei ole peatuste lugemisest kasu, buss peatub tõesti ainult seal, kuhu pileteid ostetakse või kus inimesed ootavad. lapsel on varasemale kogemusele tuginedes õigustatud ootus, et bussijuht hõikab talle, millal peab maha minema.
3. Kui juht avastab bussist kohkunud lapse, siis on tema asi olla sõbralik, toetav ja otsida lahendusi. Õiged sõnad oleksid: "Oi kui paha lugu. Mis me nüüd teeme? Kas sul telefoni on, saad vanematele helistada? Ma peatun kohe N peatuses, kas keegi saab sulle siia järele tulla?" Läbi JJ telefoni oli kuulda karjumist: "Mis sa siis ise magad, ei olnud sul kedagi vastas, oma viga!" ja karjujaks oli ilmselt bussijuht. 
4. Tsiviliseeritud maailmas  pakutakse sedasorti vea puhul lisaks tühjadele vabandustele ka mingisugust esemelist kompensatsiooni vms. Poed jagavad kinkekaarte, bussifirma võiks anda mingi tasuta sõitmise õiguse x korda või midagi muud taolist. Ma küll ei tea mitte midagi reisijateveo-kindlustusest, aga firma süül tekkinud ohtlike olukordade silumise-kindlustus oleks nagu loogiline asi. Olukord oli vaieldamatult ohtlik. Üks meiepere asjadega kursis olev kolleeg küsis pärast, et kujuta ette, kui see oleks olnud Unistaja? Või kui ma meiekandi inimeste majandusliku seisu peale mõtlen - kui lapsel ei oleks olnud telefoni kaasas? Või kui keegi ei oleks saanud autoga järele minna? 

Ühesõnaga, meie jaoks on asi endiselt õhus ja lõpetamata.
Muidugi, kui oleks võimalik, siis me selle bussifirma teenuseid enam ei kasutaks, aga elades seal, kus me elame, tuleb ilmselt õnnelik olla, et niigi palju ühistransporti on, nagu on. SeeKesMeieMajasEnnemElas rääkis kunagi, kuidas tema tuli talvel läbi hangede koos väikeste lastega seitse kilomeetrit ja milline õnn ja rõõm see oli, kui kaks korda päevas buss käima hakkas ...

3 comments:

  1. Masendav, olen ühe sellisega kokku puutunud. Väike palk ei tohiks kunagi olla selliste asjade vabanduseks.

    ReplyDelete
  2. Paar nädalat teisipäeval sõitsin Tabiverest 14.20 bussiga Tartusse. Parandasin tõid ja äkki kuulen mingit ilget õiendamist eespoolt.
    Bussijuht õiendas ka mingi umbes 7-8 aastase tüdruku kallal, et miks ta peatuse maha magas. Jube kahju oli tüdrukust. Aga mingi ime tõttu ja ma usun, et kõikide hämmastuseks keeras buss otsa ringi ja sõitis poolteist peatust tagasi.

    ReplyDelete
  3. Lapse kallal õiendamine on lubamatu. Et bussijuht lapse siiski õigesse kohta ära viis, on jällegi kiiduväärt tegu. Niigi palju inimlikkust.

    ReplyDelete