Monday, January 26, 2015

Nädala kokkuvõte. Juba mitmes.

Kodumaa pinna pial juhtus, et Unistaja käis koolis loodusõpetust vastamas. Selgus, et seda osa, mida vanemad olid taibanud õpetada, Unistaja oskas. Paraku ootas õpetaja Taaviemme, et Unistaja oskaks ka seda osa, mida teise klassi loodusõpetuse tööraamatus ei ole ja mida Jõugu Juhile eelmisel aastal koolis ei õpetatud (sel aastal kodus on ta asjaga kurssi viidud küll). Ühesõnaga, õpime veel. Ega see ju paha pole, kui laps varakult teaduslikke mõisteid kasutama hakkab.

Siis me tõusime kolmapäeva hommikul koduvanavallatult vara ja läksime kodumaa pinna pialt ära.

Viie päeva jooksul liikusime auto, lennuki, bussikese, linnalähirongi, kaugmaarongi, metroorongi, ripptrammi ja linnaliinibussiga. Saime tunda päikest, tuult, Kesk-Euroopa jõlekülma nullkraadist ilma ja väga märga lund. Kohtusime paljude toredate inimestega ja mõnede huvitavate loomadega. Hankisime lausa kaks paari säärevarje, kaks või rohkem lauamängu ja paar hirmsat maski. Külastasime kaht erinevat kiirsöögikohta, itaalia jäätisekohvikut ja paari pagariäri. Tegime Mehe hinnangul (ühe päevaga) umbes 15-kilomeetrise matka mööda pikka ja peenikest linna. Külastasime rüütliteemalist muuseumi ja hämmeldusime, nähes tänavatel suuremat seltskonda tiivulisi ninasarvikuid.

Mõned pildid:

Pikem rüütel oli kohalik, seisis paigal ja eriti ei liigutanud. Lühem rüütel on Jõugu Juht.

Niimoodi see ripptramm Wupperi jõe kohal läheneb. Minu meelest on tegu küll rohkem kiiktrammiga, õõtsuma kipub teine.

Seltskond sõbralikke surikaate lambi all sooja otsimas. Vahepeal käis mõni koobastikus kontrollimas, kas kõik on korras, ja tuli siis kiirete hüpetega tagasi.

Lillebror tutvus suhtlemisalti pingviiniga. Pingviinide pärast võiks kohe homme tagasi minna.

Reisi põhieesmärk - et lapsed hakkaksid saksa keeles suhtlema - sai täidetud. Lillebror tunneb ennast veel ebakindlalt ja üritab ise pöörduda eesti keeles, aga saksakeelse tädi saksakeelsest jutust sai ta suurepäraselt aru. Unistaja ja JJ vestlesid ise julgelt ja probleemivabalt saksa keeles, paljudel juhtudel grammatiliselt õigesti. Pikka filosofeerimist neilt muidugi veel oodata ei saa, aga umbes selline tase, nagu minul oli neljandas-viiendas klassis, on saavutatud.

Kasulikke linke (kui kellelgi peaks tarvis minema):
skyscanner.net - lennupiletite hinnavõrdlus
couchsurfing.org - palju toredaid inimesi
www.schwebebahn.de/ - infot ripptrammi kohta (inglise keele saab ka valida)
www.bahn.de/regional/view/regionen/nrw/freizeit/schoenertag_ticket.shtml - SchönerTagTicket ehk päevapilet Nordrhein-Westfaleni liidumaal, millega võib terve päeva kõigi kohalike ühistranspordivahenditega sõita
www.zoo-wuppertal.de/en/home.html - suurepärane loomaaed
parkandfly.lv/English/ - hea teenindusega parkla Riia lennuvälja lähistel
www.dortmund.de/de/freizeit_und_kultur/museen/museum_adlerturm/start_adlerturm/index.html - lastele suunatud keskaja-teemaline muuseum, lühikese keskendumisvõimega poisikestele täpselt parajalt väike.
Ja juhul kui keegi siiakiiganutest peaks vajama nõustamist Saksamaa seadusandluse selles osas, mis puudutab töötute õigusi, siis võib vaadata siia: tacheles-sozialhilfe.de/startseite/ ja minna nõu saama sellesse vaimustavasse majja: de.wikipedia.org/wiki/Bahnhof_Wuppertal-Loh. Kui sohvasurfamisega veab nagu meil, on võimalik kohata ka imelist pererahvast.

Väga õnnistatud reis oli.

1. Rõõm kuulda, et teil tore reis oli ja nii palju tegite ja näha saite.
    See ripptramm näeb küll üsna hirmutav välja. Ma vist ei julgeks sellega sõitma minna. Kardan kastis olemist ja loksumist :)

2. Sõitmise ajal ta tegelikult eriti ei õõtsu, mina hakkasin loksumist märkama vist umbes kolmanda sõidu ajal. Aga otse alla Wupperi peale vaadata on natuke kole küll, kui kõrgust karta. Meie lapsed väga ei karda, igatahes olid nad kabuvaimustuses.