Thursday, May 14, 2015

Kui mul oleks tütar vol 2

Muidugi tahaksin ma, et mitte kunagi ei peaks koolipsihholoog minu tütre kohta klassijuhatajale mainima: "Ole hea, ütle oma Liisale, et ta püksid jalga paneks!", sest Liisakese retuusid pole tiheduselt mitte retuusid, vaid sukkpüksid, ja psihholoog on möödaminnes saand täpselt tutvuda Liisakese aluspükste mustriga. (tõestisündinud lugu, mitu korda juhtunud - viimase Liisa puhul sobis klassijuhataja paremini püksteküsimust mainima kui psihholoog)

Aga veel rohkem tahan ma, et mu seni veel olematu tütar võiks elada ühiskonnas,
  • kus noore tütarlapse (kogemata) paljas taguots või paigaltnihkunud dekoltee ei anna kellelegi luba selle tütarlapse suhtes inetult käituda; 
  • kus ükski ema ei vaimustuks oma varateismelise poja valimatult avalduma hakkavast s*ksuaalsusest: "Ta on nii äksi täis, temast on saamas mees!"; 
  • kus vanaemad ei räägiks veel mähkme-eas poja-ja tütrepoegade kohta: "Ta on nii kena poiss, kui tema kord tüdrukuid murdma hakkab, siis ..."
  • kus kõigile täiskasvanutele oleks selge, et kooliealine poisterahvas ei puuduta väikest tüdrukut muidu, kui sülle/kukile tõstmise eesmärgil või üle tee minnes käest kinni võttes.
  • kus kodud, õpilaskodud, asenduskodud ja suvelaagrid oleksid laste jaoks turvalised kohad.
Ma ei taha ajakirjandusest ja blogidest läbi jooksnud võimaliku kuriteo teemal eriliselt sõna võtta, sest ma ei tea täpselt, mis toimus. Nii palju ütlen, et mitte ükski normaalselt kasvatatud 13-aastane poiss ei tee väikeste tüdrukute suhtes koledusi. Ja ükski turvaliselt kasvanud algklassiealine tüdrukuke ei oska s*ksuaalseid koledusi lihtsalt niisama, ilma ise nägemata või kogemata kirjeldada. JA täiskasvanu, kelle otsese vastutuse all olevate lastega sama täiskasvanu vastutamise ajal väidetavalt midagi koledat juhtub, asub väiteid uurima ja olukorraga ausalt tegelema. Punkt.

Ülaltoodud emade ja vanaemade tsitaadid on paraku päriselust pärit. Minu lugupidamine niisuguseid seisukohti väljendavate isikute suhtes on ... napp.

Muide, kõigi eelduste kohaselt ei saa minu tulevase tütre nimeks Liisa. Aga kesse teab, Bullerby lapsed ja üks erakordselt armas tüdrukukene Õpetaja Taaviemme klassis ... Kõik võib olla. Igatahes tahan ma hoolitseda selle eest, et võimalikul mitte-Liisa aluspesu muster oleks eksponeeritud vaid väga valitud isikutele väga vähestes olukordades. Vahetund koolikoridoris nende hulka ei kuulu.

No comments:

Post a Comment