Friday, May 5, 2017

Kaks asja on siin ilmas, jah, kolm on, mida ma ei mõista ...

No täna ja praegu tuleb mulle pähe kaks asja, mida ma apsaluutselt ei mõista.

Esiteks, poes kogetu. Mis asjaoludel lajatavad mõned inimesed (täna oli üks liha- ja maitsetaimearmastaja naisterahvas mu kolleegi selja taga, aga olen seda ise ka kogenud) kaupade vahepulga kassalindile niipea, kui nende ees sabas seisja on jõudnud oma täis kärust kaks (2) asja kassalindile tõsta, ja hakkavad oma käru kassalindile tühjaks kühveldama, eespool seisja pangu oma kaup kuhu tahes? Tavaliselt kaasneb sellise käitumisega ka pahur turtsatus või ümahtus trügija poolt. Ega kassapidaja sellevõrra rutem kaupa läbi ei piiksuta ... Ma olen ka mõnelpool näinud poole kilomeetri pikkust kassalinti, kuhu mahubki viie käru kaup korraga peale, aga Eestis see ei olnud.

Teiseks, teatudteemalised turtsatused FB-s. Mis tähtsust see omab, millise kujuga Maa on? Mulle peaaegu et sobib, et ümmargune, niimoodi usub enamik, mõnes asjas võib meinstriim kah olla ... ainult ärge mulle rääkige kosmose lõputusest, siis mul hakkab augustiööl taevasse vaadates paha. Nagu ülisügava kaevu põhjas oleks või midagi. No ja kui keegi arvab, et on lapik ... ilmselgelt ei trügi need arvajad NASAsse tööle ega kuhugi mujale vastutavale kohale. Keskmise mullatuhnija, isegi keskmise meditsiiniõe (kui nüüd vastutav amet näiteks valida) elu seisukohast pole igasugusel kosmoloogial mingit olulist tähtsust, peaasi, et teeb arseenil ja aspiriinil vahet. Aga inimesed lähevad närvi. Mina ärritun nende ärritumisest - no las ullike usub, kui see teda õnnelikuks teeb!

Urr.

2 comments:

  1. Niipalju ütleks, et on vahe selles kas inimene ise usub või siis kuulutab oma uskumisi rusikad püsti kõigile ning lärmab, et igaüks, kes teistmoodi arvab on loll. Omaette või lärmita uskugu inimesed mida soovivad.
    (Sattusin koolitusele, kus koolitaja pidevalt ja täiesti teemaväliselt surus koolituse sisse oma maailmavaateid. Ja nii ma teangi, et olen loll kuna mu laps on vaktsineeritud ja ma ostan puhastusvahendeid poest mitte "soovitusturunduse" kaudu. Ja nii ütleski korduvalt, et kes teistmoodi arvab on rumal või loll.)

    ReplyDelete
  2. Jah, selles osas olen nõus. Need minule silma jäänud inimesed aga lärmasid FB-s päris avalikult, et need, kes üldse alternatiivse võimaluse uskumise peale tulevad, on paras vaimuhaiglasse pitsa. Ma ei tea ... ma küll aru ei saa, kuidas neist kellegi elu mõjutab, kas Suur A'Tuin on vee- või maakilpkonn. Või umbes nii.

    ReplyDelete