Friday, January 26, 2018

Ja kuidas see nii juhtus, et meil päris oma auto taas õues seisab

Niisiis, elektroonika. Täpsemalt näitas kompjuuter, et viga on käigukasti juhtplokis või mis selle nimi ongi (ma isegi ei tea, kas see võiks käia p või b-ga). Meie tavalise autoabistaja poolt soovitatud elektroonikaspetsialist (võtab haigeid autosid vastu Pauluse kiriku vastas vana tehase hoovis) laiutas käsi - uus jupp maksvat umbes 1400 eurot, kohalikes lammutustes vajalikku detaili pole. Meil ei ole 1400 eurot, pealegi saaks selle rahaga midagi paaaaaalju mõistlikumat peale hakata.

Mees guugeldas ja otsis. Vahepeal jõudis Vanaema halada: "Miks nad seda autot ÄRA ei paranda?" Järgmisel korral, kui parandamine miski jupi taga seisab, ütlen ma Vanaemale, et tema ei saa kah mantlile uut nööpi ette, kui tal ei peaks majas ühtki mantlinööpi olema, ikka tuleb enne ostmas käia... Äkki saab aru (või ütleb Vanaema, et tema mantel on üldse lukuga, see võib kah juhtuda).

Mina ja lapsed palvetasime, ega muud ju teha ei olnud.

Mees luges kuskilt foorumist välja, et Easytronicu juhtplokis on mingi pisike elektrimootor, millel võivad olla harjad ära kulunud ja see olukord andvat juhtploki kohta veateadet. Mootor ja harjad ühes lauses koos seostub minu jaoks küll miski peenemat sorti saapapuhastusautomaadiga, aga ma pole kunagi mootoritest midagi aru saanud, nii et olen valmis uskuma, et ka mitte-saapapuhastusmasinas võivad olla harjad. Kui auto on lähenemas veerand miljonile kilomeetrile, siis pole mingi ime, et midagi ära kulub.

Autoparandaja oli nõus vaatama. Tuvastas, et on mootor ja on erakordselt ärakulunud harjad. Võttis siis harjad ühelt Audi aknamootorilt, mis tal juhtumisi sealsamas garaažis üle oli - garaažides on alati ko-hu-ta-valt palju kola, kas te ei leia? -, ja pani meie autole. Mõõt olevat olnud õige, originaalharju ei olevat niiehknii saada. Siis lappis masina kokku ja keeras võtit... Auto läks käima - enne harjavahetust ei toimunud sel teemal midagi. Proovisõidu käigus vahetas käigukast käike nii, nagu peab. Eile anti auto kätte, mina, khm, sõitsin temaga natuke Linna peal - sõitis nii, nagu peab. Koju-Linna-koju... Ikka nii, nagu peab.

Kui see nüüd see viga oli... siis on ju toredasti. Raha läks kah umbes 15 korda vähem kui oleks uue jupi puhul läinud, sest jupp ise pluss veel paikapanek, ja üldse.

Niisiis: kui teil juhtub olema eakavõitu Easytronic käigukastiga auto, mis ühel päeval jääb lihtsalt seisma ja vilgutab ainult F-tähte ja kompjuuter ütleb, et  viga on käigukasti juhtplokis, siis oleks kõigepealt mõttekas otsida üles üks pisike elektrimootor. Harjadega. Kasulik oleks, et seda teeks keegi, kes selle ära ka tunneb ega kahtlusta mootoriharju saapapuhastamises. Foorumid ütlesid, et teine odavapoolne lahendus on puhastada ära piduriandur - Easytronicu elektriühendusi olevat ühe koha peal palju ja nagu suurperedes ikka, tulevat ka seal vahel ette kommunikatsiooniprobleeme... Meil oli see piduriosa korras. Ja kumbagi häda ei pidavat kompjuuter oskama täpselt tuvastada. Lahtivõtmise ja kokkulappimise käigus tuleks peale passida, et kõik saaks võimalikult täpselt, muidu tuleb hakata käigukastige uuesti õpetama, kuidas need asjad käivad... Aga ega keegi, kes asja ei tunne, ilmselt ise käppapidi kuhugi mootorisse ronima ei hakkagi, eks ole.

Ühtlasi võib siinkohal märkida, et saksa keele oskamisest on ikka kõvasti kasu, kui sul juhtub saksa päritolu auto olema. Sakslased on üsna kodumaatruud ja Opeli märgiga autosid sõidab seal minu meelest rohkem ringi kui Eestis... ja samal ajal on suur hulk sakslasi siiski praktilise meelega inimesed, kes ei rahuldu tehnikaprobleemide korral ainult kurva näoga, käed rippu, seismisega, vaid püüavad ka ise lahendusi leida ja räägivad neist Internetis üpris palju.

3 comments:

  1. Hea, et lahenes. Teil mingi ühistranspordivõimalus ka on? Maal on ses mõttes jama, et ilma autota oled nagu jalutu, linnas ikka varsti buss tuleb või lööd käega ja hakkad jala astuma.

    ReplyDelete
  2. Ei, loomulikult ei ole siin mingit tõsiseltvõetavat ühistransporti.

    ReplyDelete
  3. Nii tore! Me siin oleme ikka õhtupalves nii teie kui ka perekond R automuret meeles pidanud :)

    ReplyDelete