Tuesday, February 13, 2018

Tusameele talv

Ei ole teisipäevane tusk, täitsa kolmapäev on. Energiatase on alumises nullis ja kütmisele vaatamata on kü-hü-hülm. Vaatasin järele, kas varem on ka kesktalvel külmal ajal paha olnud ja diagnoosisin endal hoopis ägeda vebruariidi.

Eilne nullkraadine kevadelootus on asendunud läbinisti miinuskraade täis ilmateatega ja kell 9 hommikul ei ole päike veel välja tulnud. "Täna on nii õudne päev, ma pean kehalises välja minema," ütles Jõugu Juht hommikusöögilauas. Ma saan mõistusega aru küll, et võrdlemisi leebe talveilmaga vabas õhus sportimine on hea mõte, aga minus ei tekita talv vähimatki soovi nina õue pista, tundub, et JJ hakkab ka selle poolest minusse minema. Varem ta ikka mängis hea meelega lume sees, sel talvel on vist korra või kaks käinud. Mina olin ka umbes 13, kui ma talve enam ei kannatanud.

Et hommikud juba oluliselt valgemad on ja linnateel kududa saab, aitab vähe. Kudumine muidugi aitab saja häda vastu, see on küll tõsi... aga külm on ikkagi. Tahan normaalset keskeuroopa talve, palun, kahest nädalast lumest, pimedast ja külmast jätkuks täiesti! Kuhu siis sel aastal jääb meie tradistiooniline aiatöötegemine vabariigi aastapäeval, kui miinuskraadid jätkuvad?

Muidugi, 15 aastat tagasi jäi lumi maha 8. oktoobril ja sulas ära mai alguses. Asi võiks alati hullem olla.

Hullem võiks jah... Mehel on miski kurguhäda, kahtlustame, et häälepaelad, Lillebroril valutab ka kurk ja minul koorub käte pealt nahk. Nagu alati, kui ma liiga palju järjest olen nõusid pesnud või muidu veega lobistanud. Eile õhtul kuulutasin välja nõudepesualase streigi - sest kui masina parandamine tähendab Mehe jaoks kuni kaks tundi tööd, sellest enamik aega masinate (pliit ka) nihutamine ja hiljem loodiajamine, siis miks peaks masinaparanduse ootamine tähendama minu jaoks iks korda tund aega nõudepesemist? Tähendab, umbes kuni tund aega läheb keskmisel päeval pesemise ja nõudekuivatamise peale, poisse ma pole selleks hetkel rakendanud (jah, võiks - ainult et ma eelistaksin, et nad aitavad Mehel kohe esimesel võimalusel* masinat parandada ja saame normaalse olukorra tagasi. Hetkel veel puhtaid nõusid jätkub.

Vähemalt on meil kaks sibulat, mis teavad, mida kevadepoole teha... ja üks ratsuritäht, mis on küll jõuluks lootusetult hiljaks jäänud, aga kasvatab ikkagi õit, põhimõttel "parem hilja kui mitte kunagi". Niigi palju elulootust.

Vanemad poisid, on, jah, terved, aga JJ-l on hooti äge puberteet ja Unistaja sekkub oma varasemal moel aeg-ajalt teiste inimeste vestlusse täiesti asjasse mittepuutuval teemal. Vebruariit on nendelgi.

Ka Vanaemal oli vebruariidihoog. Hiljem, kui aru sai, et valemälu oli talle taas vingerpussi mänginud, ta küll vabandas, aga mina kaotasin üks kuni mitu närvirakku ja veetsin pool päeva, püüdes meeleheitlikult välja mõelda, kuidas elu korraldada, kui... Kui nad enam üksi toime ei tule, sest Vanaisa olevat ka pärast poeskäimist (üks ots vast 400 meetrit) lubanud surema hakata. Ei mõelnud välja. Ega siin midagi mõelda olegi, vähemalt esimene korrus tuleb lõpuni välja ehitada, siis saab midagi korraldama hakata. Ahjud, jah, ja uued elektrijuhtmed...

Mõtlesin siin, et sõbrapäev on äkki välja mõeldud vebruariidi vastu? Meil kodus küll ei ole eriti kombeks seda tähistada, aga noh, eile ostsin Prismast roosasid südamekesi, et neid õhtuse kõrvitsakoogi peale panna - tegime nimelt pühapäeval kirikus emmede palvegrupiga kohvikut, aga rahvast oli rohkem või olid nad näljasemad, igatahes kurtis Lillebror, et tema minu kooki ei saanudki... Ja see on teatavasti tema lemmikkook. Nii et miks mitte.

Kütaks nüüd veel mõnd ahju ja riputaks nõrguma öösel pesnud villased asjad... Eesti kliimas ei ole ilma villaste riieteta üldse võimalik elada, arvan mina.

Vebruariit saab ju kesta veel maksimaalselt kaks nädalat, aga märtsioos on kogemust mööda palju kergem tõbi. Pealegi pakutakse märtsis tavaliselt rohkem päikest, see teeb elu kindlasti ilusamaks.

Pildil minu vapiloomad surikaadid kolm aastat tagasi jaanuaris Wuppertali loomaaias tegemas nägu, et talve ei ole olemas. Kui hästi läheb, külastame neid suvel jälle ja siis on neil ehk ka päikest.

________
*üleeile olid tal kontrolltööd parandada ja eile me saime nii hilja koju, et keegi ei olnud valmis köögis mingeid jõu- ja ilunumbreid tegema, täna võiks nad mõistlikul ajal saabuda ja vast ei ole kontrolltöid kah...


4 comments:

  1. Paluks kõrvitsakoogi retsepti! Ja hääd sõbrapäeva samuti! :)

    ReplyDelete
  2. See: https://perenaine.ee/korvitsa-kookosekook/#.WoQU46iWbcs

    Aitäh. Head sõbrapäeva Sullegi!

    Kõrvitsakoogile sulatan mina peale 100 grammi šokolaadi ja kui viitsin, panen kummikomme ka.

    ReplyDelete
  3. Ole tubli ja kaunist sõbrapäeva :)

    ReplyDelete
  4. oooo, Sa saad kommenteerida? :) Aitäh, Sulle ka, kuigi praeguseks on see päev küll juba pigem läbi.

    ReplyDelete