Tuesday, April 24, 2018

Plaanid ja kuidas need on muutunud

Tahaks... kõike! Kõike teha! Ehitada ja aiaga mässata ja veel ehitada ja oma väikest käsitööäri ja...!

Talvel olid plaanid suured.

Remondime kasvuhoone ära. Kasvatan veel rohkem aedvilja. Reisime, ehitame. Saame kõigepealt Majale tuulekastid, siis poistele oma toad ja nii edasi. Ja minu käsitöötöö suhtes olid kah eesmärgid.

Siis tuli kõigepealt autoremont. Ühe kuu sissetulek läks, nagu oleks kits sabaga löönud. Täiesti planeerimatult. Et lõpuks ka kevad tuli, oli muidugi tore, aga koos kevadega tuli ka vajadus lindatada ja see, vabandage, oli vägagi ebaharilik ja etteplaneerimata töö. Võttis kõvasti aega ja veel rohkem jõudu. Vaim oleks aiatöödeks ikka valmis, aga liha on nõder. Mitte ainult minul, vaid meestel ka. Ühel on siin lihtsalt palju töötööd ja ühel teisel on äge puberteet. Südamerikkega laps on see, kes kõige rohkem abistab, aga noh, see süda.. ja ta on tegelikult ikka veel mõnevõrra väiksem kah kui teised.

Eile käisime Mehega kahekesi Linnas ja rääkisime üle hulga aja ilma kõrvaliste kõrvadeta.

Aiatööde teemal tuleb eksperiment "tomatid kasvuhoonesse, millel pole katust". Ühesõnaga, Mees vaatab, et äraväsinud kilemaja päris kokku ei kukuks, aga uue kasvuhoone ehitame siis, kui kuskilt virna vanu aknaid saame või midagi taolist. Ilmselt mitte sel aastal. Küllap me natuke tomateid ikka saame. Lillebroril on suur potitomatite kasvatamise projekt käsil ja puha.

Porgandeid ja herneid ikka kasvatan, aga põhirõhk läheb sel aastal näiteks lehtsalatile ja tillile. Ja maasikatele.

Kui käsitöötöö eesmärki ei õnnestu täita, siis on seatud vale eesmärk. Igatahes pühapäeval me siiski Luige vanavaralaadale ei lähe, kauge ja külm ja ihu nõder. Olulistel lähematel laatadel käime ikka, tuleval laupäeval näiteks on Linnas laat... sinna me läheme, sadagu taevast pussnuge või pisikesi poisse. Millal ma oma DaWanda poe teen, seda ei tea, arvatavasti selle aasta sees, aga ilmselt mitte veel aprillis. Mis siis ikka, toit on laula ja riie seljas, ega need sallid ja vaibad leiba ei küsi.

Ehitame jõudumööda edasi küll jah. Otsustasin, et hakkan tulevast kuust koguma tuulekastide jaoks, seda tööd niiehknii oma jõududega ei tee. Enne tuulekaste tuleb muidugi ära lappida üks pikalt pehkinud välissein, vooder lahti nakitseda ja puha... Mees teeb, mina aitan (poisid ka, kui saavad). Ma arvan, et enne mai keskpaika me isegi ei mõtle sellele.

Poiste Oma Tubades peab kõigepealt palju lammutama. See ei maksa midagi. Homme? Ülehomme? Kuna ilmateade on sel nädalal niru, saabki tubaseid töid teha, ja katus ei saja läbi! Igaühele sõrgkang pihku ja lasku käia. Natukehaaval, küll saab. Ka selle asja organiseerimisega tegeleb Mees.

Reisile me läheme niiehknii.

Ma nüüd lähen võtan ühe ibuprofeeni, sest lihased valutavatad hoolimata usinast puhkamisest kahe viimase päeva jooksul. Siis otsustan, kas minna õue maad kaevama või kududa villavaibakesi edasi. Ainult et seda ma ikka ei mõista, kuidas ma siis jaksasin, kui lapsed kõik korraga pisikesed olid. Tegusesin aias ja pahteldasin seinu ja triiksin pesu ja vahetasin mähkmeid ja... Nüüd mul on aega magada* ja lugeda ja puha, aga näe, jaksamist ikka ei ole. Vanadus vist. :)

__________
*kui me eile Linnast koju saime, sõime ära ja mina pugesin voodisse, kohutav uni oli. Mees tegi samal ajal kõige klassikalisemat kevadist isategevust, mida teha saab, putitas poiste jalgrattaid. Kujutage ette, nad lasevadki mul keset heledat päeva mitu tundi magada, kui ma tahan!

2 comments:

  1. Akende asjus, et kas sa FBs erinevate ehitusteemaliste gruppidega oled liitunud? Üks on nt ehitusmaterjalide ost-müük, eraldi on olemas ehitusmaterjalide ost/müük/vahetus Lõuna-Eesti. Esimese liige olen mõned kuud olnud ja minu meelest on selle aja jooksul seal mitmeid kordi vanu aknaid lihtsalt äraandmiseks pakutud. Ma arvan, et oli seal, kusagil on see mul igatahes silma jäänud. Sinna võib ise ka selleteemalise kuulutuse panna. Äkki kellelgi vedelevad just jalus?

    ReplyDelete
  2. Aitäh soovitamast, veel ei ole. Peaks liituma küll.

    ReplyDelete