Sunday, August 26, 2018

Suvevaheaeg on ilmselgelt liiga kaua kestnud

Ei, ega ma seda koolirutiini ja koduvanavallatult varahommikust tõusmist ei igatse! See suvi on aga üle väga pika aja olnud selline, mil kõik lapsed on saanud "lihtsalt olla" ja isegi raamatulugemise-aega oleme vähe peale sundinud (raamatud meeldivad, aga lugemine kui tegevus ei meeldi, sest seda tuleb teha ühe koha peal ja üksi, ilma ekraanita - järelikult tuleb käskida ja käsu peale lugedes on põnev küll). Varem me ikka koduõppisime natukehaaval suvel ka.

Pika koolivaheaja tulemusena juhtus meil siin reede õhtul selline ütlemine. Mina märkisin ühele anonüümseks jääda soovivale lapsele, et ühe nädala ja neljakümne kaheksa tunni pärast… Laps mõtles ja küsis seepeale: "See on siis veel kaksteist päeva?"    /mõttepaus/    Mnjah.

Toredamatest asjadest on juhtunud kakskümmend üks purki mirabellikompotti, seega on vana külmkapp nüüd kompotikapp. Keldris on purkide hoidmiseks sobivad riiulid täis.

Veel juhtus küünlavalguseõhtu, mille kohta lapsed arvasid, et väga tore, muidu me poleks lauamänge mänginud. Hakka või korke meelega välja lülitama…

Käisin puhkusejärgselt tööl ka - ei midagi uut ega põnevat.

Otsustasin Peki-Heini asjus, et iga kord, kui ma tahan süüa küpsist selleks mitte ettenähtud ajal (nagu hiline õhtu, pool tundi pärast korralikku söömist vms), joon küpsisesöömise asemel tassitäie vett. Räägitakse ju, et päeva jooksul tuleb juua vähemalt kaks liitrit, ega ma seda kunagi varem katsetanud ei ole. Veetassi kaunistab priske roosa põrsas - temaatiline, ma ütleksin. Esialgu läheb veelarpimine hästi.

"Emme, sa ei ole ju paks," ütles üks laps eile õhtul. Päriselt rippuva rasvaga paks ei ole jah, aga ma olen viimase aastaga vähemalt viis, aga tõenäolisemalt kümme kilo juurde võtnud ja tunnen ennast oma lemmikriietes halvasti. Seda ma ütlesin lapsele ka. Peki-Heini teema eesmärk on liigsest pugimisest tingitud kaalutõus peatada ja ehk mõni kilo allagi saada, soovitatavalt vöökoha ja põlvede vahele jäävast piirkonnast.

Täna käisime koos Lillebroriga Vanaema juures ploomipuu otsas ja küpsiste asemel pistsin kinni kausitäie ploome. Igal juhul tervislikum. Muidu oli ka materiaalselt õnnistatud pühapäev, nimelt leidsime Unistajale viisakad ja mugavad! tänavakingad juba teisest poest, allahindlus 60%. Ilmselgelt mingi laojääk või midagi.

Lähitulevik sisaldab endas kardetavasti suurel hulgal pirne, ploome ja õunu. Rõõmu tunnen ma peamiselt ploomidest, pirnide ja õunte suhtes aitavad meid hetkel linnud. Kui aga keegi suuremas koguses ilusaid "Valgeid Klaare" tahab, siis võite ühendust võtta, Vanaema nimelt upub suveõuntesse.

No comments:

Post a Comment