Monday, September 24, 2018

Suur Vend

Mulle tegelikult meeldib Facebook kui nähtus. Hästi mugav on, levib palju huvitavat infot ja kui tahtmist on, saab ise ka pilte näidata ja rääkida, mida mõtled või teed.

Eelmisel nädalal teatas Facebook mulle rahulolevalt, et on minu uudisvoost eemaldanud hulga ebavajalikke lehekülgi (millele ma olen muidugi märkinud, et tahan nende uusi postitusi kohe oma uudisvoos näha), sest nii on parem. Läks jupp aega normaalsuse taastamiseks, välja oli roogitud seltskond blogilinke, kodumajapidamise-alaseid lehekülgi ja midagi kristlikku minu meelest ka.

Täna vaatasin igaks juhuks kõiki kunagi "laigitud" lehekülgi üle - ega seal midagi aktuaalsust kaotanut ei ole ja üldse. Hm, märkasin, mõnelt lehelt pole ammu midagi uut näinud… noh, nendest mõnel jällegi ei toimugi kuigi tihti midagi. Ja siis oli kaks vaieldamatult kristliku pealkirjaga lehekülge, mille kohta süsteem teatas mulle, et nende arvates on tegu pahatahtliku lingiga ja mingu ma sealt parem ära. Ega mina ei tea, äkki need ongi kaaperdatud või midagi… aga kuna viimasel ajal blokeerib FB kristlikke seisukohavõtte üsna suvaliselt, tekitab sedasorti asi paranoiat.

Samal ajal jäävad mõningate lehtede uuemad postitused ikkagi nägemata, selle asemel tuleb kuhjade viisi mustade kasside pilte (kassifännide kogukond on äärmiselt aktiivne, aga selle vastu pole mul tegelikult midagi) ja korduvalt Lõuna-Eesti ehituskaupade foorumist teadet, et keegi müüb oranži septikut. Midagi on nagu nihkes. Kõige totram on muidugi see, kui umbes kuus minu sõbralisti inimest on mingit firmat jälgima asunud, siis tuleb selle firma reklaam kõpsti mulle ka ja ärakeelamise peale vabandatakse, et proovime sulle edaspidi paremaid reklaame näidata… ma loomulikult ei taha üldse reklaame.

Aga reklaamid ja kassipildid las olla, üldisel foonil on see kristlike lehtede ärakeelamine ikkagi kahtlane. Ma tegelikult ei pruugi nõustuda iga seisukohaga, mida teised kristlased (nagu kristlased üle maailma) väljendavad, või mulle ei pruugi meeldida nende väljendamise vorm - ikka juhtub -, aga ma tahaksin siiski ise otsustada, kas räägitakse õiget juttu või on tegu valeõpetusega. Ja otse loomulikult loen ma FB-d ainult siis, kui ma olen päris arvuti taga ja kui ma tahan. Mitte telefonist iga kõlli peale, võeh. Nii et see uudisvoog peab olema umbes nagu aegade alguseni taasesitatav. Urr.

No comments:

Post a Comment