Wednesday, February 6, 2019

Kesse tegi? Ise tegi!

Teate küll seda muinasjuttu. Kükloobist või kellest iganes.

Ongi nii, et Ise tegi. Ise olen laisk. Ise olen närviline. Ise vingun. Ise olen ssakssssa pootssmani iseloomuga. Siis pole ka mõtet imestada, miks lapsed EI VIITSI! Või miks nad vinguvad. Või miks käib pidevalt mingi taustavigin, kord omavahelise nääklemise, kord lollitamise vormis. Või miks on meil neil päevil juba kaks suveräänset printsi, kes teevad täpselt seda, mida tahavad. Või nojah, miks ma pidin ühele printsikesele ütlema, et kui sa tahad, et sind koheldaks kui mõtlevat inimest, siis palun käitu sellekohaselt. Noh, et kui ta käitub nagu ahv, siis meil ei ole ka tahtmist teda palju puurist välja lasta, puiseluliste loomade kombed ja puha.

Muidugi tuleks ikkagi ise (Ise) ka mõtlevat inimest teha. Vastutustundlik täiskasvanu ma juba oskan olla, aga rahuliku meele poole püüdlemine vist ei lõpe ilmaski ära. Tahan endiselt saada Muumimammaks, aga ma ei tea, kas ilma põlleta saab. Käekott (Päästke kott!) on olemas, aga puukoorest laevukesi ma ikka veel nikerdada ei oska.

Õnneks toimib eeskuju teistpidi ka, kui ma pühapäeval lund rookisin, tuli poole rookimise pealt Jõugu Juht ja avaldas soovi minult raske töö üle võtta. Ma ei lasknud, küll teinekord teeb.

Täna rookisin ka. Tund aega. Kaalusin isegi, kas äkki võtta harjumuseks iga päev tund aega füüsilist tööd teha… kui ma kangast kuduma saan, siis on see ju täitsa loogiline, kudutöö on vägagi füüsiline. Tunnen ennast pärast lumerookimist kohe saledamana. Kui keegi ütleb, et pangu me hoopis oma printsikesed tööle, siis ärge peljake, esiteks sajab lund juurde ja teiseks toodi meile täna umbes viis ruumi mitmesuguses vormis küttepuid, seal jätkub kandmiseks ja lõhkumiseks. Ja kandma-lõhkuma peab, sest puude tõttu pole meil Maja ees enam ligipääsetavaid parkimiskohti, ainult sissesõidutee on veel vaba. Karta on, et lumi ei sula märtsi alguseks ära, aga siis tuleb ju teatavasti järgmine sünnipäev. Nii et printsid tulevad õhtul koju, söövad ja hakkavad puid laduma. Jõudu neile.

Nüüd peab Ise tegema kütmieksperimenti uudsepuuga (olevat kolm aastat kuivanud, no vaatame) ja natuke käsitöötööd. Ja muidu tubli olema.

***
Ärge pange tähele, mõnel päeval on olukord sellest "Laste Rõõmu" või Bullerby või Vinski kodulinna ("Kellamehe LIISA!") elust ikka väga kaugel, sest puberteet ja mud hädad. Vähemalt lähevad ka sellised päevad mööda. Ja võib-olla on täna õhtu hommikupoolikust targem? Ei või iial teada. - - - Vaatasin akna poole, ilmselgelt jätkubki lumerookimist ka poistele. Midagigi head selles, et jälle sajab.


No comments:

Post a Comment