Tuesday, April 2, 2019

Madratsist

Niisiis, natuke rohkem kui nädal aega tagasi kolis meile sisse Plus Pocket Alergic madrats, päritolupood Jysk. Lesimas käisime siin ja seal, aga esmase tunde järgi erilist vahet ei märganud. Kõige õigem oleks muidugi otsustada paarinädalase testmagamise järel, aga ma kahtlustan, et meile sobivas hinnaklassis (alla 400 euro, palun) ei ole kodune pikem katsetamine ette nähtud. Pealegi, transport.

Transport oli tegelikult selle madratsi kohe esimene märgatav pluss. Mingi ime läbi oli ta pressitud õõõõõhukeseks ja keeratud kenasti rulli, nii et sissekeeratud tagaistmega Opel Corsasse oleks tema suguvendi korraga lausa mitu tükki ära mahtunud. Pakitud oli korralikult, me nokitsesime päris kaua nende kilede kallal… siis tegi madrats vuhvaku! ja PAISUS. Iseenesest on loogiline, vedrude vahel ongi ju peamiselt õhk, seda ei pea poest kaasa võtma.

Hoolimata kohalikust õhust vedrude vahel on madratsil kerge keemiline lõhn juures. Millalgi harjusin magama, pea teki all... selle olen nüüd pidanud ümber harjutama, sest madratsikeemia häirib. Muul ajal ei häiri üldse. Küllap see lõhn pikapeale hajub, aga ega ma ei peagi peadpidi teki alla pugema.

Magamismugavus on nii ja naa. Vanas madratsis olid tuttavad lohud ja Mehel ka mõni tuttav vedruots tunda. Uues ei ole. Uue peale õhtul pikali heites on kole imelik, nagu heidaks sileda, aga pehme laua peale. Hommikuks ilmselt vajuvad need vedrud natuke, ärgates enam lauatunnet ei ole. Ärgates on tunne, et oleks nagu vähem ja harvemini öö jooksul ärganud kui varem. Kas see tuleb allergiarohtudest, mida ma nüüd jälle võtan, kellakeeramisest, madratsimugavusest või madratsist (võib-olla) erituvatest kemikaalidest, ei tea.

Veel tundub, et Mees ei ärka minu siplemise ja näiteks öösel, khm, kempsuskäimise* peale nii põhjalikult üles kui varem. Ja mina jään vist pärast öösel ärkamist rutem magama.

Harjumatu - kohe väga harjumatu - on, et vanal madratsil oli servas metallraam, uuel ei ole. Voodiserval istumine on kohe väga imelik. Mitte et seal kaua peaks istuma, aga sokkide jalgapaneku asjus näiteks ikka. Ju see on harjumise asi.

Seljavaludega on kah… nagu on. Tundub, et minu selg hakkab ikka valutama, kui ma liiga pikka aega pikali olen. Pikk aeg on 9 tundi või rohkem, aga paljuke seda ikka ette tuleb. Mehe selg valutab umbes igas olukorras, aga ta ütleb, et hullemaks kindlasti läinud ei ole. Mees küll arvab, et madrats võiks pehmem olla... aga siis me peame vist ostma kattemadratsi ja selle keskelt pooleks keerama, mina pehmemat ei taha.

Kui me ükskord vanad ja rikkad oleme, eks me siis ostame mõne ortopeedide seltsi poolt soovitatud madratsi. Esialgu, ma loodan, sobib see olemasolev natuke aega.


__________
*teadaolevalt ei ole mul mingeid tervise-eripärasid, aga ma vahel täitsa meelega tahan öösel üles ärgata ja vannituppa minna. Tegelik eesmärk on õhtul valmispandud pesumasin tööle vajutada, sest ööelekter - juhul kui ma ei jaksa masina töölepaneku aega ära oodata, meil taimerit endiselt pole. Ja vahel saab selle käiguga ühtlasi õue tõstetud kogemata õhtul tuppaununenud kass. Meie kassid ei oska öösel õue küsida ja liivakast neile ei meeldi. :(

2 comments:

  1. Meie ostsime Hansapostist soodushinnaga Sleepwell Blue madratsi, kuller tõi kohale, hind oli hea ja magada on väga hea, julgen soovitada

    ReplyDelete
  2. Mhmh, võimalik. See on vist natuke kõrgem kui meie oma. Lesimismugavust muidugi pildi järgi võrrelda ei oska.

    ReplyDelete