Tuesday, May 12, 2020

Koroonakulutustest

Alguses pean kohe kekutama - mu pangaarvel oli laupäeval summa, milletaolist pole seal vist veel nähtud, igatahes mitte euroajal. Palju raha oli, sest peretoetus ja palgapäev oli just ära, aga arved olid veel maksmata.

Siis me läksime Legolasega kingi ostma ja tegime märgatava eriolukorrakulutuse. Mees vaatas kingad üle ja märkis, et ei ärata usaldust ja tegelikult peaksid sellised kingad maksma umbes kolm korda vähem. Nii ongi (kuni me odavat Aasias toodetud kaupa tarbime… ma kardan, et ega need Eccodki Euroopas tehtud ei ole... Guugel ütleb, et muist tehakse Euroopas, muist Aasias, ma ei süvenenud, kas neil on kusagil vihjet, kui kaugelt nad meile sõitnud on...).

Aprillikuu elektriarve oli kah umbes kolmandiku võrra suurem kui peaks. Neli arvutit huugab päev läbi, see on kindlasti üks osa. Teine osa tulenes ahjuroogade keskmisest suuremast hulgast ja nõudepesumasina sagedasemast töötamisest. Kolmas osa võib olla meie armas veepump, sest kui viis inimest on kogu aeg kodus, siis käivad nad ka kõik oma käimised kodukempsus ja tõmbavad vett... ja pump pumpab. Muidu käiks läheks veetõmbamine koolimaja veearvele. Pluss tavapärasest sagedasem rösteri kasutamine - aeglased hommikusöögid, tavaolukorras ainult laupäevaluksus! - ja suurte poiste kohvihuvi, mille tõttu ka veekeedukann päevas mitu korda vett kuumutab. Küllap on midagi veel, mis praegu meelde ei tule.

Aprillikuu toiduarve oli iiiiiiiik. Ma püüan nüüdsest paremini olukorral silma peal hoida. Muidugi on meil majas toitu paarinädalase blokaadi üleelamiseks, vahepeal oli kuuajase blokaadi jaoks, see on meie harjunud olek. Kui ma ainult viitsiksin mingeid koduseid näkse valmistada, siis läheks poenäkse kindlasti vähem. Võib-olla.

Meeldivalt väike, lausa tavapärasest neli korda väiksem oli autokütusearve. Pole ju igapäevast Linna vahet sõitmist olnud.

Kohalikku väikeettevõtlust toetasime küll, andsime kaks päeva tööd Laenulapse Isale - meie läätspuuhekil on nüüd väga ilus soeng ja puhkevad pungad tulevad palju paremini esile! - ja ostsime tee äärest mett.

Praegu tundub, et oleme rahadega pigem plusspoolel. Kuidas kujuneb maikuu, seda ei oska veel keegi arvata. Olen täiesti kindel, et autokütusearve saab olema tavapärase suunda - väljasõit Kuurortlinna on üks asi, aga pole ühtegi alust arvata, et laste trennid ja minu ja Mehe töölogistika järgmistel nädalatel omavahel kuidagi loogilises ühenduses saavad olema. Kardetavasti tuleb tekitada graafik, mis päeval mis kell keegi peab Linnas olema… ja siis need graafikud kuidagi autot juhtivate lapsevanematega ühendada. Tavaolukorras oleme me seda teinud poole aasta või lausa terve õppeaasta kaupa, praegu tuleb ilmselt endiselt planeerida üks päev korraga.

Kuidas teie korontiinikulutustega on, kas elu on läinud odavamaks või pigem kallimaks?


5 comments:

  1. Üsna samad järeldused kui teie majapidamises.
    Vee- ja elektriarved iseenesest mõistetavalt suuremad. Hea, et Internetti mahu pealt ei maksustata, see oleks päris karm :) Autokütusele kulus vähem ja kasutasime vaid üht autot. No igal nädalavahetusel käisime küll kusagil matkarajal või looduses aga sellest hoolimata läks kütust vähem kui tavapäraselt. Ja toidu reale läinud summad olid päris asised. Kodust kokkamist toimus ju märksa rohkem ning muidu lasteaias või tööl või kohvikus söödud asjad tuli kõik kodus valmistada. Välja arvatud lõunad. Need tellisin tööpäevadel söögikohtadest. Kuna töötan kodus täisajaga siis on lihtsam jalutada mõnda lähedal asuvasse söögikohta ja võtta lõunasöögid kaasa. Nii saab keset päeva pead tuulutada ja jalutada, söögikohad saavad käivet ja ei pea uksi kinni panema ning mina saan kiiremini tööd edasi teha.
    Erinevatesse netipoodidesse läinud summad olid ka päris uhked. Kui lapsukesel jalatsid väikesed, püksid kukekad toidupoes sobivat kraami ei müüda siis tuleb tellida.
    Seega odavamaks see kriisivärk elu vist ei teinud sest see, mida automootor ära ei põletanud läks toidupoodi. Ja kuna juba mitu nädalat on aias toimetamise aeg siis taimedele kulus üht-teist. Ja nüüd saab eriolukord varsti läbi aga klassikaliste "koroonategevuste" juurde nagu kappide koristamine, remont ja mööbli ümber tõstmine, pole veel jõudnudki...

    ReplyDelete
  2. Meil oli elektriarve väiksem (kummalisel kombel tuleb mul vähem pesu ja nõusidki pesta kui kooliskäimise aegadel), kütusearvet pole ollagi, sest me ei sõida kusagile ja poearved on ka minimaalsed, sest enamus toitu tuleb keldrist-külmikust-laudast (ja majandame seda paremini kui sel ajal, millal oli "lihtsam" poes tmidagi haarata).
    Ainus, mida on üllataval kombel vähem, on aeg.
    Aeg näiteks õuetöödeks peaaegu et puudub, sest on pidevalt vaja assisteerida kellegi videotunde või e-koolitumist... ja meie peamine õuetöö-isik on nüüd distantspedagoogina aheldatud arvuti külge.
    Aga minul oleks nagu ilmatu pikk puhkus koos kõigi lapsehoiuabiliste ja kokaabiliste ja koristusabilistega suuremate tütarde näol.
    Ja saarelukk oli minu (kui piiritsooninostalgiku) jaoks lihtsalt imeline kingitus. Olen nautinud eriolukorda vastutustundlikult kõike ja kõiki desotades kuid täiel rinnal.

    ReplyDelete
  3. Pluss poolele jäävad: vähenenud elektriarve (tegin suured silmad, sest küpsetanud-keetnud-praadinud olen kõvasti rohkem, nõudepesumasin huugab 3 x nädalas, lisaks veel pesumasin), kütuse arve (minu puhul 0, sõidan endiselt aprillikuu algul või oli see märtsikuu viimasel päeval tangitud paagitäiega).
    Toidupoe arved on üüratud...kui palju kasvavad organismid toitaineid vajavad, lisaks soojale lõunale veel tervislikud vahepalad.
    Nüüd ootab ees poes käik: vahepeal on toimunud miski kasvamine ja vajalike riideesemete/jalanõude kahanemine.
    Nõustun eelkõnelejaga, et aega on vähem - pigem nädalavahetusel aiatööd, raamatu lugemine jms.
    Karantiin veel kestab...enne juunikuud kontorisse ei lasta.

    ReplyDelete
  4. Ecco jalanõudest. Ma ostsin oma elu kõige kallimad talvesaapad pojale kui ta jalanumber oli 39. Tema kasvas neist hooajaga välja ja mina olen neid kandnud pori-ja lumehooajal viimased 12 aastat ja ilmselt saan ka järgmised 12 aastat kanda.
    Midagi sarnast on ka mu ema ostetud tossudega, mida tema maastikul liikudes kandis ja nüüd on mu tütar neid kandnud 5 aastat järjest, nii suvel kui talvel. Viimaks olid need nii räpased, et ei sündinud enam tänavale, aga metsa lähevad veel küll, aga ära need lagunenud ei ole.
    Meil on ainult head kogemused

    ReplyDelete
  5. Aitäh, Paula. Ma olen Eccode kohta seda ja teist kuulnud, eks me näeme, kas Legolas kasvab välja või kannab enne läbi. Täitsa tavalise välimusega meestekingad on.

    ReplyDelete