Tuesday, July 21, 2020

Urr

Kui ma sellest koroonavärgist üldse olen midagi õppinud, siis peamiselt seda, et reisida tuleb igal võimalusel, iial ei tea, millal mõni jama vahele tuleb. Võib vaadata ka Krossi "Wikmani poisse", kus Jaak tahab Virve ja tema tädiga lõunamaale sõita, aga isa ütleb, et  ei lähe kuhugi. küll sul tuleb elu jooksul veel palju reisimist… Kust vana Sirkel teadma pidi, et tuleb okupatsioon ja igasugune reisimine toimub kümmekond järgmist aastat ainult idasuunal ja üldjuhul mitte isevalitud ajal ja vormis (pluss edaspidised aastad, mil vabalt valitud reisimine on ikkagi võimalik ainult üksikutesse paikadesse).

No ja siin me oleme, tsiviliseeritud maailma äärel. Osa Euroopa riike on koroona suhtes vähemalt sama turvalised kui Saksamaa (tänan küsimast, me endiselt ei köhi). Iseenesest on meil augusti alguses kaks nädalat vaba aega. Või oktoobris tuleb vaheaeg ja kardetavasti ei toimu suurte poiste koolireisid ka sel ajal. (LÕRR, aga see on teine teema) Ma keeldun ootamast ja uskumast koroonaviiruse teist lainet.

Kuna pärast puhkust on enne puhkust ja raha nagu on - kui me ehitajat ei leia, see asi on endiselt õhus, aga teadaoleva eelarve puhul on meil ikkagi odavamaks reisimiseks piisavalt raha -, mängisime lennupiletitega. Mees leidis, et Viini kaudu ümberistumisega saaks mõistliku hinnaga mingile tundmatule Kreeka saarele (jah, muidugi, palun!), aga Viinist tagasi meie eelarvega enam ei lasta. Või otse Tallinnast saaks Milanosse, aga kuna Milano on meie jaoks täiesti ebahuvitav nagu suurlinnad ikka, siis lisanduks ühistransport ja rendiauto ja üüratu kohalik öömajahind, sest Itaalia. Edinburghi saaks ka, aga Inglismaa ei pidavat eestlasi praegu tahtma - või kuidas selle asjaga on, Alice?

Vaatasin meie saarte öömajahindu - noh, seal Kreeka saarel saaks neli ööd sama hinnaga nagu ühe öö Hiiumaal või umbes nii… Selles mõttes, et Eestis kuhugi ehku peale sõita saab lollikindlalt ilusa ilmaga, siis võib magada lakas ja telgis ja kus iganes. Kui on nii, nagu täna - et pilv tunneb kella ja poole tunni jooksul vahetub ilus poolpilvine ilm intensiivse paduvihmaga -, ei ole põõsa all magamine üldse lõbus.

Maailma äärel elamine on selles mõttes küll tore, et puutumata loodus, mustikad ja metskitsed ja privaatsus ja puha, aga kõik, no absoluutselt kõik põnevad ja vähegi eksootilisemad paigad jäävad kaugele. Kusagil ühes ajaloo püksisäärtest on kindlasti olemas see mõistlik mina, kes elab väikeses külakeses või kohalikus võpsiku taga vähem kui tunniajase autosõidu kaugusel mingist suurest lennujaamast, kus käib hulgaliselt odavlennufirmasid (ja kõik püsivad Euroopas, eks ole) ja ei pea mitte kunagi reisimiseks läbima Poolat… ainult et ta millegipärast ei saada kunagi postkaarte (Pratchetti ainetel).

Teisest küljest on see ilmselt see, mida teeb üks hästi magatud öö - ma olin pühapäeval hulluksminemiseni väsinud, aga siis magasin kaheksa tundi järjest ja rännuinstinkt aktiveerus.

Küllap me ikkagi kasutame need augusti alguse nädalad mingite lähemate seniavastamata paikadega tutvumiseks. Kui ilma peaks, saaks ju telgis ka magada. Mis teha, kui see kodu kord juba maailma äärele on rajatud...

1. Kui aus olla, siis ma isegi ei tea täpselt kas siia tulle peavad inimesed karantiini minema või ei, sest reeglid muutuvad pidevalt ja ma ei suuda neil enam silma peal hoida. Sotimaal (Edinburg) on Inglismaast omakorda erinevad reeglid, nii et nendel ei tea ma ammugi midagi :-I. Tean vaid seda, et Sotimaal on asjad veelgi suurem hilinemisega kui meil, ehk siis paljud kohad veel kinni või suuremate piirangutega. Ma isiklikult ei hakkaks küll siia ronima, või läbi mitme lennujaama seiklema.
    Mõtlesime ise korraks läbi tunneli Prantsusmaale või Belgiasse mõneks nädalalõpuks sõita, sest Petele oleks nii hirmsasti väikest puhkust vaja, aga otsustasime lõpuks siiski mitte riskima hakata.

2. Jah, Inglismaa on minu jaoks ka praegu natuke ärevusstekitav ja Šotimaa ahvatleks niiehknii peamiselt kevadel. Karantiinireeglid muutuvad Eestis ka, aga sel nädalal on esimene kord, mil Inglismaalt tulijad ei pea karantiini jääma. :) Tulge Eestisse väikesele puhkusele.

3. Meil kohapeal siin pole tegelikult midagi õudsat, eriti veel meie piirkonnas, aga jama on selles, et paljud kohad ikka veel kinni või mõningaste piirangutega ja alatest reedest on poodides näokatted kohustuslikud. Mõtlesime isegi vahepeal 2 nädalaks Eestisse tulemise peale. Praegu Petel hea võimalus kaasa tulla, sest kuna nagunii töötab kodust, siis pole suurt vahet mis riigi kodust. Siis aga taipasime, et Eestisse tulemise juures on nii palju miinuseid, et ei ole mõtet tulla. Näiteks kasvõi juba see, et kui Pete Eestis töötab, siis peab ta ju inglise aja järgi töötama, mis tähendab et kui ta siin alustab 6-7 ajal hommikul ja lõpetab 4 ajal (aga alati ikka nats hiljem), siis Eestis olles tähendaks see seda et ta alustaks 8-9 ajal ja lõpetaks 6-7 ajal õhtul, ehk siis istuks põhi osa päevast vaid arvuti ees. Siin saame me peale kella 4 või 5 õhtul veel paar tundi midagi teha ja kuhugi minna, aga Eestis 7 ajal on ikka juba õhtu. Ja kuigi me ise oleme terved ja meie piirkond ka üsna koroonavaba, siis lennates võime ikkagi midagi endale külge pookida ja ma ei tahaks siis seda midagit oma vanematele 'kingituseks' viia. Ning me ei tea ette, kas mu ema juures olev internet oleks Pete tööks küllalt tugev ja püsiv ning Petel läheks tööks siiski rohkem arvutiekraane vaja kui vaid lapakas. Ning kõige tipuks tähendaks see siis seda, et Josten peaks siia nii pikalt üksi jääma ja see läheks meile pea 200 naela maksma, et keegi teda söötma tuleks. Ehk siis üks häda teise otsa, kergem ja odavam on mitte tulla :-(

4. Šotimaal on reeglid karmimad (vahendan sõbra juttu, kes seal elab) kui Inglismaal. Maskid on kohustuslikud, enamus asutusi on veel kinni ja inimesed püsivad enamjaolt kodudes. Mängisin ise ka mõttega, sõita talle külla (odavad lennupiletid), ent kui olin pidanud vestluse, mida teha...siis jah ainus võimalus oli jalutada nende suures pargis ja mere ääres - ja loota mitte trahvi saada.

Püsin kodus ja loodan, et ehk teist lainet ei tule ning õnnestub Novembris sõita kaugele ja sooja. Hetkel ei julge isegi veel lennukipileteid osta. Mängin mõttes, loen huvitavaid reisikirju ja vaatan pilt - virtuaalne reisimine.