Sunday, September 27, 2020

Urin

Mulle üldiselt meeldib küsimustikke täita, kui need liiga pikad ei ole. Äkki on kellelgi abi. Lõpetasin just ühe turu-uuringu laste hariduse teemal. Keegi tahab teha õppimist toetavat äppi või platvormi või midagi.

Et ma sihukese asja eest maksta ei kavatse, on selge, meie lapsed ei vaja sedasorti asju. Ma usun, et seegi on info, kui inimesed ütlevad, et tänan pakkumast, pole vajadust. 

Aga et haridusteemalises küsitluses on vead ja VEAD, oli küll õudne. Kõigepealt nimetati distantsõpet juhmil moel koduõppeks. Kirjutasin kurja vastuse. 

Siis oli kiillause komaviga - "see, mida" peaks olema küll maailma lihtsaim kiillausevorm ja täiesti elementaarne teada -, jõle släng ja samas lauses erinev pöördumisvorm. Kõigepealt sina ja siis teie.

Ja siis ma lugesin üle ja leidsin, et ühes küsimuses oli "täidke". "Täitma" pööratakse ju ometi kõigis vormides nii, et keskmine t ei muutu või mis? 

Mis asjaoludel antakse põhiharidus inimestele, kes ei oska ega suuda normaalselt kirjutada? Ja mis asjaoludel ei palka mitte keegi enam keeletoimetajat? Ometi oleks see toimetajale mõne minuti töö...

Võeh.


Muide, ma lugesin hiljuti üle Lillebrori õla kuuendat Potterit vist esimest korda eesti keeles ja iseenda jaoks natuke seitsmendat kah eesti keeles - tõlkel on ilmselgelt kiirustamise märgid. Ka sina, Brutus... 

No comments:

Post a Comment