Thursday, January 21, 2021

Nurinat

Üks neid asju, millest ma endiselt põrmugi aru ei saa, on tänapäeva mood. Täpsemalt mõõdud, mille järgi valmisriideid õmmeldakse. Kui me siin ükspäev paaris püksipoes käisime ja pükse vajav poeg ikka ühest paarist välja ja teise sisse pugeda üritas... sõnastasin tänapäeva meesterõivaste modelli tõenäolise kehakuju enda jaoks nii: 

õlad on längus, pudelja kujuga;

piht on lai, väga lai;

puusad on enam-vähem normaalsed, aga tuharalihased pigem olematud;

reie- ja säärelihaseid pole üldse olemas, need on ilmselt atrofeerunud. 

Nagu mingi koomiksitegelane, eks ole. 

Kui tundus vööst paras, ei õnnestunud ka suure tirimise peale pükse jalga saaa, sest sääremarjad jäid püksisäärtesse kinni. Kui püksid muidu kuidagi jalga läksid, oleks võinud vöö vahele veel teise samasuguse poisi panna - säärtest oli hirmus kitsas niigi. Üks suurus oli kitsas, sellest järgmine suurus kaugelt liiga suur. 

Esimeses poes oli muidugi saada ainult slim fit ja skinny fit. Teises tundus, et võiks nagu regular fit olla... aga ei midagi. Kuskohast saab tänapäeva Eestis noor mees regular fit või loose fit lõikega pükse, mis säärtes vereringet kinni ei pigistaks, aga ikkagi ilma eriliste jõu- ja ilunubriteta üleval seisaksid? Tegu on täiesti mõistlikus proportsioonis poisslapsega, noh, nagu nad loomu poolest peaksidki olema? (ega siis Michelangelo ei eksinud...)

Ülemise otsaga on natuke lihtsam, kuigi ma mõtlen õudusega hetkele, kui praegune jope enam selga ei lähe ja kõik müügilolevad ülerõivad on tõenäoliselt kiiitsad...

Saan täiesti aru, miks paljud poisid kannavad moealast jälkust nimega dressipüksid - nad lihtsalt ei jaksa miljonis poes lootusetult proovimas käia, emad ka ei jaksa (närvid on thükkides rhebituud)... ja välismaale pükse ostma ju praegu ei saa. Ma kujutan ette, et C&A-s või Kik'is oleks midagi sobivat, sealt saab Mees ka alati oma püksid, aga millal me tsiviliatsiooni kaubandusse pääseme... Tegelikult peaks siiski nende veebipoode uurima, äkki ikkagi õnnestub. Michelangelol võis noorte meeste soovitatava kehaehituse suhtes ju õigus olla, aga mulle meeldib, kui mu poegadel on siiski püksid jalas. 

14 comments:

  1. Üks mu kolleeg nimetab C&Ad “cheap and awful”, aga mis teha, ka minu mees leiab endale sobivaid pükse vaid sealt. Tegelikult oleks paar poodi veel, aga ta keeldub sellist hinda maksmast, mida seal küsitakse ja mille eest saab juba arvestatava koguse rattajuppe või paari nàdala söögivaru.

    ReplyDelete
  2. Nojah, kõrgmood see just ei ole, aga aastate jooksul olen mina seal kohanud nii hirmsaid kui vägagi kvaliteetseid rõivaid, sealjuures hea hinnaga. Ja nende riidelõiked sobivad mõnikord ka inimesekujulistele inimestele.

    ReplyDelete
  3. Ma ei tea, kas need vastavad sinu parameetritele, aga mu elukaaslane kiitis vahepeal Croppi. Tema jaoks oli oluline parameeter see, et värvel ei oleks liiga madalal. No ja piisavalt avarad olid nad nagunii. Aga võib-olla põlgavad noored mehed need liiga vanamehepüksteks, nad ei taha tõenäoliselt pükse lõuani tõmmata ka.

    ReplyDelete
  4. Hm, ma pole mitte kunagi Croppi vaadanud. Peaks pilgu peale heitma, tõepoolest. Aitäh!

    ReplyDelete
  5. Croppi võiks tõesti ka vaadata, Lindexi lasteriided on kuni 170cm pikkustele ja "loose fit" püksid olemas (istuvad mu lapsele hästi kuigi maksmise hetkel ohkan raskelt).

    ReplyDelete
  6. Mnjah, Lindexist ei saa me suurtele ammu enam midagi, 170 cm on kauge minevik. Lillebrorile istuvad H&M-i püksid suurepäraselt, tema suuruses tehakse veel poisikujulisele poisile mõeldud riideid.

    ReplyDelete
  7. Tuttav teema, sel aastal on veel eriti suur "pööre" meeste/poiste pükste moes toimunud. Sportlik noormees, kes seni on kandnud slim-fit pükse, mis ideaalselt sobisid, nüüd on püksid reiest nii kitsad, et liikuma ei mahu. Lahendus saabus chino'de näol, millest varem mööda käis. Mina jälle ei saa aru, et kui on saledam poiss, miks tootja arvab, et nad on kõik 175+cm pikad, ehk pikkus on alati 34...ei ole saadaval 32 või 30. Igakord tuleb lühemaks teha. Sooduspakkumiste ajal on isegi kallima otsa püksid talutava hinnaga.

    ReplyDelete
  8. Oi, see pükste pikkuse teema on Mehe puhul kogu aeg. Pesukarukõht peaks nagu tagama, et inimene on 190cm või pikem... aga tegelikult on just keskmist kasvu meeste hulgas väga suur hulk ümarafiguurilisi, kellele valmispükse olemas ei ole. Ja siis tehku naine jälle pükse lühemaks...

    Me pole kõnealuse pojaga veel pooligi Linna võimalikke püksipoode läbi käinud, pole olnud sobivat hetke, aga kardetavasti on enamik mõistliku hinnaga säärevarje selle koomiksi-kehakuju järgi tehtud, millest ma kirjutasin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Monton'i poes olid väga hea hinnaga nö chino tüüpi püksid (ei ole teksa vaid pisut tugevamast materjalist kui tavapärane püksipaar), värvivalik oli sinist-karva ;) Ainult pikkusega olid lood kehvad - arvestades Sinu nobedaid näppe - ei ole lühemaks tegemine keeruline (isegi mina sain hakkama).

      Delete
  9. Ma tean, mida sa tunned: käisime just eelmisel nädalal pojale jopet ostmas. Pärast 1,5 tundi saime jope ja poolmantli, aga pükste ostmiseks jõudu enam ei jätkunud. Sellel on tõesti paar põhjust, miks mu poeg põhiliselt dressipükse kannab.

    ReplyDelete
  10. Arusaadav, Ritsik. Ma praegu kujutan ette, et kui pojakesed saavad sama suureks nagu Sinu oma, siis on kasvamisega ehk ühel pool ja julgeb kallimaid rõivaid ka vaadata. Kuidagi kehv on osta lapsele 70-80 eurot maksev ese, millest ta poole aasta pärast välja kasvab...

    ReplyDelete
  11. Soovitan ka Croppi, lisaks veel Reservedit, kus samuti regular fit teksapükse olen ostnud.

    ReplyDelete
  12. Ma ei tea küll milline on Eesti Zara teksade valik, aga oma P-le olen ma sealt aastaid teksaseid ostnud, sest seal on kõikidele nendele super skinny-dele, pealt lõhkistele ja niisama moekatele stiilidele lisaks ka paar klassikalist teksastiili mis peaks ka sinu kriteeriumitele vastama. Hinna poolest on need 'tavalised' püksid ühed odavamad, normaal hind, meil, on alla 30 naela ja näiteks praegu on meil siin Zaras kõik teksad 15.99 naela (lockdown-ist sõltuvalt on poed loomulikult kinni, aga ma internetist nägin).

    Reserved soovitan samuti. Ma ostan sealt Eestis käies ALATi midagi nii endale kui Petele ja kuna meil on see pood nüüd ka Londonis, siis viimasel korral sai P sealt, tema juhtu järgi, elu parimad teksad. Pärast tellis veel internetist ekstra paari juurde. Just sellised klassikalised, mitte lohvakad, aga samas mitte need moekad peenikese säärega ja alt väga kitsad. Materjali poolest veel ka NATUKE stretch-id, et istudes ja kummardades mugavad. Neil on ka erinevad pikkused olemas, aga ma muidugi ei tea, kas sama mudelit veel müüakse. Londoni poes oli igaljuhul meestele nii palju erinevat stiili 'tavalisi'teksaseid, et P-l oli võimalik lausa mitme erineva püksipaari vahel valida.
    Good luck!

    ReplyDelete
  13. Ausõna, ma ei teadnudki, et Zara meesteriideid müüb... Läheme kindlasti sinna ka vaatama, aitäh!

    ReplyDelete