Tuesday, August 17, 2021

Tõeline hädaolukord (tänuga kommenteerijatele)

 ehk ainult naistele!


Palju aastaid tagasi nägin ühe kolleegi käes täiuslikku käekotti. Tol hetkel oli mul endal kott täitsa olemas - ja minu põhimõte on "üks mina, üks käekott" - ja rohkem ma selle peale ei mõelnud, aga meelde jäi. Vahepealsetel aastatel on mul olnud üsna mitmesuguseid kotte, üks kenam, teine koledam, kõik vastavalt rahalistele võimalustele ja poes müüdavale. Kuidagimoodi õnnestus vahepealsest põrsakujuliste, jubedate kaunistustega kottide moest mööda hiilida ja leida talutavaid kotte. Kuni selleni, mis praegu. 

Kas te usute, et üks naine saab oma käekotti vihata?

Olemasoleva eksemplari ostmise ajendiks oli vana koti lõplik purunemine. Kui oleks aega olnud, poleks ma seda nutsakat ostnud. Ainuke hea asi tema juures on värv - must. Mõõdult liiga pisike. Totakasjõleda tepitud mustriga. Vastik narmaline tups luku küljes. Ja kas ma juba mainisin, et liiga pisike? Isegi arvestades asjaolu, et minu kotti ei pea enam mahtuma ei mähkmed ega kaisuloomad, on ta ikkagi kaugelt liiga väike, sest... ammukoristamata rahakott, mobiil, kaks turukotti, kolm pakki taskurätikuid, peavalutabletid ja veel pisut pudipadi võiks ikka ära mahtuda, ilma et kott kõigist õmblustest plahvatada üritaks?

Lisame valemisse minu absoluutse vastumeelsuse niisama poode mööda kolamise vastu. Ma tahan minna poodi, vaadata, katsuda, otsustada, osta. 15 minutit ja valmis. Erandiks raamatupoed ja ehk mõni suurem sisustuskaubamaja, aga nendesse ma lähen ka tavaliselt kindla plaaniga, mitte niisama töllerdama. Netipoed ei kõlba, seal ei saa katsuda. 

Armsad lugejad, kuskohas müüakse ilusaid käekotte? Värv olgu must, beež, pruun või punane, materjal mingi naha moodi asi (kunstnahk on täiesti okei), aga sile - ei mingeid krokodilli-imitatsioone, see pole üldse mina. Kujult peaks ta olema lühema külje peal püsti seisev ristkülik - mitte mingil juhul trapets! -, umbes A4 suurune või natuke suurem... jäik, mitte pehme. Ilma igasuguste kirjade ja kaunistusteta, tootja logo võib pisikeselt olla. Sulgemiseks tõmblukk, ei mingeid klappe. Loomulikult mitte mingeid metalldetaile, mis ei ole hädavajalikud. Hädavajalikud detailid olgu nii tagasihoidlikud kui võimalik. (ja pange kaste kõrvale, mitte peale!*) Ideaalis võiks olla üleõlarihm, aga ma olen piisavalt meeleheitel, et kannataksin ehk isegi käevangus või kaenla all  kandmise välja, kuigi siis jääb küünarnukk ebaloomulikul moel kehast eemale. Hind võiks jääda alla 200 euro, loomulikult, ma ei ole raha peale vihane. Paar aastat võiks see kott ka vastu pidada, nii et must on tegelikult parim võimalik värv, kulumine ei paista nii hullusti välja.

Korraks kaalusin isegi ise nahatöö äraõppimist, et tekitada kandmisvääriline kott... aga ma kardan, et igasugustel kursustel nõutakse ka sellesama naha peale joonistamist ja reljeefse mustri tekitamist ja... neid oskusi ma, tänan väga, ei vaja, ma tahan siledat, rahulikku, mittemidagiütlevalt praktilist kotti. 

Heh, vaatasin praegu huvi pärast - kuninganna Elizabeth kannab minu soovidega üsnagi sarnast kotti, ainult et natuke väiksemat. Tal pole ilmselt tarvis ka turukotte ega mingeid ametlikke dokumente sisse mahutada. Mis kõlbab Tema Majesteedile, kõlbab põhimõtteliselt ka mulle. :) Ärge nüüd päris tõsiselt ka võtke...

Palun soovitage kotipoode ja poode, kus lisaks muule ka kotte müüakse. Ma küll võib-olla lähen täna ise kusagilt kaubanduskeskusest läbi ja kui sobiva koti leian, ostan kohe ära... aga tõenäosus, et millelegi heale satun, on tegelikult ikka väike küll. 



Edit õhtul: Kõige ebatõenäolisem sündmus on see, mis kõige kindlamini juhtub (Pratchett, vist keegi linnavahtidest). Läksin oma vanemate sepiku ja kodujuustu asjus Raadi Maximasse ja seal ta mind ootas. Ajutine lahendus teel täiusliku kotini - tume kirsipunane ehk sobib enam-vähem kõigi mu riietega, mõnevõrra ruutjam ja trapetsjam kui ma tahtnuks, aga hind oli ühekohaline ja seega külbas küll. Kuni ma teie armsasti antud soovitusi läbi käin ja kaalun, kas ehk tõesti hoopis mõne nahakunstniku poole pöörduda. Vähemalt mahuvad turukotid ära. 

___________

*filmist "Kuidas  Harry kohtus Sallyga". Sally on täiesti loomulikul viisil nõudlik, kuna teab, mis talle meeldib.

6 comments:

  1. MUl tuli ühe ideena pähe, et Manjana õppis ju nahatööd ja Ritsiku tütar ka on kunstnik. Ehk teevad, kui kenasti küsida?

    Mul endal on täpselt vastand sellele, mida Sa otsid. Mul on vaja, et saaksin tast tekitada ka seljakoti- käed jääksid vabaks. Ma olen VÄGA rahul.
    Enda oma ostsin Rocca keskusest, vist on selle poe nimi Baggys. Täpset mudelit ei leidnudki enam, aga midagi sellist https://www.verapellestore.com/en/women/leather-bags/leather-backpacks/tl-bag-leather-convertible-bag-tl141535.html

    ReplyDelete
  2. Eedenis on miskine kotipood. Prismas on kotiriiul.
    Mina oma praeguse koti sain Elva Coopist - väljaspool suuremaid linnasid on coopides vahel väga toredaid leide...

    ReplyDelete
  3. Mulle meeldib endale ka seljakott, mida saab kanda käekotina. Jäävad käed vabaks ja välimuselt on minu meelest üsna klassikaline: https://www.timen.ee/et/a/selja-olakott-4 Mul küll teist värvi. Linn küll vale aga selle Lingi päris poest Pärnus pärinevad enamik minu kotte ja suur osa jalatseid.

    ReplyDelete
  4. Minu käekotid on küll miniatuurses suuruses :( Seega heaks abiliks ei pruugi olla.
    Tütrele tellisin Tommy Hilfiger'ilt koolis käimiseks koti (link: https://ee.tommy.com/medium-monogram-logo-tote-aw0aw04547413) - see oli tol korral 50% soodustusega. Väga mugav, kasutasime reisil, mahutavus on hea ja eraldi lahtrid telefonile, rahakotile, pastakatele + lisaks oli veel väike kott, kuhu saab nö taskurätid-huulepulgad panna). Endale tellisin väiksema variandi, st kuhu mahub kalendermärkmik ja prillid lisaks.
    Vaata seda: https://ee.tommy.com/monogram-work-bag-aw0aw09658dw5

    ReplyDelete
  5. Kahjuks ei oska aidata, aga mulle meenus kohe Mary Poppinsi vaip-kott, kuhu mahuvad vähemalt põrandalamp ja kübaravarn ja toataim ja... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Karina, põrandalampi ma pole küll kunagi kaasas kandnud, aga kunagi oli küll periood, kui käekotti pidid mahtuma nii mähkmed, kaisupingviin, küpsisepakk kui laste poolt lahkesti ulatatud kivikesed ja käbid.

      Delete