Sunday, November 28, 2021

Oioioi

Et hommikul tulid rõõmustavalt negatiivsed uudised, on muidugi tore. Loodetavasti kirjutab Jõugu Juht juba praegu kontrolltööd. 
Et ilm on talvine ja paranemist (st suurt sula) pole lähiajal loota, on ilmselt paratamatu, kuigi mulle ei hakka talves ja lumes osalemine kindlasti mitte kunagi meeldima. Jõulukaardi peal või telekas võin vaadata.

Aga et täna, mil Mees on kindlasti tööposti otsas ja kohe kuidagimoodi kodus olla ei saa, tuli pottsepp... see mulle kohe üldse ei meeldi. Mis siis, et tundub olevat viisakas ja asjalik mees. Ma ei ole selle ahjuehituse teemaga üldse tegelenud, ainult kiitsin mõtte heaks, kogusin raha ja kraapisin vanu ahjupotte puhtaks. Nii ta siis saabuski, asus asju sisse kandma... mina helistasin Mehele, kellel oli parajasti vahetund. Mees rääkis siis asjad üle, nii igaks juhuks, kaugjuhtimise teel. Nüüd on minul siin hirmus olukord, Legolase tulevases toas (elutoast kolm ruumi edasi) toimetab võõras inimene... Vähemalt on seal jahe, pole karta, et ta ennast paljaks võtab nagu katusepanijad. 

Kahtlustan, et ma ei harju mitte kunagi sellega, et meie Majas keegi mingeid töid tegemas käib. Sinna siis läheb minu unistus kunagi vanade ja rikastena aknapesija palkamisest... Kuigi arvestades meie sissetulekuid (vähe) ja väljaminekuid (uhh), pole lootustki kunagi rikkaks saada. Ega see tegelikult ju eesmärk ei olegi. 

Püüan keskenduda postiivsele. Tuleb ilus ahi. Kui hästi läheb, siis tuleb samalt firmalt mingeid töid veel, sest kõpitsemist ja ümberehitamist vajavaid küttekoldeid meil jätkub. Kindlasti jupp aega varem tuleb Legolasele Oma Tuba. Ühel hetkel tuleb ka kevad, see küll ei sõltu üldse meist. Täna kohevarsti tuleb menüüplaneerimine ja novembri arvete kokkuarvutamine ja kaltsuvaiba viimistlemine ja kõiksugused muud mõistlikud tegevused, millest oleks justnagu mingit kasu selle kõige finantseerimiseks. 

Mis siis, kui kõik hästi läheb?

5 comments:

  1. Õnnitlused värsketele Eesti Meistritele ja nende vanematele!

    Mis aga aknapesijatesse puutub, siis nendega pole ju vaja üldse kokku puutuda kui nad aknaid pesema tulevad. Ilmuvad kokkulepitud päeval ja kellaajal kohale ning pesevad aknad ära ilma et peaks nendega isegi sõnakest vahetama. Kui ise samal ajal kodus oled, siis võid lihtsalt kardinad selles toas kus sa parasjagu oled ette tõmmata või teise tuppa minna, või siis nad kohale kutsuda päevaks, kui sa tead, et sa samal ajal kodus pole. Tavaliselt ei viitsi ükski aknapesija kellegi aknaid 'liiga' pikalt pesta, Pigem tehakse töö kiirelt ära, et järgmise kliendi juurde minna ja päevas võimalikult palju teenida :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mnjah, ma kujutaksin ette, et aknapesijad pesevad seestpoolt ka. Aknapesu on nimelt kõige hullem kodukorrastamistöö, mida ma suudan ette kujutada, ja sellest tahaks hea meelega pääseda.
      Hetkel on meil lausa kaks pottseppa, mõlemad viisakad mehed, sebivad edasi-tagasi, kannavad midagi, sätivad... ma loodan, et nad ehitavad ahju samas tempos nagu nad kive kannavad.

      Delete
    2. Seestpoolt pesevad tavaliselt aknaid soovi korral, vähemalt meil siin Inglimaal, koristajad. Aknapesijad tegutsevad väljaspoolt ja ei ole sõltuvad sellest, kas inimesed on samal ajal kodus või mitte.

      Mulle ka ei meeldinud enne üldse aknaid pesta, AGA peale seda, kui ma endale ostsin spets aknapesulapid, ma lausa armastan aknapesu.
      No tõesti, ma saan ühe suure akna (sa ehk mäletad, kui mitme tahuline meie suuretoa, või üldse' aknad on) 5minutiga täiesti puhtaks ja selleks ei ole mul mitte midagi muud vaja kui paljast vett, pesulappi ja kuivatuslappi. Enne jamasin tunde ajalehtede ja äädika ja muude vahenditega ja ikkagi ei jäänud akanad kunagi kriipsude vabad. Isegi spets aknapesu käsimasina ostsin korra ja noh see oli veel eriti mõtetu.

      Need lapid on aga nüüd minu jaoks täiesti asendamatud. Eestis müüakse neid vist E-cloth nime all. Igal juhul julgen soovitada (ja olen ka paljudele kes on väga rahule jäänud) :)
      https://www.amazon.co.uk/Cloth-Window-Pack-Cloths/dp/B015MER31C/ref=sr_1_22?crid=2YHHEINCL5JNG&keywords=window+cleaning+cloths&qid=1638183333&qsid=262-9195540-0124455&sprefix=window+cleaning+%2Caps%2C192&sr=8-22&sres=B002KQ5CLE%2CB096X9T6XB%2CB08LPNJ7D1%2CB09251X4HB%2CB013QKE7PO%2CB095LK6LNY%2CB094XYWZ1L%2CB07J6FQ816%2CB08P21MMYY%2CB0952W1HH7%2CB09531PYDR%2CB098MPNZXP%2CB01LWXZ86C%2CB015MER31C%2CB0921Z466J%2CB08YXKM49W%2CB01KNWSVKA%2CB07TYPC5ZW%2CB01JS7N804%2CB093WGR1W3&srpt=TOWEL

      Delete
    3. Nojah, ma ei ole kunagi ühtegi aknapesijat lähedalt näinud, peensusi ei tea. See pesulapi mõte on huvitav, aga kuna meil on praegu viis kraadi külma, siis ma ei suuda akende pesemise peale isegi mõelda.

      Delete
  2. Palju õnne seoses meistritiitliga 🙂!
    Meil tegutses üks ahjutegija-vanake kunagi ikka päris pikalt, sõbrunes laste ja kassidega..

    ReplyDelete