Thursday, January 6, 2022

Mida ma siin vahepeal lugesin

Martin Calder "Suvi Gascogne'is". Burguunndija, Normaanndija... jesjst Gaskonnj! Täpselt nii palju ma Gaskooniast varem teadsin. D'Artagnan on ka raamatus ära märgitud, just selle viitega, et ega inimesed sellest piirkonnast tavaliselt suurt muud ei tea. Muhe lugemine oli, mitte küll päris Peter Mayle'i Provence'i raamatutega võrreldav... aga meeldis. 

Marju Gellert "Minu Hispaania". Kõik see aeg murdsin pead, miks mulle Gellerti nimi hirmus tuttav ette tuleb ja mis hetkel ma selle nimega tööalaselt kokku olen puutunud. Igatahes autoriga mitte. Tema blogigi olen lugenud ainult servast ja mõnikord. Hästi kirjutab, sellegipoolest. Ja kindlasti on hämmastav ja lugupidamisevääriline autori ja tema abikaasa ettevõtlikkus ja valmisolek ikka ja aina midagi uut katsetada. Küllap on Andaluusiaski veel paljut, millest võinuks kirjutada... ja minu meelest päris paljut, mis oleks võinud raamatus vähem esindatud olla, aga siis ei oleks see enam mitte Marju Gellerti, vaid kellegi teise Hispaania. 

Lenno Vaitovski "Minu Riia". Selles raamatus oli vähem autorit ja rohkem Riiat, ja see oli päris tore. Tekitas lausa huvi mingite nurgataguste agulite avastamise vastu. Mis imeasja see autor seal Riias ajas, ma ei saanudki lõpuks aru... aga ega ma ei saagi aru ärimaailmast ja inimestest, kes seal tegutsevad. Peaasi, et raamatukirjutamiseks aega jäi. 

Nele Neuhaus "Elavad ja surnud". Taunusekrimi, Eschbornis! Kelkheimis! Selle tee otsas, mis Steinbachi poole keerab...! Veel täiuslikum saaks olla ainult siis, kui tegevus toimukski Steinbachis, laip võiks vedeleda kusagil Industriestrasse ääres võpsikus... No aga kõike ka ei saa. 

Julia Phillips "Kadunud maa". Kui ameeriklane otsustab kirjutada raamatu elust Kamtšatkal, siis võib tulemus olla väga suure tõenäosusega naeruväärne. Õnneks on olemas see väike osa, mis jääb väga suurest tõenäosusest välja. Nii ongi, väga mõnus lugemine on ja ma arvan, et päris realistlik. 

Carole Johnstone "Peeglimaa". Võeh, mis lugu! Algul tundub olevat lugu õdedest ja leppimisest ja... Lõpuks tuleb välja, et õdesid oli lausa 5, aga ma ei ütle, kuidas...Võib-olla on selline asi võimalik, võib-olla ei ole. 

Abbi Waxman "Nina Hilli raamatulik elu" Nina Hill on üks äärmiselt mõistlik noor naine. Loomulikult juhtuvad temaga täiesti jaburad, äärmiselt loogilised sündmused. Ühtlasi on selles raamatus palju väga vaimukaid kohti, mis mul praegu meeles ei ole... Kerge, lustlik, kohustustevaba lugemine. 

Sarah Penner "Kadunud apteeker". Väga hea lugu... väga viletsas teostuses. Nagu kolhoosi näitering oleks võtnud etendada Shakespeare'i näidendit, või midagi taolist. 

Pierce Brown "Punase tõus". Lugesin, sest Laenulaps soovitas. Laenulaps on sihtgrupp... mina ei ole. Põhimõtteliselt on tegu plagiaadiga "Näljamängudest", "Labürindijooksjast" ja "Lahkulööjast". Kui päris alguses tundub veel kuidagi nagu huvitav olevat, siis Darrow' ilmselt lapseootel naise ülespoomine (no mis muud asi see olla saab?) läheb juba üle võlli ja kõik, mis edasi... ootad muudkui, et läheks põnevaks, aga iga järgmine madin on aina andestamatum. Ma tõesti ei kujuta ette, millest need ülejäänud raamatud saavad olla...

No comments:

Post a Comment