Sunday, March 20, 2022

Midagi helget ka

Kui koju saabub nädal aega äraolnud pojake, läheb vähemalt esmaste muljete kuulamise ajaks maailmas toimuv täiesti meelest. 

Legolasel vedas kõvasti nii koduste elutingimuste kui pere keeleoskusega. Ehkki iga "merci" peale oli umbkeelne pereema õhanud, et oo, ta oskab prantsuse keelt, olevat nii Penn kui isa ka inglise keeles rääkinud. Õnn ja rõõm. 

Ka Penn olevat suur musklikasvataja. Legolas läinud ja tõstnud natuke koos Penniga kangi. Siis küsinud, kas raskemaks ka saab... tõstnud edasi, nagu ta kodus jõusaalis harjunud on. Penn minestanud selle kõige peale natuke ja palunud siis biitsepseid ette näidata. Penn on Legolasest ligi kaks aastat noorem ka.

Hommikukohvi kogus olevat olnud arvestatav, aga kafee olee asemel olnud suures müslikausis mitu topeltespressot tilga piimaga. Ja siis avastas Legolas, et Prantsusmaal ei ole energiajookidel vanusepiirangut... Urr. 

Kooliõuel olevat kohalikud tütarlapsed Legolase poole piiludes kihistanud... ja kihistanud... Julgemad astunud ligi ja küsinud, kas blondil viikingil Insta on. Teised kommenteerinud, et juu aarr riili tool. No ma ei tea, Nimekaimu (kooli pikim üheksandik, ütles sotsiaalpedagoog hiljuti) kõrval tundub ta üsna lühike poiss...

Meie perele saadeti kingituseks kohalik talukonserv plekkpurgis, miski cassoulet ubadega. Ma pean prantsuse keele õpetajate käest küsima, mida sellega täpselt tehakse.

Olevat käidud Vahemere ääres, mis oli sel päeval hall. 

Veel olevat käidud muuseumis ja kindluses ja lossis. Nendest Legolas palju ei rääkinud, sedasorti paikades on ta meie seltsis (selgesti väljendatud) tüdimuseni käinud ka. 

Reisil oli tagasi tulnud Legolase lõhnataju. Lõuna-Prantsusmaal polevat kombeks koerte järelt koristada ja see olevat haistetav. 

Teistel oli elu olnud põnev. Kes magas lärmakalt nagisevas naris, kes sattus umbkeelse juurde, kellel oli magamistoas karglev koer... Ühe tütarlapse vahetuspere oli päris tualeti asemel kasutanud põhimõtteliselt kassikempsu - viska saepuru peale, kui valmis saad! Tavalises äärelinna ridaelamus! 

Koolis olevat tee sööklasse läinud läbi maa-aluse käigu, mis Legolase kirjelduse põhjal meenutas Pariisi kloaaki, teate küll, kust Jean Valjean läbi kõndis... igatahes olevat tunneli põrandal olnud võre ja selle all vulisenud ja ulpinud rõõmsalt kanalisatsiooniollus. 

Kõigest hügieenieripärast ja muudest harjumatutest asjadest hoolimata tundus pojake kogemusega äärmiselt rahul olevat ja suutis isegi kooliminekuks üles tõusta. Me peame ilmselgelt võtma ette ühe Vahemere-reisi niipea, kui ilmakord ja perekondlik eluolu võimaldavad. 

4 comments:

  1. Topeltespresso lapsele tundub mõrv :D
    Ma kasutan postitust ära ja küsin nõu, kuna sa kood palju. Mis nippe võiks proovida, et vahelikku paremaks saada?
    Ma siiani kudusin mõisas, koolis ja külapeal, nüüd vanad eestiaegsed teljed ja villase pleedi materjal peal. Ja no see vahelik võtab mul isu ära, nökerda ja susserda seal. Tallalaudu nagu juba sidusin uuesti, ei saanud palju paremaks. Ja ma nagu olen ju enne rakendanud, koolis pidevalt tööproove jne. Ilmselt on mingi lihtne nõks, mida ma ära ei jaga. Mul on nööridega sidus, ei ole neid peeneid klõpsakaid ega augunööre. Äkki viitsid nõu anda?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma koon ainult labast, toimse, atlassi jne kangaga ei tegele, oskus on, kannatust pole (ja mulle ei meeldi mustriga kaltsuvaibad mitte üks põrm, teised las koovad ja kasutavad, mina neid teha ei taha).
      Mina olen tallalaudu sidunud umbes nagu lõputult, kuni toimima hakkas. Mingil hetkel töötas, kui tallalauad olid absurdini üles seotud. Soalaadi olen ka üles- või allapoole liigutanud, sellest on olnud abi - aga mõnel teljel vist ei ole kõrgus muudetav, siis saab ikka ainult sidusega mässates. Niisvarbade kõrgusega saab ka mängida, kui on nööridega niisvarvad. Rohkem ka ei tea, kui näeks ja saaks käega katsuda, oleks teine asi... aga põhiline on ikka sidus.

      Delete
    2. Aitäh!
      Mul on toimne, sest villase pleedi puhul tundus see tore.
      Ma mõtlesin ise ka korra soa peale, et äkki seda liigutada soalaadis, ma saan nendel telgedel küll liigutada.
      Sidust kahtlustan rohkem. Niietuse ja soastamise ajal oli mul veel tuttav kangakuduja abiks, aga siduse tegin paralleelset kooliga, nii et koolis õppisime ja ma maal harjutasin kohe omal käel. Tegin pilte ja dokumenteerisin praktiliseks tööks. Otseselt nagu vigu ei olnud, aga eks see on selline timmimise teema jah. Eks ma siis ronin uuesti telje alla :)

      Delete
    3. Pleed võiks ikka toimne olla, muidugi.

      Delete