Saturday, April 2, 2022

Esimese maailma probleemid

Seekord mitte eriti naljakas, vähemalt mitte mulle endale.

Kuna hinnatõus on poolest saadik juba kohal ja räägitakse, et läheb veel hullemaks, on PLN olla rahaliselt hästi mõistlik. Poes käies aga tiksub kuklas teadmine, et tegelikult me ju saame endale lubada... kirsijogurtit ja avokaadosid ja täishinnaga hakkliha. Näiteks. Ja nii see läheb. Järgmine poeskäik juhtub homme, pingutan kindlasti hoolega, et hästi mõistlik olla.

***

Mittemõistlikest asjadest tahaks koolivaheajal natuke kuhugi reisida. Et oleks huvitav ja mugav. Ja ikkagi piisavalt soodne, sest mine isahane tea... Ja ei oleks totakaid k-piiranguid, sellega langeb meie esmane mugavustsoon Saksamaa ära. Sinna saaks küll odavad lennupiletid ja leiaks tegevust ka, sest keelepiirangut pole - aga nende tervishoiuminister on absoluutselt lollakas (muidu ka) ja lühendas mingil hetkel läbipõdemistõendi 90 päeva peale. See aeg on meil nüüd läbi. Viie inimese testid läheksid liiga kalliks, et lennupiletite odavus enam mingit rolli mängiks. Ideaalis peaks olema ka võimalik liikuda ringi ilma k-passita ja veel ideaalsemal juhul isegi ilma maskita. Niisiis, kes on käinud, millega sisustatakse aega Stockholmis? Teismeliste aega? Selliste teismeliste aega, kes on näinud juba tervet karja losse, kindluseid ja muuseume ja kelle pere eelarve on siiski piiratud? Teised võimalused on Itaalia ja Viin, aga seal on mõlemas veel lämmatav maskikohustus, isegi need tavalised sinised vist ei kõlba, no ja keelebarjäär on üüratu nii Rootsis kui Itaalias. Viin mulle tegelikult ei meeldi eriti, aga teoreetiliselt on ka see valikutes. Kahjuks tahab vana hea Inglismaa passe, mida meil pole. Brexit, noh. Muidu oleks Inglismaa küll nii lennupileti kui keele mõttes ideaalne. Ilus ka, aga eks ma imetlen seda natuke aega veel eemalt, Instagrami ja muude toredate kanalite kaudu.

Tegelikult on ka täiesti võimalik teha kaheöine tiir marsruudil Cesis - Jurmala veepark - Rundale loss, oma autoga sõites on ikka kõige mõnusam, ei pea mingeid bussiaegu passima ega midagi... aga mida teie suurte lastega Stockholmi linna peal teeksite? Me pole keegi eluilmaski isegi eriti tahtnud Rootsi minna, aga rännuinstinkt ja paljuke me ikka enam kõik koos perena reisida saame, eks ole...

Ah et kahe punkti vahel on vastuolu? Noh, kui poolteise õpetajapalga pluss Eesti riigi helde lastetoetusega tahta saada absoluutselt kõike, nii raamatuid, reisimist, remonti kui näiteks uusi talvesaapaid, siis peabki raha ainult natukehaaval välja andma. Arvatavasti saaksime me olemasolemavte rahade eest koolivaheajal ka mõneks päevaks näiteks Iirimaale või Pariisi minna, aga vaataks esialgu odavamaid võimalusi. Äkki on reisimine järgmisel koolivaheajal vaba ja k-jama lõpetatud. Või tuleb veel mingeid segaseid väljaminekuid, kesse teab.

***

Ja kuna meil sai täna koduste vahenditega maha võetud (Mees ja suuremad poisid langetasid, meie Lillebroriga vaatasime eemalt ja palvetasime, sest traditsiooniliselt tõuseb meie juures tuul alati just siis, kui puu kohe-kohe kukkuma hakkab) üks suur saarepuu, on selgunud, et olemasolev mootorsaag on selle jupitamiseks liiga lühikese teraga. Vaat kus vanasti ikka mehed metsas kahemehesae ja kirvega...

1. Mina käisin veebruaris 2018, võin sulle saata ideede ja kulude exceli linkidega. Saad täiendada ja uurida. Tüdrukud olid siis 13 ja 10.
    Neile hullult meeldis Nordiska ja Vasa. Meil oli kruiis, seega aega vaid üks päev.

2. Siiski, 2014 oli see, aga kohad ja lingid peaksid toimima. Eks anna märku kui huvi.

3. Aitäh. Ma seda exceli tabelit ilmselt ei vaja, aga Vasa võib poistele täitsa huvitav olla. Nordiska praeguste näituste puhul ma pole kindel, aga juhul kui me Stockholmi läheme, siis on see kindlasti üks valikutest.

Replies
    1. Me tookord kaalusime ka Junipackenit ja Skansenit, aga sõit oli veebruaris ja Skansen oleks liiga külm olnud kolamiseks. Suve poole on seal kindlasti tore!
      Abba muuseumi ka mõtlesime, aga see jäi tookord kalliks. Seal saab karaoket teha ja pilti, siuke melu koht :)

Delete
  4. Kiika korra ka Tekniska lehele :)

5. Inglismaal on tõesti juba mõnda aega täiesti normaalne elu, nagu enne koroonat, tagasi. Maskid ei ole kohustuslikud juba pikka aega ja vaksiinipassidega pole kunagi kedagi diskrimineeritud sel viisil nagu ülejäänud Euroopas. Õigemini polegi neid kunagi rohkem nõutud, kui mingitel suurüritustel (jalgpallimatsid, suured kontserdid, vist mingi vahe ka teatris käies, aga seda väga lühikest aega), aga alati on siis ka kiirtestide põhjal inimesi sisse lastud. Nüüd ei nõuta riiki sisse sõites/lennates ka enam mingeid teste või paberite täitmist ning keegi ei pea isegi enam haigestumise korral karantiini jääma. Meil võetakse koroonat nüüd kui midagi sellist, millega peame lihtsalt koos elama õppima ilma tervet elu pausile panemata.
    Nii et selles mõttes oleks Inglismaale sõit teile kõige vabam olnud, aga jah, kui passi pole, siis on teine asi. No ja samas meie teid kahjuks poleks ka saanud sel kooral võõrustada, kuigi hirmsasti oleks tahtnud, sest meie elu on nüüd uue pereliikme pärast nii pea peale pööratud, et hea kui isegi kudagi hakkama saame :D.

Aga see sinu passi jutt pani mind mõtlema ID kaardi üle. Nimelt avastasin ükspäev, et mu ID kaart ja lapse pass on juba mõnda aega aegunud ja mu pass kohe kohe aegumas ning peame nüüd kahe nädala pärast Londonisse sõitma uusi dokumente tegema. Lapse passiga pole probleeme, sest tal nagunii ka teine pass millega ta reisida saab, aga minul on kindlasti uut vaja. Mõtlesin just, et kas mul ongi üldse vaja seda ID kaarti teha, sest ma pole seda vist mitte kunagi elus kasutanud. Seaduse järgi peab Eesti kodanikul vist ID kaart olemas olema, aga kui ei ole, siis vist ei juhtu ka midagi. Eestis elades läheb seda kindlasti tihti vaja, aga mul pole seda ei siin, ega ka Eestis käies, kunagi vaja läinud ja ei teagi kus läheks. Ok, raamatupoes olen vist kasutanud, et oma püsikliendi staatust tõestada, aga seda saaks võib olla ka lihtsalt passi või nime alusel teha.

Loodan, et teil õnnestub ikka kuskile reisida, et me saaks siis pärast reisijutte lugeda :-) Meil algas just kahenädalane koolivaheaeg ja ma olen hulluks minemas. Vanasti tulime sel ajal nädalaks Eestisse, aga nüüd ei ole see juba kutsika pärast võimalik ja teie koroonapiirankute pärast ei oleks ka ilma kutsikata kippunud tulema.

PS. Meie Vasa muuseumisse Stockholmis käies enam ei jõudnud minna, aga kõik kes seal käinud on, on kiitnud.

Replies
    1. Me vaatasime Edinburghi ja Liverpooli lennupileteid, kuni see passiasi meelde tuli, neist paigust oleks teie juurde olnud kauge tulla, kui aega ainult mõni päev.

Delete
    2. Me just kaks nädalat tagasi olime Liverpoolis. Meil oli üsna raske seal leida midagi teha. Proovisin enne otsida mingeid muuseume ja kohti mida külastada, aga valik oli väga väike ja The Beatles meid nii palju ei huvitanud, et eraldi nende muuseumi või linnatuurile minna. Me veetsime seal veel ka kõigele lisaks öö, sest läksime sinna oma beebile järgi ja kuna see asub meist rohkem kui 4-tunni autosõidu kaugusel, siis ei tahtnud ühe päeva sisse nii palju sõitmist mahutada.
      Liverpooli kesklinn oli üllatavalt ilus, sest ma kujutasin Liverpooli hoopis teistsugusena ette, aga kõik ülejäänud osa väga räsitud, räpane ja kole (just selline nagu ma ette kujutasin).

Edinburgh on Liverpooli kõrval palju huvitavam koht, vähemalt meile meeldib, aga kuna tegu on Šotimaaga, siis tasub kindlasti üle kontrollida nende koroonapiirangud ja seadused, sest need on teised kui Inglismaal ja on alati olnud ja endiselt on palju karmimad.

Delete
    3. Mulle tundus ka, et Liverpool ei ole kuigi põnev, lihtsalt Inglismaa meeldib meile ilma eriliste vaatamisväärsusteta ka päris hästi. Ja JJ parim sõber on vist biitlite fänn, nii et puhtalt tema jaoks oleks ikka võinud mõnes temaatilises poes kingituse järel käia vms.

4. Sellist Inglismaa ilu, mis sulle meeldib, sa Liverpoolis kindlasti ei leia. Ma panen täna mingil ajal instasse paar pilti Liverpooli kesklinnast. Kahjuks ülejäänud räämas ja räpasest osast ma pilte ei teinud, sest me olime seal teise eesmärgiga ja mida ma nende piltidega pärasti ikka teinud oleks (uut blogi kuhu välja panna mul ju ikka veel ei ole :).
      Mis puutub aga biitleid, siis seal koha peal olles tundus, et Liverpoolis on biitlitest palju kuulsam hoopis Superlambanana. Muuseumi suveniiripoes ja igal pool linnas oli see tegelane palju rohkem esindatud kui biitlid :D

Delete
    5. Ma ikka arvan, et Su uue blogi nimi võiks olla "parimblogi" või "imetoreblogi". :)
      Suurlinnades leiab minu meelest peaaegu alati kõike, nii ilusat kui koledat. Me käisime seitse aastat tagasi Saksamaal Wuppertalis, Dortmundi kaudu (lendasime Dortmundi), mõlemad linnad olid üldmuljelt võeh, aga kummaski oli sellegipoolest vahvaid kohti ja toredaid vaateid.

6. Jah, mõni isegi väga räpane ja lagunenud linn või linnaosa võib lausa romantiline või omamoodi imetlusväärne välja näha, aga ma pean pigem silmad seda, et kui te nii kaugelt tulete ja raha selle eest maksate, siis pigem Edinburgh kui Liverpool. Aksent seal ka paremini arusaadav kui Livepoolis :D :D

Selliseid bloginimesid ma kahjuks ei saa kasutada, aga ma taaskord tänan sind :). Nüüd ei ole blogimise alustamise taga enam mitte ainult nime puudumine vaid ka uus beebi. Kui mul enne ei olnud piisavalt aega, siis nüüd on seda aega veel omakorda 100x vähem. Ma ütleks, et hullem kui päris beebi kasvatamine, sest beebiga ei pea öösel iga 2 tunni tagant õues pissil käima ja beebi saab ka igale poole poodi, muuseumi, näitusel jne kaasa võtta, aga koera beebit ei saa. Koerale peab ka pidevalt igasugu käsklusi andma ja teda treenima või muidu ta närib su või su kodu tükkideks :D Hetkel ongi vaid paar hingetõmbe aega siis, kui ta päeval magab või kui keegi teine ta õue jalutama viib...või kui ta 2x nädalas 3 tundi beebikoolis käib :D
      Aga ehk kunagi siiski saan ka blogida taas.