Monday, May 9, 2022

Breakdown of the närv

Tundmatuks jääda sooviv, intensiivses puberteedis laps koristab kohta, kuhu ta pole õieti kunagi tohtinudki oma tegevusega (kommipaberid, hobitegevuse tagajärjed, kooliasjad jne) laieneda. Iga uut eset, mis ei ole ühemõtteliselt praht, saadab vinguvas kõneviisis esitatud küsimus: "Mis ma sellega teen?" või kui on praht, siis karjatus: "Milleks seda vaja on, mul pole aega!" vms. Lapsevanemad, kes on öösel halvasti maganud (sest noh, üheksas mai tulemas, kesse teab, mida Putler purtsatada võib), reageerivad vastavalt oma väsimusastmele.

Kogu olukord meenutab kas Rasmus Rasmussoni lennukisse kandmist Nicke poolt*, kus Rasmus karjus: "Ma ei taha! Ma ei taha! Ma ei taha!" või siis jällegi kaheksalapselise pere vihastumislugu**, kus ema jooksis oma kvartaliümbertringe kõige viimasena, kukil karjuv Morten Pesamuna Kaks, ja ütles iga natukese aja tagant: "Kuss, ma olen vihane! Kuss, ma olen vihane!"

Selline tüüne ja rahuarmastav esmaspäevaõhtu meil siis. Vähemalt must Mimi, Millie ja väike-väike Freya (ma ei tea, kus Valge Mini momendil viibib) on väga rahulikud ja rahulolevad. 


________

*Astrid Lindgren "Kalle Blomkvist ja Rasmus"

** A.-C. Vestly "Kaheksa väikest, kaks suurt ja veoauto"

1 comment:

  1. Milline äratundmine lastekirjanduse lemmikutes. Küll on hea, et Putler pole kunagi laps olnud, vähemalt pole temast lugusid.

    ReplyDelete