Wednesday, July 13, 2022

Kolmapäeval, pärast õhtusööki

Eile õhtul sadas meil siin alla umbes terve kuu norm vihma. Või midagi taolist. Igatahes oli Maja ees suure tamme all järv. Tavaliselt teeb meil maapind igasuguse vihma peale lürp-lürp ja mingeid lompe ei jõua tekkida. Ilmselt ei olnud tavaline olukord. Täna hommikuks oli maailm puhtaks pestud ja osaliselt isegi kuivapoolne, järvest polnud mälestust ka alles. 

***

Enne igasugust suurt vihma ostsime turult neli kilo maasikaid. Noh, et saaks süüa ja saaks maasika-toormoosi. Eelmisel aastal sain teada, et "Sonation" on ilus, aga vesine. Nüüd sain sama asja teada "Sonata" kohta. Maitsel pole nagu vigagi, täitsa maasikas, aga mulle meeldib toormoos tumedamatest, intensiivsemalt maasikastest marjadest. Oma peenraid tuleb hakata uuendama, ega teisiti ei saa. 

***

Kirsse me sel aastal ei saa, sest keegi lind oli käinud Hansalaada ajal võrgu vahelt kirsse söömas. Võeh. Küll aga on lootus suuremale hulgale mirabellidele. 

Tuleviku peale mõeldes - kas CD-plaadid või röövlinnumulaaž või mõni muu taoline asi aitaks marjaõgijate vastu võrkudest paremini? Kassid kahjuks kirsipuu otsa ei roni, nad ronivad meil üldse vähe. 

***

Sel aastal saime hoopis korraliku portsu pärnaõisi. Kesktalvel k-haiguses olles ihkasin rohkem kui midagi muud pärnaõieteed, mida majas polnud. Poestostetu ei kõlba kuhugi, maitseb nagu iga teinegi hein. Tuleva talve grippide ja muudehädade vastu oleme nüüd relvastatud. 

***

Millie püüdis hiire. Valge Mini oli algul väga huvitatud hiire tarbimisest, siis otsustas, et ta ikkagi nii näljane ei ole. Kui ma läksin hiirt ära viskama, tundus ta väga selgelt olevat Miki, mitte Minni... mumpsis Miki. Kas kassi poolt hukatud saamise stress võib põhjustada postuumset näärmepaistetust või ongi need isased hiired sellised... punetavad? Ma ei usu, et Millie oleks teda spetsiaalselt sabaaluse kandist nülginud, tavaliselt ei nüli ta oma hiiri mitte kusagilt.

***

Poliitikas tehti mingeid otsuseid, ilmselt saame me nüüd uue haridusministri. Asjassepuutuv partei sobib meile iseenesest hästi, aga eks sealgi on säändseid ja määndseid... Tõsiseltvõetav haridusminister peaks olema viimase kümne aasta sees mingis haridusasutuses tavapedagoogi palga eest töötanud. Seda on vist palju tahta...

***

Monsieur Picasso käigukast teeb vaikselt häält. Meie usaldusväärne automehaanik kuulas ja pani diagnoosi: "Läbi hakkab minema." Meil on olemas vajalik raha ja inimene, kes käigukasti ära vahetab, paluks nüüd üks vähese läbisõiduga käigukast ka. Vana saaks iseenesest ka ära parandada, häält teevad miskised laagrid, mis vajavad vahetamist, aga kogu kupatuse korraga vahetamine olevat kiirem ja odavam, lihtsam ka. Vaatasin pildi pealt, asi näeb välja nagu kellasepatöö, hammasrattad peavad omavahel sobituma. Kui meil oleks mõni autohuviline poeg, siis oleks põnev mänguasi, aga mitte ükski neist ei vaimustu määrdeõlist... puidulõhnast hädapärast veel. Vähemalt on meil, jah, vajalik raha ja inimene juba olemas.

***

Surusin täna alla tugeva tungi minna korjama metsmaasikaid. Eile Linnast tulles vaatasin, kõigist mu (ja kelle veel) jõupingutustest hoolimata on raiesmikud endiselt punased. Purgisorteerimine andis tulemuseks, et tegelikult võiksin ma teha veel kuni kaksteist purki metsmaasikamoosi... see kiiks, et kõik sama sordi moosid peaksid olema ühesugustes purkides. Eks näeb. Lähipäevil sajab siin niiehknii hirmus palju vihma, see ei soosi maasikalkäimist. 

***

Üks laps märkis siin ükspäev, et tahaks ka raha suhtes nii muretu olla, nagu mina, tema tunneb ennast küll kogu aeg palju vaesemana, kui peaks... Noh, asjassepuutuv pojake võib veel päris mitu aastat vanemate rahakoti peal elada, aga minul on rahatu elu kogemus lapsepõlvest - ma seda aega ei mäleta, aga tean, et 11 000 rubla majaostuvõlga maksti ühe aastaga ära ja selle jaoks kogumine ja kokkuhoidmine pidi olema väga keeruline - sellegipoolest jäime kõik ellu - ja mõne aasta tagusest ajast, kui meie pidev sissetulek oli väga väike... ja hästi kinnitav oli ka Me. kunagine tunnistus sellest, kuidas Jumal talle ütles, et ära muretse, meil on leping, Mina hoolitsen teie eest. Ma pean seda viimast asja pojakesele rääkima, ehk ta siis saab natuke aru. 

***

Homme algab koguduse laager. Seekord ei ole ilm vist kõige mõnusam. Mõnes mõttes on sinnaminek tore, mõnes mõttes keeruline - kui vend näeb-välja-nagu-Argus-Filch peaks jälle tulema ja hakkama oma Lugu rääkima, näiteks. Mees on ööbimistega nädal aega pusletanud, nüüd tundub, et kõik on paigas... siis lubas pastor veel kellelegi, et küll saab ööbima. Eks ta sellepärast pastor ongi, et tal nii palju usku on. Sai see veel keegi ka, suures naistetoas oli veel vabu kohti (oligi naisterahvas). Hoopis hullem on vist kokal, sest kuigi sel aastal küsiti väga mõistlikult ja hoolivalt, mis on kellegi toiduvajadused ja -allergiad, on seal x inimest gluteenitalumatusega (no ikka leivapurupelguseni välja) ja x inimest laktoositalumatusega, pluss keegi vegan... Mina loodan selle peale, et nii natuke kui me seal oleme, on mõni teraviljane valik ka kaeravaba. Küsisin praegu Mehelt, seda infot polevat veel edastatud - aga mis ma siis teen, kui hommikusöögivalikutes on neljaviljapuder või kaerasepik? Uhh. 

8 comments:

  1. Kirsse võib minu juurest Karlovast saada. Kolm puud on pirpardani täis, olen ainult rõõmus, kui keegi pangetäie või paar vähemaks viib. Suhtlema ei pea/saa - koroona.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh, ma jätan selle meelde. Ja head paranemist!
      Ja tegelikult ma ei tea, milline tore Karlova inimene ennast aya nime taga peidab...

      Delete
    2. Tegelikult oleme kohtunud, küll mittekirsi ning mittevaiba asjaoludel. Aga see pole praegu oluline. Kas mu meiliaadress ilmus välja? Sealtkaudu saaks täpsustusi teha.

      Delete
    3. Asooh. Nüüd ma tean tõesti. Upsi. :) Ma täitsa ausalt pean selle kirsiasja peale veel mõtlema, meil siin täna ilmnesid ootamatud olukorrad, mis iseenesest ei ole halvad, aga teevad igasuguse hoidustevärgi mõneks ajaks keeruliseks.

      Delete
    4. Seljuhul teeme nii, et kui tekib soov ja võimalus korjama tulla, antagu natuke ette meilile teada. Siis jõuan vastata, kas on veel midagi korjata. Hetkeseisuga saaks väikese valikkorjamisega juba ka täiesti küpseid marju. Ma viin selleks ajaks naabrid ka kurssi, et kui keegi kirsipuu kallal toimetab, siis volitustega.

      Delete
  2. Rumba oli minu meelest magus ja hea maasikas. Metsmaasikaid tahaks ka, peab maale luurele minema. Pärnaõied saab nädalavahetusel korjatud, piparmõnt on nii sügavkülmas kui kuivamas. Kannatab talvele vastu minna küll. Kui õunad valmis ja ahjuõunamoosi varud täis siis saab talvele vastu minna :)

    ReplyDelete
  3. Meil ka pole tänavu kirsse. Tegelikult 3 kirssi nägin isegi, mitme puu kohta. Arusaamatu, mida varahommikuti harakas kirsi otsast käib otsimas :). Õunu pole samuti, ploome kah mitta. Aga sõstraid ja tikreid on esimest korda see-eest! Ja vaarikaid on rohkesti küpsemas.
    Pärnaõite osas olen väga nõus - poest ostetu (olen külas saanud) isegi ei meenuta pärnaõisi! Käisime ka täna neid korjamas. Ja mustikad on peaaegu valmis! Nii hea!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma pole ploomide olukorrast veel aru saanud, aga õunu kardetavasti tuleb. Loodan, et mitte uputusena nagu mõnel varasemal aastal.

      Delete