Sunday, September 4, 2022

Tuli järsku nagu 2022. aasta sügis

 Armas Carm pakkus välja uue kõnekäänu-võrdluse. Võib kasutusele võtta küll. 

Esmaspäeval olime tööl veel kuumuse käes sulamas, õhtul kukkus temperatuur äketse 20 kraadi peale... ja eileöine külm võttis Lillebrori daaliad ja kurgid ära. Ma ei tea daaliatest muud, kui et nendega on vaev ja nad on päris ilusad... aga oleks ma nende külmatundlikkusest teadnud, oleks suunanud Lillebrori kattelooritama. Tulevaasta taipab ta vast ise. 

Veel läks esmaspäeval Jõugu Juht taas kooli ja Legolas kümnendike tutvumislaagrisse. Tema viimased sõnad autost väljudes olid: "Ma tahan magada!" Magamiseks vist eriti aega ei jäänud, järgmisel päeval ütles ta kokkuvõtteks: "Reivisime nii, et kõrvad lukus!" Tegelikult osales tema üldisel karglemisüritusel vist peamiselt vaatlejana, aga eks vaatlejalgi oli huvitav. 

Neljapäeval läksid kõik mehed aktusele, JJ koolis tehakse neid asju kuidagi teises järjekorras... ja Legolas sai juba esimese kodutöö - otsida kodust kõige vanem arvutikomponent. Mees leidis talle disketilugeja aastast 1999 ja Pentium III protsessor koos emaplaadiga, aastast 2001. Ometi on ka Mehe arvutikola alleshoidmise kombest kasu!

Laupäeval oli meil Suur Suvelõpupidu II. Seekord väikeses koosseisus ja mitte eriti suur, aga kena oli sellegipoolest, kui ainult ei oleks nii hirmus külm olnud! Sain külasolnud noorpaarile tutvustada mirabelli olemust ja andsin kaasa kaks purki kompotti. Mirabellimisjon on oluline!

Kudusin maha kanga. Homme käärin uue. 

Mees koos lastega panid katuse peale kasvuhoonele. 

Külma ilma tõttu olen paar ööd kasvuhoonesse küünlaid põlema pannud. See näeb hämaras päris romantiline välja, aga kõige olulisem on, et hoiab mu tomatid hommikuni plusskraadide käes. Tulevaasta saavad nad kevadest saadik soojas kasvuhoones olla, siis vast valmivad rutem ega pea sügisel paanitsema. Sel aastal oli ju kevadine aeg sisuliselt ues, ainult tuulevari oli ümberringi. 

Veel näitas Mees mulle, et meie elektritarbimine on umbes sama, mis kirikul, aga kogudus maksab börsihinda ja meil on veel selle kuu lõpuni normaalselähedane hind... Et me pidavat tulevast kuust hakkama ka seda üüratut hinda maksma. Tänan, ei. Mine või Toompeale piketeerima, kuigi ühtegi viletsust, kus ilusa sabaga erakond sees on, pole inimeste heaolu siiamaani huvitanud... Vähemalt ei ole meil ei elektrikütet ega mitte mingit seost mingisuguse majapidamisgaasiga. 

Eks ma siis täna ja järgnevatel nädalavahetustele vähemalt triigin ära kogu triikimist ootava kraami. Niigi palju (ei, ma ei ole nõus Mehe särke kortsulisteks jätma, see on kole, aga köögirätikud lihtsalt ei mahu triikimata peast sahtlisse ära...).

4 comments:

  1. Kõik mu kolleegid väljaspool Eestit kurdavad samuti elektrihinna üle, piketeerimisest pole vist kasu. Ülemusel (Austrias) läks elektrimüüja isegi fiks hinnaga lepingu kallale keset lepinguperioodi. Jah, neil oli lepingujärgselt õigus seda teha, aga vastik ikka. Ma loodan, et minu leping püsib kehtivusaja lõpuni.

    Ma ei triigi juba aastaid. Ainult erandlikke asju vahel või aurutan kudumeid. Voodipesu ja käteràtikud tirin nööril nii sirgeks kui annab :)
    Ema mul triigib isegi öösärki, kortsus särgiga ei pidavat uni tulema (minu meelest on tal sellegipoolest kogu aeg unepuudus).

    ReplyDelete
  2. Ma tegelikult ei usu piketeerimisse, aga kasumile orienteeritud firmade õigusesse olemas olla usun ma veel vähem. Urr.
    Minu meelest on triikimata triiksärgid lihtsalt koledad, eriti kuna Mees kannab ainult ühevärvilisi särke, nende peal paistavad kortsud väga hästi välja. Voodipesu ja köögirätikuid pean õppima võimalikult sirgeks venitama, sest hoolimata üüratust põrandapinnast on meil väga vähe kapiruumi ja pole põhjust arvata, et kunagi olulisel määral juurde tuleks. Haapsalu salli ei aurutata, aga muid kudumeid ma valmistan ainult oma perele ja põhimõttel "küll jalas sirgeks läheb", tähendab, sokid. Kampsuneid pole aastaid kudunud, piinlik on küll, aga nii on.
    Minu ema triikis ka põhimõtteliselt aluspesu ja pahandas, miks mina seda ei tee. Äkki mingi põlvkondlik põhimõte?

    ReplyDelete
  3. Pidid olemas olema ka triikimisvabad triiksärgid, ise pole kasutanud. Me triigime vaid piduriideid, pühapäeviti 1 triiksärgi triikimine seal hulgas. Argipäeviti ei kuulu triiksärk meil tööriietuse hulka ja meesterahvaid pole ka peres mitu. Köögirätikute kohta räägid õigust muidugi, aga kuni veel mahuvad kappi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Need triikimisvabad on ka parajad kortsmoonikud, isegi otse nöörilt tulles. Mehe pesukarukõhuga kahjuks T-särgid üldse ei sobi ja ta ise eelistab ka klassi ees triiksärgi ja pintsakuga olla. Poiste triiksärke lastakse inimeste hulka ainult pidulikul puhul ja seda ei juhtu õnneks sageli.

      Delete