Monday, January 2, 2023

Tegelikult ma ikkagi tahan küsimustele ka vastata

 Sest mulle meeldib lugeda teiste inimeste vastuseid. 


1. Mida sa tegid aastal 2022, mida sa polnud varem teinud?

Matsin oma ema. 

Võtsin kodus vastu poja tütarlast. 

2. Kas sa pidasid kinni oma uusaastalubadustest? Kas annad uusi lubadusi?

Ma vist ei andnud uusaastalubadusi... Uueks lubaduseks ehk... püüan õppida ja areneda suundades, kuhu ma seni pole pidanud arenema. Noorte pärast on tarvis. "Viel schenken und schlucken", ütles pisike proua Lore Gummersbachist, tähendab, tuleb palju alla neelata ja sallida. 

3. Kas keegi su lähedastest sünnitas? 

Tuttavatest jah, lähedaseks ei julge ma neid toredaid kogudusekaaslasi nimetada...

4. Kas keegi su lähedastest suri?

Ema. 

5. Mida sa sooviksid omada aastal 2023, mis puudus aastal 2022? 

Viimaste kuude peale mõeldes majanduslikku stabiilsust ja hingerahu. Hingerahuga on kindlasti kergem.

6. Mis riike külastasid? 

Lätit, Hollandit ja Saksamaad. Leedu ja Poola jäid niisama tee peale, läbisõitmist ei saa päris külastamiseks nimetada. 

7. Mis kuupäev aastast 2022 jääb igaveseks su mällu? Miks? 

Ma ei julge loota, et mulle midagi igaveseks mällu jääb. Negatiivse poole pealt 27. veebruar, positiivse poole pealt ja ainult pojakese asjus 6. oktoober, juhul kui kõik peaks hästi minema. 

8. Mis on selle aasta suurim kordaminek? 

Lastega on olnud väga häid vestlusi. 

9. Mis oli su suurim läbikukkumine? 

Tõdemus, et lastele on jäänud mõned olulised elutõed selgeks õpetamata. Aga mis siis, kui kõik ikkagi hästi läheb?

10. Kas sa olid haige või said mõne vigastuse? 

Aasta alguses ja juunis uuesti koroonas, detsembri alguses gripis. Kumbki polnud tõsine häda. 

11. Möödunud aasta parim ost?

Kas me üldse ostsime midagi tõsisemat...? Soe ja kerge mantel Mehele? 

12. Kelle käitumine teenib sult aplausi? 

Ma näen tegelikult iga päev, et inimesed on ilusad ja head. Erinevad inimesed. Ei oska kedagi eraldi ära märkida. 

13. Kelle käitumine ajab südame pahaks? 

Üks päriselus, kolm virtuaalis. Ei taha täpsustada, ma saan neid üsna edukalt vältida, enamasti ei tule meeldegi. Ei ole kunagi olnud sõbrad, tuttavad ega külas käinud, mitte ükski neist neljast. 

14. Kuhu läks enamik su raha? 

Arvete peale, toidupoodi, poiste vajaduste katmiseks. 

15. Mis sind möödunud aastal tõeliselt elevusse ajas? 

Tuuletütar K juunikuine küllatulek. 

16. Mis lugu jääb alatiseks aastat 2022 meenutama?

Lugu nagu laul? Ma ei kuula peaaegu üldse uut muusikat, Sõbranna Instagramipostituse alusel ainult uurisin ühe väga ilusa ja õrna laulu olemust (mul on meediaheli põhimõtteliselt nullis, võtsin nime ja guugeldasin... see tegi ilupildid veel ilusamaks).

17. Võrreldes eelmise aastaga, oled sa:

Õnnelikum või kurvem: õnnelikum, aga nutan rohkem. 

Kõhnem või paksem: kõhnem!

Vaesem või rikkam: rahaliselt kindlasti vaesem. Muidu saan iga aastaga ainult rikkamaks. 

18. Mida sa soovid, et oleksid rohkem teinud?

Oleks võinud rohkem kududa. Kudumine on elu. 

19. Mida sa soovid, et oleksid vähem teinud? 

Nutnud. Muretsenud. Mõttetuid numbrite rittaajamise-mänge mänginud.

20. Kas sa armusid aastal 2022?

Ei, selle asjaga on minu elus ühel pool. Muidugi, armumisesarnaseid tundeid saab tunda ka miniate, beebide, kassipoegade ja võib-olla veel kellegi vastu, aga ka seda ei juhtunud.

21. Kui palju üheöösuhteid? 

Jätsin selle äärmiselt jabura küsimuse praegu meelega sisse. Mitte ühtegi... mitte kunagi elus, mis iganes muid lollusi ma teinud olen. See ja suitsetamine on kaks piinlikku tegu, mida ma tõesti pole mitte iialgi teinud. 

22. Mis oli su lemmiksari? 

Ma ei vaata sarju. 

23. Kas sa vihkad kedagi täna, keda sa eelmisel aastal samal ajal ei vihanud? 

Mitte, et ma teaksin... 

24. Parim raamat, mida lugesid? 

Ei oskagi praegu öelda, sirvisin vanu raamatublogimisi, ükski ei tulnud eriliselt meelde. 

25. Mis oli su suurim muusikaline avastus? 

Kahjuks sellist asja pole. 

26. Mida sa tahtsid ja said? 

Tahtsin... üht õnnelikku päeva koos kõigi lastega. Sain vähemalt kaks, aitäh.

27. Mis oli selle aasta parim film? 

Ma ei vaadanud vist ühtegi seni nägemata filmi. Uudishimu mõne filmi suhtes oli, aga nojah...

28. Mida sa tegid oma sünnipäeval, kui vanaks said? 

Sain 47. Olin kodus, ei teinud süüa, vaidlesin Lillebroriga telefonis. Sõin hiina toitu, sain punaseid roose. 

29. Mis on see üks asi, mis oleks teinud aasta nii palju paremaks? 

Kui seda Venemaad olemas ei oleks...

30. Kuidas sa kirjeldaksid oma selle aasta moestiili? 

Sorakil keskealine tädi, palju kampsuneid? Sõbranna olevat mu krae ja kübara kohta öelnud "nunnu"... ma peesitan nüüd päris kaua selle paistel. 

31. Mis sind mõistuse juures hoidis? 

Jumala arm. 

32. Milline kuulsus sel aastal kõige rohkem sulle meeldis?

Olena Zelenska ehk? Ja Charles III, ta tundub olevat väärikalt oma ema kohale asunud. 

33. Milline poliitiline küsimus sinus enim tundeid tekitas?

Sõda. Ja see, kuidas keegi saab öelda, et ukrainlased on ikka ise ka süüdi ja... Võeh. 

34. Keda igatsesid? 

Sõpru, keda pole ammu näinud. Saareriikidest ja lombi tagant ja mitte-enam-Kosovost ja...

35. Kes oli parim uus tutvus? 

Eeehhh... Ma loodan väga, et Sõbranna, muude paraku nadipoolsete uute tutvuste kõrval on tema kogu senisest põgususest hoolimata vähemalt armas.

36. Ütle üks elu õppetund, mida sulle 2022 õpetas.

Anna oma tee Jumala hooleks, küll Tema toimetab kõik hästi. Aga te ei kujuta ette, kui raske see on, eriti teismeliste laste emana... No aga suuremat Jumala usaldamise oskust ma ju tahtsin ja nagu ma olen palunud, kui muidu aru ei saa, tuleb Tal mind ninapidi olukordadesse sisse lükata...

5 comments:

  1. Tore lugeda sinu vastuseid! Saame siis see aasta kokku 🙂

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jah, mulle tundub, et me saime siis sagedamini kokku, kui te veel Kosovos elasite...

      Delete
  2. Ma ahvisin ka ja vastasin!
    Aga virtuaali ei maksa ju nii ületähtsustada. Mul on olnud palju kogemusi, kus virtuaalis meeldiv inimene on reaalis suht vastumeelne. Ilmselt kipub olema ka vastupidine võimalus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mul sellist kogemust ei ole, õnneks saab neid kõiki üsna edukalt ignoreerida.

      Delete